
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS Richard With» θα αποπλεύσει από το Μπέργκεν με προορισμό το Κίρκενες και επιστροφή, διανύοντας συνολικά 4.000 χλμ. κατά μήκος της νορβηγικής ακτογραμμής.
Για πρώτη φορά, ένα πλοίο της Hurtigruten θα κινηθεί αποκλειστικά με HVO100 (Hydrotreated Vegetable Oil), ένα προηγμένο βιοκαύσιμο βασισμένο σε ανανεώσιμα απόβλητα, που προέρχεται από την εταιρεία ενέργειας St1. Το καύσιμο αυτό δεν απαιτεί νέες καλλιέργειες ή πρώτες ύλες, καθώς προέρχεται από οργανικά υπολείμματα που εντάσσονται φυσικά στον κύκλο της βιομάζας. Με αυτόν τον τρόπο, η καύση του θεωρείται κλιματικά ουδέτερη, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) και οξειδίων του αζώτου (NOₓ), χωρίς να απαιτείται κατασκευή νέων πλοίων. Το «MS Richard With» είναι ήδη εξοπλισμένο με υβριδικό σύστημα πρόωσης που συνδυάζει μπαταρίες και μηχανές υψηλής απόδοσης. Επίσης θα αξιοποιήσει ηλεκτρική ενέργεια από την ξηρά, εξαλείφοντας τις εκπομπές κατά τον ελλιμενισμό.
Παράλληλα με τη χρήση βιοκαυσίμων, η Hurtigruten επενδύει σε μακροπρόθεσμες τεχνολογικές καινοτομίες μέσω του ερευνητικού προγράμματος «Sea Zero», που αναπτύσσεται σε συνεργασία με το Sintef και άλλους κορυφαίους νορβηγικούς ναυτιλιακούς φορείς. Το πρόγραμμα στοχεύει στον σχεδιασμό ενός πλοίου μηδενικών εκπομπών, με κατά 40-50% μειωμένες ενεργειακές ανάγκες. Θα κινείται κυρίως με μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας και θα ενσωματώνει καινοτόμα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, όπως πανιά, λίπανση κύτους με αέρα, βελτιστοποιημένη σχεδίαση και αντίστροφες προπέλες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δωρεά ενός υπερσύγχρονου ηλεκτρικού δερμοτόμου μπαταρίας προς τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Salvia | Greek Association for Burn Survivors από το Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη…

Με ταχύτατους ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της TMS Group, με επικεφαλής τον κ. Γιώργο Οικονόμου. Ειδικότερα, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, ο Έλληνας…

Στο 8,2% ανήλθε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα το γ’ τρίμηνο εφέτος, έναντι 8,6% το β’ τρίμηνο 2025 και 9% το γ’ τρίμηνο…

Με στόχο την υποστήριξη της ναυτιλίας στη μετάβασή της στα εναλλακτικά καύσιμα, η BIMCO αναπτύσσει νέα ρήτρα στα ναυλοσύμφωνα αναφορικά με τα βιοκαύσιμα. Αρχικά…

Η τριμερής συμφωνία Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για τον Κάθετο Διάδρομο Αιγαίου – Μαύρης Θάλασσας, έναν στρατηγικό σιδηροδρομικό και οδικό άξονα που θα συνδέει…

Τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, εγκαινιάστηκαν σήμερα από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Με την…

Σε ένα ακόμη ορόσημο για το παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο πετρελαίου συμμετέχει ο ελληνόκτητος στόλος. Συγκεκριμένα, η κινεζική CNOOC φόρτωσε στο VLCC «Sophia» της…

Υποχώρησε και τον Νοέμβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος κλείνοντας στις 106 μονάδες, από 107,5 μονάδες τον Οκτώβριο. Σύμφωνα με έρευνα οικονομικής συγκυρίας του ΙΟΒΕ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ