
Από την έναρξη των εχθροπραξιών στην Ερυθρά Θάλασσα, περίπου δύο χρόνια πριν, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις διαμορφώθηκαν έτσι ώστε οι διαχειριστές της liner ναυτιλίας να σμίξουν (ξανά) με το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος. Ως συνέπεια, ο πλους από την Άπω Ανατολή έως την Ευρώπη επιμηκύνθηκε σημαντικά, ασκώντας πιέσεις στην προσφορά μεταφορικής ικανότητας των liner εταιρειών.
Υπάρχουν συνολικά 31 τακτικά δρομολόγια που ενώνουν Άπω Ανατολή και Ευρώπη. Η Alphaliner, μέσα από ανάρτησή της, υπογράμμισε ότι οι liner συμμαχίες OCEAN, Gemini, Premier, αλλά και η MSC, προκειμένου να ανταποκριθούν επαρκώς στα εν λόγω δρομολόγια, χρειάζονται τουλάχιστον 461 πλοία. Όμως, κατόπιν απογραφής στις 14 Σεπτεμβρίου, 425 πλοία καταγράφηκαν να εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές αυτές, καθιστώντας την προσφορά των liner εταιρειών λειψή κατά 36 πλοία. Παράλληλα, καθώς η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα σπανίζει το τελευταίο διάστημα, οι διαχειριστές δυσκολεύονται να υπερκαλύψουν της ελλείψεις στα δρομολόγια.
Υπό κανονικές συνθήκες, αυτό το γεγονός θα σήμανε άνοδο της μέσης τιμής των ναύλων για την εν λόγω διαδρομή, όπως έγινε και το καλοκαίρι του 2024. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την Alphaliner, οι ναύλοι για τον πλου Σαγκάη-Βόρεια Ευρώπη έχουν χαράξει καθοδική πορεία τις τελευταίες δέκα εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, μειώθηκαν κατά 45% εντός του εν λόγω διαστήματος.
Η Alphaliner αποδίδει την ασυνέπεια μεταξύ της προσφοράς μεταφορικής ικανότητας και των ναύλων στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί ανάμεσα στις μεγαλύτερες liner εταιρείες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Μια αγορά τριών ταχυτήτων αναπτύσσεται στα δεξαμενόπλοια, καθώς η Δύση σφίγγει τον κλοιό στον λεγόμενο «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας. Πιο συγκεκριμένα, έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Αύξηση στην επιβατική κίνηση σε σχέση με το 2024, με βάση τις ακτοπλοϊκές κρατήσεις, καταγράφουν τα στοιχεία του Ferryhopper. Εύκολη πρόσβαση, χαμηλό κόστος και…
Παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις και τον εμπορικό πόλεμο, η παγκόσμια οικονομία «αντέχει» σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ Η παγκόσμια οικονομία αποδείχθηκε πιο ανθεκτική από ό,τι…
Από την ίδρυσή του, και χάρη στην πολύτιμή και πολυεπίπεδη δραστηριότητά του, το Ίδρυμα Ωνάση, έχει συνδεθεί άρρηκτα με την κοινωφέλεια και την υποστήριξη…
Mε ανακοίνωσή της η Aegean ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από το πρωί της Πέμπτης 25 Σεπτεμβρίου, η παρεχόμενη χωρητικότητα των αφίξεων από τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ