
Η Αυστραλία συνιστά μία από τις κορυφαίες εξαγωγικές χώρες άνθρακα στον κόσμο. Παρ’ όλα αυτά, η εξαγωγική της δραστηριότητα διαγράφεται νωχελική το 2025, βάσει δεδομένων της Howe Robinson Partners.
Πιο αναλυτικά, η Αυστραλία εξήγαγε συνολικά 226,1 εκατ. τόνους άνθρακα την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025. Συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2024, οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 9,5 εκατ. τόνους, σημειώνοντας κάθοδο 4,1%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη υποχώρηση για τον αυστραλιανό άνθρακα τα τελευταία τρία έτη. Οι κυκλώνες κατέστησαν δύσκολες τις θαλάσσιες μεταφορές κατά το α΄ τρίμηνο του 2025, ενώ η ζήτηση για άνθρακα από την Άπω Ανατολή και την Ευρώπη παρέμεινε υποτονική την ίδια περίοδο.
Εντούτοις, οι αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις της Ανατολικής Ασίας, αλλά και της Ευρώπης, τους θερινούς μήνες, επέφεραν μια αναζωογόνηση στις εξαγωγές της Αυστραλίας. Μόνο την περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου, η Αυστραλία εξήγαγε 66,3 εκατ. τόνους άνθρακα, σημειώνοντας τις περισσότερες εξαγωγές για την εν λόγω περίοδο από το 2019. Επρόκειτο όμως για παροδική τάση, καθώς οι Κινέζοι και οι Ιάπωνες αγοραστές μαγνητίστηκαν από τον άνθρακα της Ινδονησίας τον Αύγουστο, έναντι του αυστραλιανού.
Παράλληλα, η διά θαλάσσης μεταφορά των εν λόγω φορτίων πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό μέσω Kamsarmaxes, και συγκεκριμένα σε ποσοστό 37%, το 2025. Ακολουθούν τα Capesizes με συνεισφορά 35% στις θαλάσσιες μεταφορές άνθρακα, χάνοντας την πρωτιά τους στην αγορά, την οποία και διατηρούσαν για αρκετό καιρό. Σημειώνεται ότι το εμπόριο άνθρακα μεταξύ Αυστραλίας και των οικονομιών της Άπω Ανατολής τα τελευταία δύο χρόνια ευνοεί ιδιαίτερα τα Kamsarmaxes, των οποίων η χρήση διευρύνεται σε αυτές τις περιοχές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ