
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η αποανθρακοποίηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα «πράσινα» containerships (πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων ή εξοπλισμένα με scrubbers) «προσπέρασαν» τα συμβατικά.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, τα πλοία που αξιοποιούν LNG, μεθανόλη ή είναι εξοπλισμένα με scrubbers αντιπροσωπεύουν πλέον το 50,6% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου των containerships (σε όρους TEU). Ειδικότερα, τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιστοιχούν στο 7,6% (2,46 εκατ. TEUs), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης αντιπροσωπεύουν το 1,3% (0,4 εκατ. TEUs), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers καταλαμβάνουν το 41,8% (13,6 εκατ. TEUs). Στον αντίποδα, τα συμβατικά containerships αντιπροσωπεύουν το 49,4% του παγκόσμιου στόλου, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα περίπου 16,1 εκατ. TEUs.
Ωστόσο, τα συμβατικά containerships εξακολουθούν να προπορεύονται σε όρους αριθμού πλοίων. Συγκεκριμένα, με 4.850 πλοία, αντιπροσωπεύουν το 73,6% του παγκόσμιου στόλου. Από την άλλη, τα πλοία κατανάλωσης LNG καταλαμβάνουν το 3,2% (208 πλοία), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης το 0,6% (38 πλοία), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers το 22,6% (1.492 πλοία).
Βέβαια, όπως υπογραμμίζει η Alphaliner, ο στόλος των «πράσινων» containerships αναμένεται να επεκταθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον. Το υπάρχον orderbook περιλαμβάνει περισσότερα από 720 containerships εναλλακτικής πρόωσης (75% επί του συνόλου των παραγγελιών για containerships), αθροιστικής χωρητικότητας άνω των 9,3 εκατ. TEUs (93% της συνολικής παραγγελθείσας μεταφορικής ικανότητας).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να διανύουν τον Σεπτέμβριο την καθιερωμένη περίοδο συντηρήσεων, η Ινδία βρήκε «πάτημα» ώστε να αυξήσει κατακόρυφα τις εξαγωγές ντίζελ προς…
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τέσσερις χώρες πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτές είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη. Η Κίνα είναι η κυρίαρχη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ