
Μια αγορά τριών ταχυτήτων αναπτύσσεται στα δεξαμενόπλοια, καθώς η Δύση σφίγγει τον κλοιό στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας.
Πιο συγκεκριμένα, έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied τονίζει ότι το καθεστώς κυρώσεων οδηγεί την αγορά των δεξαμενόπλοιων σε «τριχοτόμηση». Η πρώτη κατηγορία στόλου λειτουργεί με δυτική ασφάλιση και ταξινόμηση, με διαφανή ιδιοκτησία και αποτελείται γενικά από νεότερα σε ηλικία πλοία, γεγονός που διατηρεί τα έξοδα χρηματοδότησης και ναύλωσης συγκριτικά χαμηλά. Η δεύτερη κατηγορία μεταφέρει φορτία που υπόκεινται σε κυρώσεις, όπως ρωσικό ή ιρανικό αργό πετρέλαιο, εξακολουθεί να βασίζεται στις υπηρεσίες της Δύσης, παρέχοντας βεβαιώσεις συμμόρφωσης με το ανώτατο όριο τιμών. Η τρίτη κατηγορία, ο λεγόμενος «σκιώδης στόλος», απαρτίζεται από παλαιότερα πλοία με αδιαφανή ιδιοκτησία, χωρίς πρόσβαση σε συμβατικές ασφαλιστικές υπηρεσίες και με συστηματική παραποίηση των δεδομένων AIS. Τα συγκεκριμένα πλοία, μάλιστα, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου προς την Ινδία και την Κίνα.
Η ΕΕ και οι ΗΠΑ επιχειρούν να περιορίσουν τη δράση του «σκιώδους στόλου». Από την πλευρά της, η ΕΕ στο 19ο πακέτο κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας που παρουσίασε, πρόσθεσε 118 πλοία στη μαύρη λίστα, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό σε πάνω από 560 πλοία. Oι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, εισήγαγαν πρόσφατα το SHADOW Fleets Act, στο στόχαστρο του οποίου θα βρεθούν πλοία, διαχειριστές και ασφαλιστές που διευκολύνουν τις ροές ρωσικού πετρελαίου πάνω από το πλαφόν των G7 και EE.
Παρά τις δυτικές πιέσεις, ο «σκιώδης στόλος» συνεχίζει ακάθεκτος τη λειτουργία του. Τα στοιχεία της S&P δείχνουν ότι ο συγκεκριμένος στόλος, που απαρτίζεται από περίπου 980 πλοία, αποτελεί το 19% της παγκόσμιας χωρητικότητας και εξυπηρετεί, πέραν της Ρωσίας, τις ανάγκες εξαγωγών του Ιράν και της Βενεζουέλας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ