
Εν μέσω επιβράδυνσης των παραγγελιών για νεότευκτα LNG carriers κατά τη διάρκεια του 2025, τα κορυφαία ναυπηγεία της Νότιας Κορέας φαίνεται να δεινοπαθούν στην προσπάθεια επίτευξης των ετήσιων στόχων τους.
Ειδικότερα, οι συνολικές παραγγελίες για LNG carriers μέχρι και το πέρας του γ΄ τριμήνου του έτους σημείωναν ετήσια πτώση της τάξεως του 82,9%. Η καθίζηση των συγκεκριμένων παραγγελιών αποτελεί «πληγή» για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, τα οποία παραδοσιακά εστιάζουν στην κατασκευή LNG carriers. Ενδεικτικά, οι τρεις κολοσσοί της Νότιας Κορέας –HD KSOE, Hanwha Ocean και Samsung Heavy Industries– στα τέλη Σεπτεμβρίου είχαν επιτύχει μόλις το 50-70% των ετήσιων στόχων τους.
Ειδικότερα, μέχρι το πέρας του γ΄ τριμήνου του έτους, η HD KSOE είχε εξασφαλίσει παραγγελίες αξίας $13,37 δισ. (93 πλοία), καλύπτοντας το 68,5% του ετήσιου στόχου της. Την ίδια στιγμή, η Samsung Heavy Industries είχε εξασφαλίσει παραγγελίες $5 δισ. (27 πλοία), που αντιστοιχούν στο 51% του ετήσιου στόχου της, ενώ η Hanwha Ocean είχε εξασφαλίσει παραγγελίες αξίας $6,32 δισ. (32 πλοία), που αντιπροσωπεύουν το 71,3% της περσινής της επίδοσης.
Το κρίσιμο ερώτημα, ωστόσο, είναι αν πρόκειται για μια βραχυπρόθεσμη παύση των παραγγελιών για LNG carriers, εν μέσω γενικού κλίματος συρρίκνωσης των παραγγελιών για νεότευκτα, ή για την αρχή μιας επιβράδυνσης λόγω των ανησυχιών υπερπροσφοράς στην αγορά των LNG carriers. Σύμφωνα με την Drewry, ο παγκόσμιος στόλος LNG carriers θα απαιτήσει επιπλέον 150-250 νέα πλοία μέχρι το 2030, σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Ιδιαίτερα μετά το 2027, η ανάγκη επέκτασης και ανανέωσης του στόλου αναμένεται να αυξηθεί, λόγω της λειτουργίας νέων έργων LNG και της εφαρμογής αυστηρότερων περιβαλλοντικών κανονισμών.
Υπό αυτό το πρίσμα, τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αναμένουν ανατροπή της κατάστασης κατά το δ΄ τρίμηνο του έτους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ