
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών χαρακτηρίζεται από τα ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα συγκέντρωσης, που δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στις μικρότερες εταιρείες. Σύμφωνα με δεδομένα της Veson Nautical, πρώτη εταιρεία σε αξία στόλου διεθνώς είναι η MSC, της οποίας τα 707 πλοία έχουν αθροιστική αξία περίπου $49,61 δισ. Κατά συντριπτική πλειοψηφία, ο στόλος της MSC αποτελείται από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων σχεδόν τα μισά ανήκουν στις κατηγορίες Panamax και Post-Panamax. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η MSC συνιστά κορυφαίο επενδυτή των ULCVs, δεδομένου ότι το 59% των παραγγελιών της εταιρείας αφορούν τα συγκεκριμένα πλοία. Οι εναπομείνασες αφορούν κυρίως πλοία τύπου New Panamax.
Ακολουθεί ο στόλος της CMA CGM, ο οποίος απαρτίζεται από 339 πλοία. Αν και λιγότερα σε σχέση με την BoComm Leasing των 411 πλοίων, η αξία του στόλου της CMA CGM διαμορφώνεται στα $36,54 δισ., έναντι $33,39 δισ. της BoComm. Σημειώνεται όμως ότι η σύνθεση του στόλου της BoComm Leasing διαφοροποιείται ως προς τις αγορές όπου συμμετέχει, καθώς απαρτίζεται τόσο από containerships όσο και από bulk carriers, δεξαμενόπλοια, Ro-Ro, κ.λπ. Τέταρτη κατά σειρά είναι η Maersk, της οποίας ο στόλος 325 πλοίων έχει αξία $28,58 δισ. Έπονται οι ιαπωνικοί κολοσσοί MOL με αξία στόλου $27,73 δισ. και NYK Line, με $26,97 δισ.
Η Veson Nautical επισημαίνει ότι οι τιμές των containerships, τόσο ανά τύπο όσο και ανά ηλικία, έχουν καταγράψει ευρύτερα άνοδο μέσα στη χρονιά. Για παράδειγμα, η μέση αξία ενός Sub-Panamax containership 15ετίας με μεταφορική ικανότητα 2.500 TEUs έχει διογκωθεί κατά σχεδόν 20% από τον περασμένο Ιανουάριο. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να έχει λειτουργήσει προωθητικά ως προς την αξία των στόλων των εν λόγω πλοιοκτητριών εταιρειών.
Πηγή: Veson Nautical
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ