
Η Ινδονησία και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνήψαν σήμερα στο Μπαλί μια συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών έπειτα από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις, οι οποίες επιταχύνθηκαν μετά την αύξηση των αμερικανικών τελωνειακών δασμών.
Η συμφωνία, θα διευκολύνει τις συναλλαγές μεταξύ των 27 χωρών του ευρωπαϊκού συνασπισμού και της μεγαλύτερης οικονομίας της νοτιοανατολικής Ασίας.
Οι συνομιλίες, οι οποίες είχαν καθυστερήσει εξαιτίας του ακανθώδους ζητήματος της αποδάσωσης, επιταχύνθηκαν μετά την απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει αύξηση των τελωνειακών δασμών σε πολυάριθμες χώρες. Καθώς τα προϊόντα της, που εξάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, δασμολογούνται πλέον με 19%, η Τζακάρτα στράφηκε στην ΕΕ για να επιτύχει προτιμησιακή πρόσβαση.
Από την πλευρά τους, οι 27, οι οποίοι βρίσκονται επίσης στο στόχαστρο του Τραμπ, επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τους εμπορικούς εταίρους τους.
«Αυτή η συμφωνία (…) οριστικοποιήθηκε εξαιτίας του δασμολογικού πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ. Η Ινδονησία οφείλει να αναζητήσει μια εναλλακτική αγορά στην Ευρώπη και η Ευρώπη (…) έχει ανάγκη μια αγορά για να διεισδύσει», σχολίασε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μπίμα Γιουντιστίρα Αντινεγκάρα, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών και Νομικών Μελετών της Τζακάρτα.
Βάσει της συμφωνίας, το 80% των ινδονησιακών προϊόντων, που εξάγονται στην ΕΕ, θα έχει μηδενικούς δασμούς, δήλωσε ο Ερλάνγκα.
Αυτό αναμένεται να ωφελήσει τα κύρια ινδονησιακά προϊόντα, κυρίως τα υποδήματα, τα υφαντουργικά προϊόντα, τα προϊόντα αλιείας ή ακόμα το φοινικέλαιο, πρόσθεσε.
Η ΕΕ είναι ο πέμπτος εμπορικός εταίρος της Ινδονησίας, με συναλλαγές ύψους 30,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων (25,6 δισεκατομμύρια ευρώ) το 2024.
Με αυτή τη συμφωνία, «θα είναι πιο εύκολο για τα προϊόντα της ΕΕ να εισέρχονται» στην Ινδονησία, μια αγορά 280 εκατομμυρίων κατοίκων, υπογραμμίζει ο Ντένι Φριάβαν, ερευνητής στο Κέντρο Διεθνών και Στρατηγικών Μελετών (CSIS).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ένα επενδυτικό πλάνο-μαμούθ εξήγγειλε πρόσφατα η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Νότιας Κορέας. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η HMM έχει τοποθετήσει…
Η αναβολή του IMO Net-Zero Framework έφερε στην επιφάνεια τη διχογνωμία που επικρατούσε εντός των κύκλων της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναφορικά με το εν λόγω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ