
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Global Nuclear Security Partners (GNSP) και την NorthStandard, αποτελεί τον πρώτο καθοδηγητή παγκοσμίως που επιχειρεί να φέρει πιο κοντά τα δύο μέχρι σήμερα διακριτά οικοσυστήματα: το ναυτιλιακό και το πυρηνικό. Η έκδοση βασίζεται στο ερευνητικό πρόγραμμα του Lloyd’s Register “Fuel for Thought.
Στην καρδιά του εγχειρήματος βρίσκεται η τεχνολογία των Μικρών Αρθρωτών Αντιδραστήρων (SMRs). Οι SMRs σχεδιάζονται ώστε να μπορούν να εγκαθίστανται σε πλοία, πλωτές πλατφόρμες ή παράκτιες ενεργειακές μονάδες, χωρίς τις εκτεταμένες υποδομές που απαιτούν οι συμβατικοί αντιδραστήρες. Αυτό προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για εφαρμογές σε εμπορικά πλοία μεγάλων αποστάσεων, σταθμούς παραγωγής ενέργειας στη θάλασσα (FNPPs) και πλοία αποστολών έρευνας ή αντιμετώπισης καταστροφών.
Ο LR έχει ήδη δρομολογήσει πειραματικά έργα σε συνεργασία με την CORE POWER, τη σχεδιαστική εταιρεία Seatransport και την Deployable Energy, τα οποία στοχεύουν στην αξιοποίηση πυρηνικών μονάδων ισχύος 1 MWe. Σε ένα από αυτά τα έργα, προβλέπεται η εγκατάσταση δύο έως πέντε μικροαντιδραστήρων σε αμφίβιο πλοίο ειδικών αποστολών μήκους 73 μέτρων.
Ωστόσο, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας προϋποθέτει αυστηρό πλαίσιο ασφάλειας και διακυβέρνησης. Ο νέος οδηγός της LR αναλύει εκτενώς τις ρυθμιστικές, τεχνικές και οργανωτικές απαιτήσεις που πρέπει να πληρούνται σε κάθε στάδιο. Περιλαμβάνει θεματικές όπως: ταξινόμηση ασφάλειας αξιολόγηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δομική ακεραιότητα και σχεδίαση πυρηνικού safety case, κυβερνοασφάλεια και φυσική προστασία, καθώς και διαχείριση εσωτερικών απειλών).
Ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που αναδεικνύει ο LR είναι η έλλειψη ενιαίου διεθνούς ρυθμιστικού πλαισίου για τη χρήση πυρηνικής ενέργειας. Το έγγραφο καλεί για στενή συνεργασία μεταξύ του IMO (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) και της IAEA (Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας), ώστε να δημιουργηθεί μια συμβατή και συνεκτική κανονιστική αρχιτεκτονική, ικανή να εξασφαλίσει τόσο την πυρηνική ασφάλεια όσο και την περιβαλλοντική προστασία στη θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ