
Η φετινή χρονιά διαγράφεται δυσμενής για τις εξαγωγές σόγιας των ΗΠΑ, καθώς σημειώνουν χαμηλό δεκαετίας. Σύμφωνα με δεδομένα της AXSMarine, μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου, bulk carriers φόρτωσαν συνολικά 14,6 εκατ. μετρικούς τόνους σόγιας από αμερικανικούς λιμένες, έναντι 16,6 εκατ. μετρικών τόνων την αντίστοιχη περίοδο το 2024. Ως απότοκο, τα φορτία σόγιας από τις ΗΠΑ σημειώνουν κάθετη πτώση κατά 12% σε ετήσια βάση.
Σε γενικές γραμμές, εν μέσω του εμπορικού πολέμου που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τα bulk carriers πλήττονται από μειωμένες ροές γεωργικών προϊόντων μεταξύ των δύο οικονομικών γιγάντων. Από τον περασμένο Απρίλιο, η Κίνα έχει αποστασιοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από την αμερικανική σόγια. Παρά το γεγονός ότι αθροιστικά, από την έναρξη του 2025, η σόγια των ΗΠΑ αντιστοιχεί στο 36,7% των συνολικών εισαγωγών της Κίνας, η πλειοψηφία των φορτίων κατέφθασε πριν από τον Απρίλιο. Το εν λόγω ποσοστό καθιστά την Κίνα έναν από τους κύριους πελάτες αμερικανικής σόγιας το 2025, όμως οι παραγγελίες για μελλοντικά φορτία κατά το οικονομικό έτος 2025/26 με προορισμό την Κίνα είναι μηδενικές. Συνεπώς, το μέλλον διαγράφεται αβέβαιο για τη σόγια των ΗΠΑ.
Μέχρι στιγμής, το πελατολόγιο των ΗΠΑ για εξαγωγές σόγιας κατά το 2025/26 περιλαμβάνει το Μεξικό με 1,95 εκατ. μετρικούς τόνους σόγιας, την Ταϊβάν με 0,56 εκατ. μετρικούς τόνους, το Πακιστάν με 0,46 εκατ. και την Ευρωπαϊκή Ένωση με 0,41 εκατ. μετρικούς τόνους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι γεωργικά αγαθά όπως η σόγια συνιστούν προϊόντα των οποίων η ζήτηση υπόκειται σε έντονες εποχικές διακυμάνσεις. Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές σόγιας φθίνουν το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, προτού αρχίσουν να χαράσσουν (οριακά) ανοδική πορεία το καλοκαίρι. Μάλιστα, οι εν λόγω εξαγωγές κορυφώνονται τον Οκτώβριο, κατά ποσοστό περίπου 260% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, με αντίστοιχη επίδραση στη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές μέσω bulk carriers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διώρυγα του Παναμά ανακοίνωσε την εισαγωγή του NetZero Slot, μιας νέας κατηγορίας στο σύστημα κρατήσεων διελεύσεων, που στοχεύει άμεσα στην επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης…
Το Maritime Just Transition Task Force (MJTTF) δημοσίευσε το πρώτο εγχειρίδιο κατάρτισης, για να διευκολύνει την ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ναυτικούς που εργάζονται σε…
Η Chevron, απτόητη από το θερμό γεωπολιτικό κλίμα της Μέσης Ανατολής, σύμφωνα με το Reuters, υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με την Israel Natural Gas Lines…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η οικοδόμηση του ιδιόκτητου στόλου της Trafigura, καθώς ο κολοσσός επιδιώκει να περιορίσει την έκθεσή του στη μεταβλητότητα των ναυτιλιακών…
Μετά από ένα αδύναμο ξεκίνημα για το 2025, οι αποστολές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας παρουσιάζουν ψήγματα ανάκαμψης, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Signal. Σημειώνεται…
Η προσαρμογή στα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα του παγκόσμιου εμπορίου αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών. Σήμερα, η ανάγκη αυτή είναι πιο έντονη…
Ο όμιλος Volkswagen δήλωσε ότι θα υποστεί πλήγμα 5,11 δισεκατομμυρίων ευρώ, λόγω μιας εκτεταμένης αναμόρφωσης προϊόντων στο τμήμα των σπορ αυτοκινήτων Porsche. Η Porsche…
Οι Φιλιππίνες προετοιμάζονται σήμερα για το πέρασμα του υπερτυφώνα Ραγκάσα, καθώς οι επιχειρήσεις και τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά κατά μήκος του Μετρό Μανίλα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ