
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ, που είναι η κυριαρχία των ΗΠΑ στις παγκόσμιες ενεργειακές αγορές και η μείωση του εμπορικού ελλείμματος.
Το Corpus Christi βρίσκεται στο έλεος μιας επιδεινούμενης ξηρασίας, η οποία έχει ήδη οδηγήσει σε περιορισμούς αναφορικά με τη χρήση νερού. Επτά χρόνια ασυνήθιστα ξηρού καιρού συνέπεσαν με την ταχεία βιομηχανική ανάπτυξη στο μεγαλύτερο κέντρο εξαγωγής πετρελαίου της χώρας, εξαντλώντας τα αποθέματα νερού.
Οι δημοτικοί φορείς φαίνονται διχασμένοι ως προς τη διαχείριση του ζητήματος. Μάλιστα, το δημοτικό συμβούλιο σταμάτησε πρόσφατα τις εργασίες για την κατασκευή ενός εργοστασίου αφαλάτωσης που θα επεξεργαζόταν θαλασσινό νερό, αφού οι εκτιμήσεις για το κόστος ξεπέρασαν το $1 δισ. και προκάλεσαν την οργή ορισμένων κατοίκων. Το ζήτημα αυτό αναζωπύρωσε επίσης την από καιρό δυσαρέσκεια τοπικών φορέων για την αυξανόμενη βιομηχανική παρουσία μεγάλων καταναλωτών νερού, όπως οι Exxon Mobil Corp., Koch Industries LLC, Celanese Corp. και Occidental Petroleum Corp.
Εάν η ξηρασία δεν σταματήσει τους επόμενους 12 μήνες περίπου, ενδέχεται να χρειαστούν ακόμα πιο αυστηροί περιορισμοί στη χρήση, οι οποίοι θα περιορίσουν τις διαθέσιμες προμήθειες κατά 25%, προειδοποίησαν οι αρχές.
Το Corpus Christi έχει εξελιχθεί από έναν απομακρυσμένο εμπορικό σταθμό του 19ου αιώνα σε κρίσιμο κόμβο μεταφοράς πετρελαίου, φυσικού αερίου και χημικών. Το λιμάνι βαθέων υδάτων αποτελεί κόμβο εξαγωγών για το αργό πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, της λεκάνης Permian, ενώ στην ακτογραμμή βρίσκονται έξι διυλιστήρια, ένας τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου και σημαντικός αριθμός πετροχημικών εργοστασίων.
Περίπου το ήμισυ του νερού της πόλης προορίζεται πλέον για εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες, σε μια εποχή που τα ποτάμια της ενδοχώρας που τροφοδοτούν την περιοχή στερεύουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ