
Το αναπάντεχο «μπλόκο» του ομίλου Adani στα πλοία που τελούν υπό δυτικές κυρώσεις αναμένεται να περιπλέξει το ενεργειακό τοπίο της Ινδίας, καθώς η εν λόγω εξέλιξη έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα. Συγκεκριμένα, η Ινδία έχει αναδειχθεί κορυφαίος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου παγκοσμίως, με την πλειονότητα των ρωσικών αποστολών να μεταφέρονται μέσω πλοίων του «σκιώδους στόλου».
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Vortexa εστιάζει στις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις της απόφασης του ομίλου Adani στις ροές αργού προς την Ινδία. Σύμφωνα με στοιχεία της περιόδου Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, στον λιμένα Mundra –τον μοναδικό λιμένα του ομίλου Adani που εξυπηρετεί διεθνείς αποστολές πετρελαίου– εκφορτώθηκαν κατά μέσο όρο 376.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών εισαγωγών αργού της Ινδίας.
Ωστόσο, από τις αρχές του 2023, ο λιμένας κατακλύζεται από φορτία ρωσικού αργού, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του Νέου Δελχί να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις στο πετρέλαιο της Ρωσίας. Ενδεικτικά, την περίοδο Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, οι αποστολές ρωσικού πετρελαίου ανήλθαν στα 181.000 βαρέλια ημερησίως, αντιπροσωπεύοντας το 48% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα. Το ίδιο διάστημα, 36 δεξαμενόπλοια που υπόκεινται σε κυρώσεις προσέγγισαν τον λιμένα, μεταφέροντας κατά μέσο όρο 42.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιστοιχούν στο 12% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα.
Όπως επισημαίνει η Vortexa, βραχυπρόθεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό προς τον λιμένα Mundra και δεν υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε γειτονικούς λιμένες, όπως οι Sikka και Vadinar. Μεσοπρόθεσμα, ο αντίκτυπος στις εισαγωγές αργού μέσω του λιμένα Mundra παραμένει αβέβαιος, καθώς η ινδική εφοδιαστική αλυσίδα πετρελαίου ενδέχεται να προσαρμοστεί προκειμένου να περιορίσει τις αναταράξεις.
Σε κάθε περίπτωση, η απαγόρευση του ομίλου Adani αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στους ναύλους των πλοίων που υπόκεινται σε κυρώσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην Πολεμική Αεροπορία παραδόθηκε το 42ο εκσυγχρονισμένο F-16 Viper, σε συνεργασία της Lockheed Martin με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Όπως τονίζεται σε κοινή…
The Arab Shipbuilding and Repair Yard Company (ASRY) has brought its annual summer internship program to a close for a group of university students…
Ο ηγέτης της Βόρειας Κορέας Κιμ Γιονγκ Ουν δήλωσε ότι θα επιδιώξει «πιο εντατικά» την ενίσχυση των σχέσεων με την Κίνα, όπως μεταδίδει σήμερα…
Η Μεσόγειος Θάλασσα «φιλοξενεί» σημαντικούς λιμένες και των τριών ηπείρων από τις οποίες περικλείεται. Ανάμεσα σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο λιμένας της Βαρκελώνης, διαχειριστής…
Η Αυστραλία συνιστά μία από τις κορυφαίες εξαγωγικές χώρες άνθρακα στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, η εξαγωγική της δραστηριότητα διαγράφεται νωχελική το 2025, βάσει…
Καθώς οι τεχνολογικές εξελίξεις και η ανάγκη ενεργειακής μετάβασης των πλοίων αλλάζουν άρδην τα δεδομένα στο πεδίο των ναυπηγήσεων, η Νότια Κορέα προχωρά σε…
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα βρίσκεται εν αναμονή μιας νέας τάξης πραγμάτων, την οποία αναμένεται να διαμορφώσουν τα αμερικανικά τέλη στα πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και…
Η Hanwha Ocean ανέθεσε στην ΑΒΒ την προμήθεια ενός συστήματος πλήρους ηλεκτρικής ενέργειας και πρόωσης για τον πρώτο πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ