
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης με ασφαλή και άνετη διαβίωση του προσωπικού σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες. Η πρόσφατη συμφωνία της Bluewhale Offshore με τη Shell Nigeria Exploration and Production Company (SNEPCo) επιβεβαιώνει αυτή την τάση. Το πλοίο «Blue Gretha» επιλέχθηκε να υποστηρίξει το έργο Bonga North. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολαρίων, που σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της υπεράκτιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Το «Blue Gretha», που ανήκει στην Bluewhale Offshore, διαθέτει δύο γερανούς Huisman ανυψωτικής ικανότητας 1.800 τόνων, μήκος 81 μ. και δυνατότητα φιλοξενίας 618 ατόμων. Η κατασκευή και ο σχεδιασμός του σκάφους το καθιστούν ιδανικό για βαριές υπεράκτιες εργασίες. Ταυτόχρονα προσφέρουν την απαιτούμενη ευελιξία για τη στέγαση μεγάλων ομάδων εργαζομένων κατά τη διάρκεια μακροχρόνιων επιχειρήσεων.
Προηγουμένως γνωστό ως «Huadian Zhongji 01», το «Blue Gretha» υφίσταται πλήρη ανακαίνιση και τεχνική αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις CIMC Raffles Shipyard στο Yantai, πριν αναχωρήσει για τα νερά της Δυτικής Αφρικής. Η σύμβαση προβλέπει δεσμευμένη περίοδο εργασιών 15 μηνών, με δυνατότητα παράτασης, και εξασφαλίστηκε μέσα από τη συνεργασία της Bluewhale με την OOS International.
Το συγκεκριμένο σκάφος έχει ήδη αποδείξει την ευελιξία και την αξιοπιστία του μέσα από αποστολές σε διαφορετικούς ενεργειακούς τομείς, από κοιτάσματα πετρελαίου της Petrobras στη Βραζιλία έως την εγκατάσταση υπεράκτιων έργων στην Κίνα.
Η SNEPCo, θυγατρική της Shell στη Νιγηρία, διαχειρίζεται το κοίτασμα Bonga σε συνεργασία με τις Esso Exploration and Production Nigeri (20%) και Nigerian Agip Exploration (12,5%). Πρόσφατα απέκτησε και το ποσοστό 12,5% που ανήκε στην TotalEnergies. Παράλληλα με το Bonga North, η Shell προωθεί και το νέο έργο στο κοίτασμα HI, για το οποίο ανακοινώθηκε η τελική επενδυτική απόφαση (FID) σε συνεργασία με τη Sunlink Energies and Resources.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ