
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης με ασφαλή και άνετη διαβίωση του προσωπικού σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες. Η πρόσφατη συμφωνία της Bluewhale Offshore με τη Shell Nigeria Exploration and Production Company (SNEPCo) επιβεβαιώνει αυτή την τάση. Το πλοίο «Blue Gretha» επιλέχθηκε να υποστηρίξει το έργο Bonga North. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολαρίων, που σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της υπεράκτιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Το «Blue Gretha», που ανήκει στην Bluewhale Offshore, διαθέτει δύο γερανούς Huisman ανυψωτικής ικανότητας 1.800 τόνων, μήκος 81 μ. και δυνατότητα φιλοξενίας 618 ατόμων. Η κατασκευή και ο σχεδιασμός του σκάφους το καθιστούν ιδανικό για βαριές υπεράκτιες εργασίες. Ταυτόχρονα προσφέρουν την απαιτούμενη ευελιξία για τη στέγαση μεγάλων ομάδων εργαζομένων κατά τη διάρκεια μακροχρόνιων επιχειρήσεων.
Προηγουμένως γνωστό ως «Huadian Zhongji 01», το «Blue Gretha» υφίσταται πλήρη ανακαίνιση και τεχνική αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις CIMC Raffles Shipyard στο Yantai, πριν αναχωρήσει για τα νερά της Δυτικής Αφρικής. Η σύμβαση προβλέπει δεσμευμένη περίοδο εργασιών 15 μηνών, με δυνατότητα παράτασης, και εξασφαλίστηκε μέσα από τη συνεργασία της Bluewhale με την OOS International.
Το συγκεκριμένο σκάφος έχει ήδη αποδείξει την ευελιξία και την αξιοπιστία του μέσα από αποστολές σε διαφορετικούς ενεργειακούς τομείς, από κοιτάσματα πετρελαίου της Petrobras στη Βραζιλία έως την εγκατάσταση υπεράκτιων έργων στην Κίνα.
Η SNEPCo, θυγατρική της Shell στη Νιγηρία, διαχειρίζεται το κοίτασμα Bonga σε συνεργασία με τις Esso Exploration and Production Nigeri (20%) και Nigerian Agip Exploration (12,5%). Πρόσφατα απέκτησε και το ποσοστό 12,5% που ανήκε στην TotalEnergies. Παράλληλα με το Bonga North, η Shell προωθεί και το νέο έργο στο κοίτασμα HI, για το οποίο ανακοινώθηκε η τελική επενδυτική απόφαση (FID) σε συνεργασία με τη Sunlink Energies and Resources.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ