
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η αποανθρακοποίηση του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς τα «πράσινα» containerships (πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων ή εξοπλισμένα με scrubbers) «προσπέρασαν» τα συμβατικά.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, τα πλοία που αξιοποιούν LNG, μεθανόλη ή είναι εξοπλισμένα με scrubbers αντιπροσωπεύουν πλέον το 50,6% της συνολικής μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου των containerships (σε όρους TEU). Ειδικότερα, τα πλοία κατανάλωσης LNG αντιστοιχούν στο 7,6% (2,46 εκατ. TEUs), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης αντιπροσωπεύουν το 1,3% (0,4 εκατ. TEUs), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers καταλαμβάνουν το 41,8% (13,6 εκατ. TEUs). Στον αντίποδα, τα συμβατικά containerships αντιπροσωπεύουν το 49,4% του παγκόσμιου στόλου, με αθροιστική μεταφορική ικανότητα περίπου 16,1 εκατ. TEUs.
Ωστόσο, τα συμβατικά containerships εξακολουθούν να προπορεύονται σε όρους αριθμού πλοίων. Συγκεκριμένα, με 4.850 πλοία, αντιπροσωπεύουν το 73,6% του παγκόσμιου στόλου. Από την άλλη, τα πλοία κατανάλωσης LNG καταλαμβάνουν το 3,2% (208 πλοία), τα πλοία κατανάλωσης μεθανόλης το 0,6% (38 πλοία), ενώ τα πλοία εξοπλισμένα με scrubbers το 22,6% (1.492 πλοία).
Βέβαια, όπως υπογραμμίζει η Alphaliner, ο στόλος των «πράσινων» containerships αναμένεται να επεκταθεί σημαντικά στο άμεσο μέλλον. Το υπάρχον orderbook περιλαμβάνει περισσότερα από 720 containerships εναλλακτικής πρόωσης (75% επί του συνόλου των παραγγελιών για containerships), αθροιστικής χωρητικότητας άνω των 9,3 εκατ. TEUs (93% της συνολικής παραγγελθείσας μεταφορικής ικανότητας).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ