
Το αναπάντεχο «μπλόκο» του ομίλου Adani στα πλοία που τελούν υπό δυτικές κυρώσεις αναμένεται να περιπλέξει το ενεργειακό τοπίο της Ινδίας, καθώς η εν λόγω εξέλιξη έρχεται σε μια κρίσιμη συγκυρία για τη χώρα. Συγκεκριμένα, η Ινδία έχει αναδειχθεί κορυφαίος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου παγκοσμίως, με την πλειονότητα των ρωσικών αποστολών να μεταφέρονται μέσω πλοίων του «σκιώδους στόλου».
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της Vortexa εστιάζει στις βραχυπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες επιπτώσεις της απόφασης του ομίλου Adani στις ροές αργού προς την Ινδία. Σύμφωνα με στοιχεία της περιόδου Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, στον λιμένα Mundra –τον μοναδικό λιμένα του ομίλου Adani που εξυπηρετεί διεθνείς αποστολές πετρελαίου– εκφορτώθηκαν κατά μέσο όρο 376.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 8% των συνολικών εισαγωγών αργού της Ινδίας.
Ωστόσο, από τις αρχές του 2023, ο λιμένας κατακλύζεται από φορτία ρωσικού αργού, στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του Νέου Δελχί να εκμεταλλευτεί τις εκπτώσεις στο πετρέλαιο της Ρωσίας. Ενδεικτικά, την περίοδο Σεπτεμβρίου 2024 – Αυγούστου 2025, οι αποστολές ρωσικού πετρελαίου ανήλθαν στα 181.000 βαρέλια ημερησίως, αντιπροσωπεύοντας το 48% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα. Το ίδιο διάστημα, 36 δεξαμενόπλοια που υπόκεινται σε κυρώσεις προσέγγισαν τον λιμένα, μεταφέροντας κατά μέσο όρο 42.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως, τα οποία αντιστοιχούν στο 12% των συνολικών αφίξεων στον λιμένα.
Όπως επισημαίνει η Vortexa, βραχυπρόθεσμα τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό αργό προς τον λιμένα Mundra και δεν υπόκεινται σε αμερικανικές κυρώσεις θα μπορούσαν να κατευθυνθούν σε γειτονικούς λιμένες, όπως οι Sikka και Vadinar. Μεσοπρόθεσμα, ο αντίκτυπος στις εισαγωγές αργού μέσω του λιμένα Mundra παραμένει αβέβαιος, καθώς η ινδική εφοδιαστική αλυσίδα πετρελαίου ενδέχεται να προσαρμοστεί προκειμένου να περιορίσει τις αναταράξεις.
Σε κάθε περίπτωση, η απαγόρευση του ομίλου Adani αναμένεται να ασκήσει καθοδική πίεση στους ναύλους των πλοίων που υπόκεινται σε κυρώσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ