
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η οικοδόμηση του ιδιόκτητου στόλου της Trafigura, καθώς ο κολοσσός επιδιώκει να περιορίσει την έκθεσή του στη μεταβλητότητα των ναυτιλιακών αγορών.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Trafigura σχεδιάζει παραγγελία για δύο ακόμα Supertankers στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια θα προστεθούν στις παραγγελίες για οκτώ VLCCs που έχει τοποθετήσει ο όμιλος, από τις αρχές του 2024, στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry Co. Πρόκειται για τα πρώτα ιδιόκτητα VLCCs της Trafigura, οι παραδόσεις των οποίων αναμένεται να εκκινήσουν στα μέσα του 2026.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες από την Trafigura πραγματοποιούνται εν μέσω ραγδαίας γήρανσης του παγκόσμιου στόλου Supertankers. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος ηλικίας των VLCCs αγγίζει σχεδόν τα 13 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της BRS Shipbrokers.
«Πιστεύουμε ότι, τα επόμενα δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια, θα υπάρξει μια άνευ προηγουμένου ανάγκη ανανέωσης των στόλων και γι’ αυτό θέλουμε, απλώς, να είμαστε προετοιμασμένοι με τον δικό μας στόλο», δήλωσε ο Andrea Olivi, Head of Shipping της Trafigura.
Όσον αφορά την τοποθέτηση των παραγγελιών στα ναυπηγεία της Κίνας, ενόψει των υψηλών τελών στα πλοία κινεζικής κατασκευής ή ιδιοκτησίας στα λιμάνια των ΗΠΑ, ο Olivi σχολίασε: «Τα λιμενικά τέλη είναι απίθανο να επηρεάσουν τα VLCCs. Άλλωστε, τα Supertankers προσεγγίζουν συνήθως άδεια τα λιμάνια των ΗΠΑ, προκειμένου να φορτώσουν αμερικανικό πετρέλαιο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε δίωξη κατά οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών προέβη η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Επιτροπή) της Νότιας Αφρικής. Οι οκτώ εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι οι: Maersk South Africa…

Η πρόσφατη επιχειρησιακή επιτυχία της World Fuel Services, μέλους του ομίλου World Kinect, αναδεικνύει πώς οι προηγμένες τεχνολογίες βιοκαυσίμων μπορούν να μεταμορφώσουν το ενεργειακό…

Οι παραγγελίες bulk carriers το 2025 διαφαίνονται λιγοστές καθώς η χρονιά πλησιάζει στο τέλος της. Σύμφωνα με δεδομένα της BIMCO, το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025…

Ανεξάρτητα από τον κατευνασμό των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η επιστροφή στην –προ δύο ετών– κανονικότητα στη Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι υλοποιήσιμη εντός…

Μια στρατηγική σύμπραξη, που φιλοδοξεί να θέσει σε νέες βάσεις το μέλλον της αμερικανικής ναυπηγικής βιομηχανίας, προωθεί ο νοτιοκορεατικός κολοσσός HD Hyundai, σύμφωνα με…

Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ