
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η οικοδόμηση του ιδιόκτητου στόλου της Trafigura, καθώς ο κολοσσός επιδιώκει να περιορίσει την έκθεσή του στη μεταβλητότητα των ναυτιλιακών αγορών.
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg, η Trafigura σχεδιάζει παραγγελία για δύο ακόμα Supertankers στα κινεζικά ναυπηγεία. Τα συγκεκριμένα δεξαμενόπλοια θα προστεθούν στις παραγγελίες για οκτώ VLCCs που έχει τοποθετήσει ο όμιλος, από τις αρχές του 2024, στο κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Hantong Ship Heavy Industry Co. Πρόκειται για τα πρώτα ιδιόκτητα VLCCs της Trafigura, οι παραδόσεις των οποίων αναμένεται να εκκινήσουν στα μέσα του 2026.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες από την Trafigura πραγματοποιούνται εν μέσω ραγδαίας γήρανσης του παγκόσμιου στόλου Supertankers. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος ηλικίας των VLCCs αγγίζει σχεδόν τα 13 έτη, σύμφωνα με στοιχεία της BRS Shipbrokers.
«Πιστεύουμε ότι, τα επόμενα δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια, θα υπάρξει μια άνευ προηγουμένου ανάγκη ανανέωσης των στόλων και γι’ αυτό θέλουμε, απλώς, να είμαστε προετοιμασμένοι με τον δικό μας στόλο», δήλωσε ο Andrea Olivi, Head of Shipping της Trafigura.
Όσον αφορά την τοποθέτηση των παραγγελιών στα ναυπηγεία της Κίνας, ενόψει των υψηλών τελών στα πλοία κινεζικής κατασκευής ή ιδιοκτησίας στα λιμάνια των ΗΠΑ, ο Olivi σχολίασε: «Τα λιμενικά τέλη είναι απίθανο να επηρεάσουν τα VLCCs. Άλλωστε, τα Supertankers προσεγγίζουν συνήθως άδεια τα λιμάνια των ΗΠΑ, προκειμένου να φορτώσουν αμερικανικό πετρέλαιο».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Η Google της Alphabet Inc θα επενδύσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για να ιδρύσει τεράστιο κέντρο δεδομένων και κόμβο Tεχνητής Nοημοσύνης (ΤΝ, AI) στο Άντρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ