
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην ενεργειακή μετάβαση των πλοίων;
Υπό αυτό το πρίσμα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτιμήσεις των πλοιοκτητών στις παραγγελίες νεότευκτων πλοίων κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV, κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου τοποθετήθηκαν 14 νέες παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων. Από αυτές τις παραγγελίες, οι δώδεκα (86%) αφορούσαν πλοία κατανάλωσης LNG και οι δύο πλοία κατανάλωσης LPG.
Στη γενική εικόνα του έτους, μέχρι και το πέρας του γ΄ τριμήνου, οι παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων ανέρχονται σε 192, εκ των οποίων 121 αφορούν LNG, 43 μεθανόλη, 19 LPG, 5 αμμωνία και 4 υδρογόνο. Τα επίπεδα αυτά συνιστούν πτώση της τάξεως του 48% για τις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων. Όπως υπογραμμίζει ο Global Decarbonization Director του DNV, Jason Stefanatos, έπειτα από ένα α΄ εξάμηνο-ρεκόρ σε όρους ολικής χωρητικότητας (gt), οι παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων επιβραδύνθηκαν σημαντικά κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους.
Αν και αυτή η επιβράδυνση πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο της ευρύτερης νωχελικότητας στις παραγγελίες νεότευκτων και της ανόδου των τιμών ναυπήγησης, οι παράγοντες που επηρεάζουν τη στάση των πλοιοκτητών ενδέχεται να είναι διαφορετικοί. Η αβεβαιότητα γύρω από το IMO Net-Zero Framework αναγκάζει τους πλοιοκτήτες να τηρήσουν στάση αναμονής, περιμένοντας την αποσαφήνιση του ρυθμιστικού πλαισίου τους επόμενους μήνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ