
Ισχυρό μομέντουμ φαίνεται να αναπτύσσει η αγορά των VLCCs τον Σεπτέμβριο, καθώς τα ευνοϊκά θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς δημιούργησαν πρόσφορο έδαφος για την «εκτόξευση» των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης αναφοράς του Baltic Exchange για τα VLCCs αυξήθηκε από περίπου $45.155/ημέρα (1 Σεπτεμβρίου) σε $87.532/ημέρα (18 Σεπτεμβρίου), σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 94% σε μόλις δυόμισι εβδομάδες.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στο εντυπωσιακό ράλι των VLCCs και σκιαγραφεί τις συνιστώσες που πυροδότησαν την κατακόρυφη άνοδο των ναύλων. Ειδικότερα, το επίπεδο των περίπου $87.500/ημέρα είναι δύο φορές υψηλότερο από τον μέχρι στιγμής μέσο όρο του 2025 ($41.500/ημέρα) και περίπου πέντε φορές υψηλότερο από τον μέσο όρο της τελευταίες πενταετίας ($17.400/ημέρα). Ως εκ τούτου, πρόκειται για το ισχυρότερο ράλι των ναύλων των VLCCs από το 2020.
Όπως υπογραμμίζει η Xclusiv, ένα «κοκτέιλ» παραγόντων οδήγησε στην κατακόρυφη αυτή άνοδο των ναύλων. Πρώτον, η αύξηση της ζήτησης των τονομιλίων, που ευνοήθηκε από την σταθεροποίηση των εξαγωγών αργού από τον Αραβικό Κόλπο και την ανάκαμψη των αποστολών από τον Βόρειο Ατλαντικό προς τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Δεύτερον, οι γεωπολιτικές ζυμώσεις εξακολουθούν να διαταράσσουν τις παραδοσιακές ροές αργού. Οι κυρώσεις και οι εμπορικές τριβές εκτρέπουν τις ροές ρωσικού πετρελαίου και αυξάνουν τη ζήτηση για τονάζ που συμμορφώνεται με αυτές. Άλλωστε, ο συμμορφούμενος στόλος των VLCCs δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά από το 2021, καθώς τα παλαιότερα πλοία προσχωρούν στον «σκιώδη στόλο» ή είναι υπερβολικά γηρασμένα. Τρίτον, οι ανοδικές τάσεις στη ναυλαγορά των VLCCs υποστηρίζονται από ένα εποχιακό και μακροοικονομικό υπόβαθρο. Το δ΄τρίμηνο είναι παραδοσιακά το ισχυρότερο για τα VLCCs και συμπίπτει με την άνοδο της παραγωγής του OPEC+.
Εφόσον η προσφορά πετρελαίου ή το κλίμα κινδύνου δεν αντιστραφούν, το ράλι του Σεπτεμβρίου μοιάζει λιγότερο με απότομη αύξηση και περισσότερο με την αρχική φάση της καθυστερημένης ανοδικής πορείας των VLCCs. Μάλιστα, σύμφωνα με την Kpler, οι αναλυτές αναμένουν ότι οι spot ναύλοι των VLCCs θα σπάσουν προσεχώς το φράγμα των $100.000/ημέρα.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 22th September 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ