
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης με ασφαλή και άνετη διαβίωση του προσωπικού σε δύσκολες θαλάσσιες συνθήκες. Η πρόσφατη συμφωνία της Bluewhale Offshore με τη Shell Nigeria Exploration and Production Company (SNEPCo) επιβεβαιώνει αυτή την τάση. Το πλοίο «Blue Gretha» επιλέχθηκε να υποστηρίξει το έργο Bonga North. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολαρίων, που σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο στην ανάπτυξη της υπεράκτιας παραγωγής της Νιγηρίας.
Το «Blue Gretha», που ανήκει στην Bluewhale Offshore, διαθέτει δύο γερανούς Huisman ανυψωτικής ικανότητας 1.800 τόνων, μήκος 81 μ. και δυνατότητα φιλοξενίας 618 ατόμων. Η κατασκευή και ο σχεδιασμός του σκάφους το καθιστούν ιδανικό για βαριές υπεράκτιες εργασίες. Ταυτόχρονα προσφέρουν την απαιτούμενη ευελιξία για τη στέγαση μεγάλων ομάδων εργαζομένων κατά τη διάρκεια μακροχρόνιων επιχειρήσεων.
Προηγουμένως γνωστό ως «Huadian Zhongji 01», το «Blue Gretha» υφίσταται πλήρη ανακαίνιση και τεχνική αναβάθμιση στις εγκαταστάσεις CIMC Raffles Shipyard στο Yantai, πριν αναχωρήσει για τα νερά της Δυτικής Αφρικής. Η σύμβαση προβλέπει δεσμευμένη περίοδο εργασιών 15 μηνών, με δυνατότητα παράτασης, και εξασφαλίστηκε μέσα από τη συνεργασία της Bluewhale με την OOS International.
Το συγκεκριμένο σκάφος έχει ήδη αποδείξει την ευελιξία και την αξιοπιστία του μέσα από αποστολές σε διαφορετικούς ενεργειακούς τομείς, από κοιτάσματα πετρελαίου της Petrobras στη Βραζιλία έως την εγκατάσταση υπεράκτιων έργων στην Κίνα.
Η SNEPCo, θυγατρική της Shell στη Νιγηρία, διαχειρίζεται το κοίτασμα Bonga σε συνεργασία με τις Esso Exploration and Production Nigeri (20%) και Nigerian Agip Exploration (12,5%). Πρόσφατα απέκτησε και το ποσοστό 12,5% που ανήκε στην TotalEnergies. Παράλληλα με το Bonga North, η Shell προωθεί και το νέο έργο στο κοίτασμα HI, για το οποίο ανακοινώθηκε η τελική επενδυτική απόφαση (FID) σε συνεργασία με τη Sunlink Energies and Resources.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδονησία σχεδιάζει επενδύσεις ύψους $22 δισ. στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων, με στόχο τη δημιουργία 8 εκατ. νέων θέσεων εργασίας, ανακοίνωσε ο Υπουργός Γεωργίας…

Οι Μικρές Μονάδες Πυρηνικών Αντιδραστήρων, γνωστές διεθνώς ως Small Modular Reactors (SMRs), αποτελούν την αιχμή μιας τεχνολογικής εξέλιξης, με την εφαρμογή τους να συνδυάζει ασφάλεια, απόδοση…

Η αγορά των δευτερευόντων χύδην ξηρών φορτίων (τσιμέντο, χάλυβας, βωξίτης κ.ά.) συνεχίζει την ανοδική της πορεία και το 2025, διατηρώντας τη θετική δυναμική των…

Πιθανούς πόρους ύψους 7 tcf (200 δισεκ. κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου «κρύβει» το «οικόπεδο 2» στο Ιόνιο στο οποίο συμμετέχει από σήμερα η μεγαλύτερη…

Η διέλευση του μεγαλύτερου containership εδώ και δύο χρόνια έλαβε χώρα πρόσφατα από τη Διώρυγα του Σουέζ. Το «CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN», μεταφορικής ικανότητας…

Η μετεωρολογική υπηρεσία της Ιαπωνίας εξέδωσε σήμερα προειδοποίηση για τσουνάμι έπειτα από σεισμό 6,7 βαθμών που σημειώθηκε ανοιχτά του βορειοανατολικού τμήματος της χώρας. Ο…

Τα τελευταία 24ωρα, η απειλή της πειρατείας στους κύκλους της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει έρθει εκ νέου στο προσκήνιο, μετά τα περιστατικά που έλαβαν χώρα…

Συνέντευξη του Γιάννη Προκοπίου, CEO της Centrofin Management
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ