
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Global Nuclear Security Partners (GNSP) και την NorthStandard, αποτελεί τον πρώτο καθοδηγητή παγκοσμίως που επιχειρεί να φέρει πιο κοντά τα δύο μέχρι σήμερα διακριτά οικοσυστήματα: το ναυτιλιακό και το πυρηνικό. Η έκδοση βασίζεται στο ερευνητικό πρόγραμμα του Lloyd’s Register “Fuel for Thought.
Στην καρδιά του εγχειρήματος βρίσκεται η τεχνολογία των Μικρών Αρθρωτών Αντιδραστήρων (SMRs). Οι SMRs σχεδιάζονται ώστε να μπορούν να εγκαθίστανται σε πλοία, πλωτές πλατφόρμες ή παράκτιες ενεργειακές μονάδες, χωρίς τις εκτεταμένες υποδομές που απαιτούν οι συμβατικοί αντιδραστήρες. Αυτό προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για εφαρμογές σε εμπορικά πλοία μεγάλων αποστάσεων, σταθμούς παραγωγής ενέργειας στη θάλασσα (FNPPs) και πλοία αποστολών έρευνας ή αντιμετώπισης καταστροφών.
Ο LR έχει ήδη δρομολογήσει πειραματικά έργα σε συνεργασία με την CORE POWER, τη σχεδιαστική εταιρεία Seatransport και την Deployable Energy, τα οποία στοχεύουν στην αξιοποίηση πυρηνικών μονάδων ισχύος 1 MWe. Σε ένα από αυτά τα έργα, προβλέπεται η εγκατάσταση δύο έως πέντε μικροαντιδραστήρων σε αμφίβιο πλοίο ειδικών αποστολών μήκους 73 μέτρων.
Ωστόσο, η υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας προϋποθέτει αυστηρό πλαίσιο ασφάλειας και διακυβέρνησης. Ο νέος οδηγός της LR αναλύει εκτενώς τις ρυθμιστικές, τεχνικές και οργανωτικές απαιτήσεις που πρέπει να πληρούνται σε κάθε στάδιο. Περιλαμβάνει θεματικές όπως: ταξινόμηση ασφάλειας αξιολόγηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων, δομική ακεραιότητα και σχεδίαση πυρηνικού safety case, κυβερνοασφάλεια και φυσική προστασία, καθώς και διαχείριση εσωτερικών απειλών).
Ένα από τα πιο κρίσιμα ζητήματα που αναδεικνύει ο LR είναι η έλλειψη ενιαίου διεθνούς ρυθμιστικού πλαισίου για τη χρήση πυρηνικής ενέργειας. Το έγγραφο καλεί για στενή συνεργασία μεταξύ του IMO (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) και της IAEA (Διεθνής Υπηρεσία Ατομικής Ενέργειας), ώστε να δημιουργηθεί μια συμβατή και συνεκτική κανονιστική αρχιτεκτονική, ικανή να εξασφαλίσει τόσο την πυρηνική ασφάλεια όσο και την περιβαλλοντική προστασία στη θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα ότι αντιμετώπισε «προβλήματα ποιότητας» με μεταλλικά πάνελ που κατασκεύασε ένας από τους υπεργολάβους της για το αεροσκάφος AirbusA320, με την…

Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της Ελλάδας, Κυριάκος Πιερρακάκης, είναι υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup, μαζί με το Βέλγο ομόλογό του, ανακοίνωσε σήμερα…

Τα αλλεπάλληλα χτυπήματα κυρώσεων από ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο και Ευρωπαϊκή Ένωση ενδέχεται να επιφέρουν σημαντική μείωση στον εξαγόμενο όγκο ρωσικού πετρελαίου, υπογραμμίζει η BIMCO.…

Την παραλαβή του νεότευκτου «Woodside Barrumbara» στις 28 Νοεμβρίου ανακοίνωσε η GasLog Ltd. To πλοίο μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έχει ναυπηγηθεί με τις πλέον…

Το 2025, ο Ινδικός Ωκεανός «σφύζει» από Panamax bulk carriers φορτωμένα με άνθρακα προς την Ινδία, σύμφωνα με την Kpler. Το γεγονός αυτό αντανακλά…

Ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.) συνεχίζει την εντυπωσιακά ανοδική του πορεία ως ένας από τους πιο δυναμικούς θαλάσσιους κόμβους της Ανατολικής Μεσογείου. Τα…

Η Δημοκρατία του Παναμά επανεκλέχθηκε σήμερα με 148 ψήφους στην Κατηγορία Α του Συμβουλίου του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) κατά τη διάρκεια της 34ης…

Στα «τάρταρα» βρίσκεται η αξιοπιστία των liner εταιρειών αναφορικά με την τήρηση των προγραμμάτων τους. Σύμφωνα με δεδομένα της eeSea, η αξιοπιστία αναφορικά με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ