
Ισχυρό μομέντουμ φαίνεται να αναπτύσσει η αγορά των VLCCs τον Σεπτέμβριο, καθώς τα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την «εκτόξευση» των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης αναφοράς του Baltic Exchange για τα VLCCs αυξήθηκε από περίπου $45.155/ημέρα (1 Σεπτεμβρίου) σε $87.532/ημέρα (18 Σεπτεμβρίου), σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 94% σε μόλις δυόμισι εβδομάδες.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στο εντυπωσιακό ράλι των VLCCs και σκιαγραφεί τις συνιστώσες που πυροδότησαν την κατακόρυφη άνοδο των ναύλων. Ειδικότερα, το επίπεδο των περίπου $87.500/ημέρα είναι δύο φορές υψηλότερο από τον μέχρι στιγμής μέσο όρο του 2025 ($41.500/ημέρα) και περίπου πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο της τελευταίες πενταετίας ($17.400/ημέρα). Ως εκ τούτου, πρόκειται για το ισχυρότερο ράλι των ναύλων των VLCCs από το 2020.
Όπως υπογραμμίζει η Xclusiv, ένα «κοκτέιλ» παραγόντων οδήγησε στην κατακόρυφη αυτή άνοδο των ναύλων. Πρώτον, η αύξηση της ζήτησης των τονομιλίων, που ευνοήθηκε από την σταθεροποίηση των εξαγωγών αργού από τον Αραβικό Κόλπο και την ανάκαμψη των αποστολών από τον Βόρειο Ατλαντικό προς τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Δεύτερον, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις εξακολουθούν να διαταράσσουν τις παραδοσιακές ροές αργού. Οι κυρώσεις και οι εμπορικές τριβές εκτρέπουν τις ροές ρωσικού πετρελαίου και αυξάνουν τη ζήτηση για τονάζ που συμμορφώνεται με αυτές. Άλλωστε, ο συμμορφούμενος στόλος των VLCCs δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά από το 2021, καθώς τα παλαιότερα πλοία προσχωρούν στον «σκιώδη στόλο» ή είναι υπερβολικά γηρασμένα. Τρίτον, οι ανοδικές τάσεις στη ναυλαγορά των VLCCs υποστηρίζονται από ένα εποχιακό και μακροοικονομικό υπόβαθρο. Το δ΄τρίμηνο είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο για τα VLCCs και συμπίπτει με την άνοδο της παραγωγής του OPEC+.
Εφόσον η προσφορά πετρελαίου ή το κλίμα κινδύνου δεν αντιστραφούν, το ράλι του Σεπτεμβρίου μοιάζει λιγότερο με απότομη αύξηση και περισσότερο με την αρχική φάση της καθυστερημένης ανοδικής πορείας των VLCCs. Μάλιστα, σύμφωνα με την Kpler, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι spot ναύλοι των VLCCs θα σπάσουν προσεχώς το φράγμα των $100.000/ημέρα.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 22th September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της κατέγραψε η SeaHawk Gas, συμφερόντων της οικογένειας Κουρτέση. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
«H ανάγκη για ενίσχυση της συνδεσιμότητας, καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη κατάλληλων υποδομών, ικανών να υποστηρίξουν ένα σύγχρονο και αποδοτικό σύστημα μεταφορών» τόνισε ο Υφυπουργός…
Σε κινήσεις εκκαθάρισης του διεθνούς νηολογίου της προχωρά η κυβέρνηση των Κομορών, με στόχο την απομάκρυνση των πλοίων του «σκιώδους στόλου». Ειδικότερα, τα πλοία…
Η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε σε πρόσφατα τα στοιχεία για τη μεταφορά φυσικού αερίου, μέσω αγωγών, στην Ελληνική επικράτεια, για τo έτος 2024. Όσον αφορά το…
Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, ανακοινώνει με υπερηφάνεια την υπογραφή Συμφωνίας Συνεργασίας…
Στην Πολεμική Αεροπορία παραδόθηκε το 42ο εκσυγχρονισμένο F-16 Viper, σε συνεργασία της Lockheed Martin με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Όπως τονίζεται σε κοινή…
The Arab Shipbuilding and Repair Yard Company (ASRY) has brought its annual summer internship program to a close for a group of university students…
Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν δήλωσε ότι θα επιδιώξει «πιο εντατικά» την ενίσχυση των σχέσεων με την Κίνα, όπως μεταδίδει σήμερα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ