
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου» με τις ΗΠΑ, στη μεταβλητότητα των πετροχημικών περιθωρίων και στα διαρκώς μεταβαλλόμενα πρότυπα προσφοράς. Συγκεκριμένα, μετά την κατακόρυφη πτώση του Ιουνίου, οι κινεζικές εισαγωγές LPG εμφάνισαν σημάδια ανάκαμψης τον Ιούλιο, λόγω της ισχυρής ζήτησης από τη βιομηχανία πετροχημικών και της προσωρινής χαλάρωσης των γεωπολιτικών εντάσεων.
Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανάλυση της Drewry, η έντονη μεταβλητότητα της κινεζικής αγοράς αντανακλάται και στους ναύλους των LPG carriers. Ειδικότερα, οι πρόσφατες μετατοπίσεις των ροών LPG έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα πλοίων, με συνέπεια την άνοδο των ναύλων στα δρομολόγια ΗΠΑ-Ιαπωνία και Αραβικός Κόλπος-Ιαπωνία. Εντούτοις, εξακολουθεί να επικρατεί αβεβαιότητα αναφορικά με τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης των εισαγωγών LPG της Κίνας.
Οι κόντρα άνεμοι στην ανάκαμψη των κινεζικών εισαγωγών
Η αυξημένη προσφορά LPG οδήγησε σε πτώση των τιμών στη διεθνή αγορά, ενώ η άνοδος των ναύλων των LPG carriers περιόρισε τις ευκαιρίες αρμπιτράζ ΗΠΑ-Ασίας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά ενδέχεται να οδηγήσουν σε μείωση του εμπορίου υγραερίου στις διαδρομές ΗΠΑ-Ασίας.
Παράλληλα, ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης της κινεζικής ζήτησης LPG παρέμεινε υποτονικός την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου (+1% σε ετήσια βάση), παρά την εκκίνηση της λειτουργίας τριών νέων πετροχημικών μονάδων.
Τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά των LPG carriers;
Σύμφωνα με την Drewry, η συνέχιση της σταδιακής ανάκαμψης των ροών αμερικανικού LPG προς την Κίνα αναμένεται να τονώσει τους spot ναύλους των LPG carriers. Ωστόσο, οποιαδήποτε αναζωπύρωση των δασμολογικών εντάσεων θα μπορούσε να προκαλέσει νέα αναδιάταξη των δρομολογίων και να περιορίσει την άνοδο των ναύλων βραχυπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, οι υποκείμενες διαρθρωτικές ανισορροπίες στην αγορά των VLGCs θα επιμείνουν. Η υπερπροσφορά πλοίων και η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης LPG εξακολουθούν να ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των VLGCs μακροπρόθεσμα.
Πηγή: Drewry
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Η Καραϊβική εισέρχεται σε μια νέα εποχή ενεργειακής καινοτομίας με το έργο Soley Blé, το πρώτο υπεράκτιο πλωτό φωτοβολταϊκό πάρκο, που σχεδιάζεται να εγκατασταθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ