
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών αγροτικών προϊόντων στην Κίνα (ειδικά της σόγιας), έχουν επιταχύνει τις ανακατατάξεις που βρίσκονταν ήδη σε εξέλιξη, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal.
Γι’ αυτόν τον λόγο, η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου έχει στρέψει την προσοχή της στη σύσφιξη των οικονομικών και διπλωματικών δεσμών της με τη Βραζιλία. Σε ό,τι αφορά τη σόγια, η στροφή είναι αδιαμφισβήτητη. Η εμπορική αβεβαιότητα έχει ωθήσει τους Κινέζους αγοραστές να στηριχτούν ακόμα περισσότερο στη Βραζιλία, όπου η παραγωγική ικανότητα, η ανταγωνιστικότητα του κόστους και η εφοδιαστική αλυσίδα αναβαθμίζονται σταθερά, για να ανταποκριθούν στην άνοδο της ζήτησης. Ταυτόχρονα, οι εκ Λατινικής Αμερικής εξαγωγείς έχουν προσαρμοστεί, δίνοντας προτεραιότητα στην Κίνα κατά τη διάρκεια «αιχμής» των αποστολών.
Με αυτόν τον τρόπο, το Πεκίνο αναζητά τη διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού και την οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών, με στόχο τη μείωση της έκθεσης στους κινδύνους των εκάστοτε εξελίξεων.
Βέβαια είναι σαφές ότι η Βραζιλία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους όγκους σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας εν μια νυκτί, γεγονός που αναγκάζει τα κινεζικά εργοστάσια να εφαρμόζουν στρατηγικές «ανάμειξης» ανάλογα με την ποιότητα και το κόστος.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, η συνεργασία με τη χώρα του καφέ για σιδηρομετάλλευμα και σόγια είναι μέρος μιας ευρύτερης, διαρκούς στρατηγικής, οι επιπτώσεις της οποίας θα επηρεάσουν τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, και τη ναυτιλία εν γένει, για χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Tο Shortsea Promotion Center of Greece (SPC Greece) – το οποίο λειτουργεί υπό την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και στο πλαίσιο της διετούς…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ