
Η Αυστραλία συνιστά μία από τις κορυφαίες εξαγωγικές χώρες άνθρακα στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, η εξαγωγική της δραστηριότητα διαγράφεται νωχελική το 2025, βάσει δεδομένων της Howe Robinson Partners.
Πιο αναλυτικά, η Αυστραλία εξήγαγε συνολικά 226,1 εκατ. τόνους άνθρακα την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2024, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 9,5 εκατ. τόνους, σημειώνοντας κάθοδο 4,1%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποχώρηση για τον αυστραλιανό άνθρακα τα τελευταία τρία έτη. Οι κυκλώνες κατέστησαν δύσκολες τις θαλάσσιες μεταφορές κατά το α΄ τρίμηνο του 2025, ενώ η ζήτηση για άνθρακα από την Άπω Ανατολή και την Ευρώπη παρέμεινε υποτονική την ίδια περίοδο.
Εντούτοις, οι αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις της Ανατολικής Ασίας, αλλά και της Ευρώπης, τους θερινούς μήνες, επέφεραν μια αναζωογόνηση στις εξαγωγές της Αυστραλίας. Μόνο την περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου, η Αυστραλία εξήγαγε 66,3 εκατ. τόνους άνθρακα, σημειώνοντας τις περισσότερες εξαγωγές για την εν λόγω περίοδο από το 2019. Επρόκειτο όμως για παροδική τάση, καθώς οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες αγοραστές μαγνητίστηκαν από τον άνθρακα της Ινδονησίας τον Αύγουστο, έναντι του αυστραλιανού.
Παράλληλα, η διά θαλάσσης μεταφορά των εν λόγω φορτίων πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό μέσω Kamsarmaxes, και συγκεκριμένα σε ποσοστό 37%, το 2025. Ακολουθούν τα Capesizes με συνεισφορά 35% στις θαλάσσιες μεταφορές άνθρακα, χάνοντας την πρωτιά τους στην αγορά, την οποία και διατηρούσαν για αρκετό καιρό. Σημειώνεται ότι το εμπόριο άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και των οικονομιών της Άπω Ανατολής τα τελευταία δύο χρόνια ευνοεί ιδιαίτερα τα Kamsarmaxes, των οποίων η χρήση διευρύνεται σε αυτές τις περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ