
Η προσαρμογή στα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα του παγκόσμιου εμπορίου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σήμερα, η ανάγκη αυτή είναι πιο έντονη από ποτέ, καθώς η ναυτιλία «πλέει» σε ένα περιβάλλον δασμών και δύσλυτων γεωπολιτικών εξισώσεων. Στα παραπάνω έρχονται να προστεθούν και τα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε Κινέζους διαχειριστές ή/και πλοία κινεζικής κατασκευής.
Ως εκ τούτου, πολλοί διαχειριστές της liner ναυτιλίας αναλαμβάνουν δράση ώστε να προσαρμοστούν στα νέα αυτά δεδομένα. Σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, οι εν λόγω διαχειριστές ανταποκρίνονται στο ζήτημα των λιμενικών τελών αφαιρώντας πλοία κινεζικής κατασκευής από τις γραμμές τους με ανταπόκριση στις ΗΠΑ και κυρίως στη Δυτική Ακτή. Βέβαια, το εν λόγω μέτρο «απαντά» μονάχα βραχυπρόθεσμα στα λιμενικά τέλη.
Όπως υπογραμμίζει και η Sea-Intelligence, ορισμένοι εκ των liner διαχειριστών επιθυμούν να διαχειριστούν μακροπρόθεσμα το θέμα. Παρατηρείται, λοιπόν, από την πλευρά τους μια τάση ανακατεύθυνσης του τόπου κατασκευής των containerships σε γειτονικές χώρες της Κίνας, με πρωταγωνιστή το Βιετνάμ.
Τέλος, η Sea-Intelligence αναφέρει άνοδο στα κενά εμπορευματοκιβώτια που μεταφέρονται. Συγκεκριμένα, πλέον το ποσοστό τους αγγίζει το 41% εκ των μεταφερόμενων containers, ενώ η Sea-Intelligence αποδίδει το φαινόμενο στις εχθροπραξίες κατά των εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ