
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην ενεργειακή μετάβαση των πλοίων;
Υπό αυτό το πρίσμα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτιμήσεις των πλοιοκτητών στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV, κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου τοποθετήθηκαν 14 νέες παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Από αυτές τις παραγγελίες, οι δώδεκα (86%) αφορούσαν πλοία κατανάλωσης LNG και οι δύο πλοία κατανάλωσης LPG.
Στη γενική εικόνα του έτους, μέχρι και το πέρας του γ΄ τριμήνου, οι παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων ανέρχονται σε 192, εκ των οποίων 121 αφορούν LNG, 43 μεθανόλη, 19 LPG, 5 αμμωνία και 4 υδρογόνο. Τα επίπεδα αυτά συνιστούν πτώση της τάξεως του 48% για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζει ο Global Decarbonization Director του DNV, Jason Stefanatos, έπειτα από ένα α΄ εξάμηνο-ρεκόρ σε όρους ολικής χωρητικότητας (gt), οι παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων επιβραδύνθηκαν σημαντικά κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Αν και αυτή η επιβράδυνση πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο της ευρύτερης νωχελικότητας στις παραγγελίες νεότευκτων και της ανόδου των τιμών ναυπήγησης, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση των πλοιοκτητών ενδέχεται να είναι διαφορετικοί. Η αβεβαιότητα γύρω από το IMO Net-Zero Framework αναγκάζει τους πλοιοκτήτες να τηρήσουν στάση αναμονής, περιμένοντας την αποσαφήνιση του ρυθμιστικού πλαισίου τους επόμενους μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Με ιταλικό αέρα βαίνει η επέκταση του στόλου της TUI Cruises, καθώς η εταιρεία κρουαζιέρας τοποθέτησε πρόσφατα νέα παραγγελία στα ναυπηγεία Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει…
Οι υπουργοί Οικονομικών της «Ομάδας των Επτά» (G7) μεγάλων οικονομιών συναντήθηκαν στη 1 Οκτωβρίου μέσω τηλεδιάσκεψης για να συζητήσουν την επιβολή αυστηρότερων κυρώσεων στη…
Η βιομηχανική δραστηριότητα σε πολλές χώρες της Ασίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, διαφάνηκε νωχελική τον περασμένο Σεπτέμβριο. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ