
Το αναπάντεχο «μπλόκο» του ομίλου Adani στα πλοία που τελούν υπό δυτικές κυρώσεις αναμένεται να περιπλέξει το ενεργειακό τοπίο της Ινδίας, καθώς η εν λόγω εξέλιξη έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα. Συγκεκριμένα, η Ινδία έχει αναδειχθεί κορυφαίος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου παγκοσμίως, με την πλειονότητα των ρωσικών αποστολών να μεταφέρονται μέσω πλοίων του «σκιώδους στόλου».
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Vortexa εστιάζει στις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις της απόφασης του ομίλου Adani στις ροές αργού προς την Ινδία. Σύμφωνα με στοιχεία της περιόδου Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, στον λιμένα Mundra –τον μοναδικό λιμένα του ομίλου Adani που εξυπηρετεί διεθνείς αποστολές πετρελαίου– εκφορτώθηκαν κατά μέσο όρο 376.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών εισαγωγών αργού της Ινδίας.
Ωστόσο, από τις αρχές του 2023, ο λιμένας κατακλύζεται από φορτία ρωσικού αργού, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του Νέου Δελχί να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις στο πετρέλαιο της Ρωσίας. Ενδεικτικά, την περίοδο Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, οι αποστολές ρωσικού πετρελαίου ανήλθαν στα 181.000 βαρέλια ημερησίως, αντιπροσωπεύοντας το 48% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα. Το ίδιο διάστημα, 36 δεξαμενόπλοια που υπόκεινται σε κυρώσεις προσέγγισαν τον λιμένα, μεταφέροντας κατά μέσο όρο 42.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιστοιχούν στο 12% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα.
Όπως επισημαίνει η Vortexa, βραχυπρόθεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό προς τον λιμένα Mundra και δεν υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε γειτονικούς λιμένες, όπως οι Sikka και Vadinar. Μεσοπρόθεσμα, ο αντίκτυπος στις εισαγωγές αργού μέσω του λιμένα Mundra παραμένει αβέβαιος, καθώς η ινδική εφοδιαστική αλυσίδα πετρελαίου ενδέχεται να προσαρμοστεί προκειμένου να περιορίσει τις αναταράξεις.
Σε κάθε περίπτωση, η απαγόρευση του ομίλου Adani αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στους ναύλους των πλοίων που υπόκεινται σε κυρώσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ