
Από την έναρξη των εχθροπραξιών στην Ερυθρά Θάλασσα, περίπου δύο χρόνια πριν, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις διαμορφώθηκαν έτσι ώστε οι διαχειριστές της liner ναυτιλίας να σμίξουν (ξανά) με το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος. Ως συνέπεια, ο πλους από την Άπω Ανατολή έως την Ευρώπη επιμηκύνθηκε σημαντικά, ασκώντας πιέσεις στην προσφορά μεταφορικής ικανότητας των liner εταιρειών.
Υπάρχουν συνολικά 31 τακτικά δρομολόγια που ενώνουν Άπω Ανατολή και Ευρώπη. Η Alphaliner, μέσα από ανάρτησή της, υπογράμμισε ότι οι liner συμμαχίες OCEAN, Gemini, Premier, αλλά και η MSC, προκειμένου να ανταποκριθούν επαρκώς στα εν λόγω δρομολόγια, χρειάζονται τουλάχιστον 461 πλοία. Όμως, κατόπιν απογραφής στις 14 Σεπτεμβρίου, 425 πλοία καταγράφηκαν να εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές αυτές, καθιστώντας την προσφορά των liner εταιρειών λειψή κατά 36 πλοία. Παράλληλα, καθώς η διαθέσιμη μεταφορική ικανότητα σπανίζει το τελευταίο διάστημα, οι διαχειριστές δυσκολεύονται να υπερκαλύψουν της ελλείψεις στα δρομολόγια.
Υπό κανονικές συνθήκες, αυτό το γεγονός θα σήμανε άνοδο της μέσης τιμής των ναύλων για την εν λόγω διαδρομή, όπως έγινε και το καλοκαίρι του 2024. Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την Alphaliner, οι ναύλοι για τον πλου Σαγκάη-Βόρεια Ευρώπη έχουν χαράξει καθοδική πορεία τις τελευταίες δέκα εβδομάδες. Πιο συγκεκριμένα, μειώθηκαν κατά 45% εντός του εν λόγω διαστήματος.
Η Alphaliner αποδίδει την ασυνέπεια μεταξύ της προσφοράς μεταφορικής ικανότητας και των ναύλων στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί ανάμεσα στις μεγαλύτερες liner εταιρείες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ