
Ισχυρό μομέντουμ φαίνεται να αναπτύσσει η αγορά των VLCCs τον Σεπτέμβριο, καθώς τα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την «εκτόξευση» των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης αναφοράς του Baltic Exchange για τα VLCCs αυξήθηκε από περίπου $45.155/ημέρα (1 Σεπτεμβρίου) σε $87.532/ημέρα (18 Σεπτεμβρίου), σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 94% σε μόλις δυόμισι εβδομάδες.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στο εντυπωσιακό ράλι των VLCCs και σκιαγραφεί τις συνιστώσες που πυροδότησαν την κατακόρυφη άνοδο των ναύλων. Ειδικότερα, το επίπεδο των περίπου $87.500/ημέρα είναι δύο φορές υψηλότερο από τον μέχρι στιγμής μέσο όρο του 2025 ($41.500/ημέρα) και περίπου πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο της τελευταίες πενταετίας ($17.400/ημέρα). Ως εκ τούτου, πρόκειται για το ισχυρότερο ράλι των ναύλων των VLCCs από το 2020.
Όπως υπογραμμίζει η Xclusiv, ένα «κοκτέιλ» παραγόντων οδήγησε στην κατακόρυφη αυτή άνοδο των ναύλων. Πρώτον, η αύξηση της ζήτησης των τονομιλίων, που ευνοήθηκε από την σταθεροποίηση των εξαγωγών αργού από τον Αραβικό Κόλπο και την ανάκαμψη των αποστολών από τον Βόρειο Ατλαντικό προς τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Δεύτερον, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις εξακολουθούν να διαταράσσουν τις παραδοσιακές ροές αργού. Οι κυρώσεις και οι εμπορικές τριβές εκτρέπουν τις ροές ρωσικού πετρελαίου και αυξάνουν τη ζήτηση για τονάζ που συμμορφώνεται με αυτές. Άλλωστε, ο συμμορφούμενος στόλος των VLCCs δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά από το 2021, καθώς τα παλαιότερα πλοία προσχωρούν στον «σκιώδη στόλο» ή είναι υπερβολικά γηρασμένα. Τρίτον, οι ανοδικές τάσεις στη ναυλαγορά των VLCCs υποστηρίζονται από ένα εποχιακό και μακροοικονομικό υπόβαθρο. Το δ΄τρίμηνο είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο για τα VLCCs και συμπίπτει με την άνοδο της παραγωγής του OPEC+.
Εφόσον η προσφορά πετρελαίου ή το κλίμα κινδύνου δεν αντιστραφούν, το ράλι του Σεπτεμβρίου μοιάζει λιγότερο με απότομη αύξηση και περισσότερο με την αρχική φάση της καθυστερημένης ανοδικής πορείας των VLCCs. Μάλιστα, σύμφωνα με την Kpler, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι spot ναύλοι των VLCCs θα σπάσουν προσεχώς το φράγμα των $100.000/ημέρα.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 22th September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ