
Σε τροχιά «roller coaster» έχει περιέλθει τους τελευταίους μήνες η αγορά LPG της Κίνας, η οποία αναζητά ισορροπία ανάμεσα στις επιπτώσεις του δασμολογικού «πολέμου» με τις ΗΠΑ, στη μεταβλητότητα των πετροχημικών περιθωρίων και στα διαρκώς μεταβαλλόμενα πρότυπα προσφοράς. Συγκεκριμένα, μετά την κατακόρυφη πτώση του Ιουνίου, οι κινεζικές εισαγωγές LPG εμφάνισαν σημάδια ανάκαμψης τον Ιούλιο, λόγω της ισχυρής ζήτησης από τη βιομηχανία πετροχημικών και της προσωρινής χαλάρωσης των γεωπολιτικών εντάσεων.
Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανάλυση της Drewry, η έντονη μεταβλητότητα της κινεζικής αγοράς αντανακλάται και στους ναύλους των LPG carriers. Ειδικότερα, οι πρόσφατες μετατοπίσεις των ροών LPG έχουν περιορίσει τη διαθεσιμότητα πλοίων, με συνέπεια την άνοδο των ναύλων στα δρομολόγια ΗΠΑ-Ιαπωνία και Αραβικός Κόλπος-Ιαπωνία. Εντούτοις, εξακολουθεί να επικρατεί αβεβαιότητα αναφορικά με τη βιωσιμότητα της ανάκαμψης των εισαγωγών LPG της Κίνας.
Οι κόντρα άνεμοι στην ανάκαμψη των κινεζικών εισαγωγών
Η αυξημένη προσφορά LPG οδήγησε σε πτώση των τιμών στη διεθνή αγορά, ενώ η άνοδος των ναύλων των LPG carriers περιόρισε τις ευκαιρίες αρμπιτράζ ΗΠΑ-Ασίας. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τη συμφόρηση στη Διώρυγα του Παναμά ενδέχεται να οδηγήσουν σε μείωση του εμπορίου υγραερίου στις διαδρομές ΗΠΑ-Ασίας.
Παράλληλα, ανησυχία προκαλεί το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης της κινεζικής ζήτησης LPG παρέμεινε υποτονικός την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου (+1% σε ετήσια βάση), παρά την εκκίνηση της λειτουργίας τριών νέων πετροχημικών μονάδων.
Τι μέλλει γενέσθαι στην αγορά των LPG carriers;
Σύμφωνα με την Drewry, η συνέχιση της σταδιακής ανάκαμψης των ροών αμερικανικού LPG προς την Κίνα αναμένεται να τονώσει τους spot ναύλους των LPG carriers. Ωστόσο, οποιαδήποτε αναζωπύρωση των δασμολογικών εντάσεων θα μπορούσε να προκαλέσει νέα αναδιάταξη των δρομολογίων και να περιορίσει την άνοδο των ναύλων βραχυπρόθεσμα.
Σε κάθε περίπτωση, οι υποκείμενες διαρθρωτικές ανισορροπίες στην αγορά των VLGCs θα επιμείνουν. Η υπερπροσφορά πλοίων και η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης LPG εξακολουθούν να ασκούν καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των VLGCs μακροπρόθεσμα.
Πηγή: Drewry
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ