
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική.
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής G. Moundreas σκιαγραφεί τις δυνάμεις και τους παράγοντες που συντελούν στη συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανακύκλωσης πλοίων. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτή η τάση συνιστά απότοκο της ασθενούς ζήτησης για χάλυβα, της μεταβλητότητας των νομισματικών ισοτιμιών και των αυξανόμενων ρυθμιστικών πιέσεων.
Εν μέσω αυτών των δυσμενών συνθηκών, οι γιάρδες διάλυσης πλοίων σε Ινδία, Τουρκία και Μπανγκλαντές «βλέπουν» τη δραστηριότητά τους να συρρικνώνεται. Συγκεκριμένα, οι ινδικές γιάρδες διάλυσης παραμένουν υπό πίεση, καθώς η ρουπία αποδυναμώνεται συνεχώς, ενώ οι δασμοί και οι κυρώσεις έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη των αγοραστών. Αντίστοιχα, στην Τουρκία οι αντίθετοι «άνεμοι» στην εγχώρια οικονομία συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Την ίδια στιγμή, το Μπανγκλαντές επιβαρύνεται από την εγχώρια πολιτική αστάθεια, την πτώση των τιμών των χαλύβδινων πλακών και τον περιορισμένο αριθμό των λειτουργικών ναυπηγείων. Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στις καθυστερήσεις στην εκπλήρωση των απαιτήσεων της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, οι οποίες περιορίζουν τη δραστηριότητα στις γιάρδες διάλυσης του Μπανγκλαντές. Μάλιστα, η G. Moundreas υπογραμμίζει ότι η συμμόρφωση με τη σύμβαση αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του όγκου ανακύκλωσης και του συνολικού κλίματος της αγοράς κατά το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, το Πακιστάν αποτελεί τη μοναδική «φωτεινή» εξαίρεση. Η πακιστανική αγορά ανακύκλωσης πλοίων παρουσιάζει απρόσμενη ανθεκτικότητα, ευνοούμενη από τα σταθερά θεμελιώδη μεγέθη στην αγορά χάλυβα και το σχετικά σταθερό νόμισμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Σε παγκόσμιο επίπεδο, τέσσερις χώρες πρωτοστατούν στην ηλεκτροκίνηση. Αυτές είναι η Νορβηγία, η Ολλανδία, η Κίνα και η Σιγκαπούρη. Η Κίνα είναι η κυρίαρχη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ