
Η Ινδονησία και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνήψαν σήμερα στο Μπαλί μια συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών έπειτα από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις, οι οποίες επιταχύνθηκαν μετά την αύξηση των αμερικανικών τελωνειακών δασμών.
Η συμφωνία, θα διευκολύνει τις συναλλαγές μεταξύ των 27 χωρών του ευρωπαϊκού συνασπισμού και της μεγαλύτερης οικονομίας της νοτιοανατολικής Ασίας.
Οι συνομιλίες, οι οποίες είχαν καθυστερήσει εξαιτίας του ακανθώδους ζητήματος της αποδάσωσης, επιταχύνθηκαν μετά την απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να επιβάλει αύξηση των τελωνειακών δασμών σε πολυάριθμες χώρες. Καθώς τα προϊόντα της, που εξάγονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, δασμολογούνται πλέον με 19%, η Τζακάρτα στράφηκε στην ΕΕ για να επιτύχει προτιμησιακή πρόσβαση.
Από την πλευρά τους, οι 27, οι οποίοι βρίσκονται επίσης στο στόχαστρο του Τραμπ, επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τους εμπορικούς εταίρους τους.
«Αυτή η συμφωνία (…) οριστικοποιήθηκε εξαιτίας του δασμολογικού πολέμου του Ντόναλντ Τραμπ. Η Ινδονησία οφείλει να αναζητήσει μια εναλλακτική αγορά στην Ευρώπη και η Ευρώπη (…) έχει ανάγκη μια αγορά για να διεισδύσει», σχολίασε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μπίμα Γιουντιστίρα Αντινεγκάρα, εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών και Νομικών Μελετών της Τζακάρτα.
Βάσει της συμφωνίας, το 80% των ινδονησιακών προϊόντων, που εξάγονται στην ΕΕ, θα έχει μηδενικούς δασμούς, δήλωσε ο Ερλάνγκα.
Αυτό αναμένεται να ωφελήσει τα κύρια ινδονησιακά προϊόντα, κυρίως τα υποδήματα, τα υφαντουργικά προϊόντα, τα προϊόντα αλιείας ή ακόμα το φοινικέλαιο, πρόσθεσε.
Η ΕΕ είναι ο πέμπτος εμπορικός εταίρος της Ινδονησίας, με συναλλαγές ύψους 30,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων (25,6 δισεκατομμύρια ευρώ) το 2024.
Με αυτή τη συμφωνία, «θα είναι πιο εύκολο για τα προϊόντα της ΕΕ να εισέρχονται» στην Ινδονησία, μια αγορά 280 εκατομμυρίων κατοίκων, υπογραμμίζει ο Ντένι Φριάβαν, ερευνητής στο Κέντρο Διεθνών και Στρατηγικών Μελετών (CSIS).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ