
Η φετινή χρονιά διαγράφεται δυσμενής για τις εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ, καθώς σημειώνουν χαμηλό δεκαετίας. Σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, bulk carriers φόρτωσαν συνολικά 14,6 εκατ. μετρικούς τόνους σόγιας από αμερικανικούς λιμένες, έναντι 16,6 εκατ. μετρικών τόνων την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Ως απότοκο, τα φορτία σόγιας από τις ΗΠΑ σημειώνουν κάθετη πτώση κατά 12% σε ετήσια βάση.
Σε γενικές γραμμές, εν μέσω του εμπορικού πολέμου που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τα bulk carriers πλήττονται από μειωμένες ροές γεωργικών προϊόντων μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων. Από τον περασμένο Απρίλιο, η Κίνα έχει αποστασιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αμερικανική σόγια. Παρά το γεγονός ότι αθροιστικά, από την έναρξη του 2025, η σόγια των ΗΠΑ αντιστοιχεί στο 36,7% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας, η πλειοψηφία των φορτίων κατέφθασε πριν από τον Απρίλιο. Το εν λόγω ποσοστό καθιστά την Κίνα έναν από τους κύριους πελάτες αμερικανικής σόγιας το 2025, όμως οι παραγγελίες για μελλοντικά φορτία κατά το οικονομικό έτος 2025/26 με προορισμό την Κίνα είναι μηδενικές. Συνεπώς, το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο για τη σόγια των ΗΠΑ.
Μέχρι στιγμής, το πελατολόγιο των ΗΠΑ για εξαγωγές σόγιας κατά το 2025/26 περιλαμβάνει το Μεξικό με 1,95 εκατ. μετρικούς τόνους σόγιας, την Ταϊβάν με 0,56 εκατ. μετρικούς τόνους, το Πακιστάν με 0,46 εκατ. και την Ευρωπαϊκή Ένωση με 0,41 εκατ. μετρικούς τόνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι γεωργικά αγαθά όπως η σόγια συνιστούν προϊόντα των οποίων η ζήτηση υπόκειται σε έντονες εποχικές διακυμάνσεις. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές σόγιας φθίνουν το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, προτού αρχίσουν να χαράσσουν (οριακά) ανοδική πορεία το καλοκαίρι. Μάλιστα, οι εν λόγω εξαγωγές κορυφώνονται τον Οκτώβριο, κατά ποσοστό περίπου 260% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, με αντίστοιχη επίδραση στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές μέσω bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ