
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική.
Υπό αυτό το πρίσμα, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής G. Moundreas σκιαγραφεί τις δυνάμεις και τους παράγοντες που συντελούν στη συνεχιζόμενη επιβράδυνση του ρυθμού ανακύκλωσης πλοίων. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτή η τάση συνιστά απότοκο της ασθενούς ζήτησης για χάλυβα, της μεταβλητότητας των νομισματικών ισοτιμιών και των αυξανόμενων ρυθμιστικών πιέσεων.
Εν μέσω αυτών των δυσμενών συνθηκών, οι γιάρδες διάλυσης πλοίων σε Ινδία, Τουρκία και Μπανγκλαντές «βλέπουν» τη δραστηριότητά τους να συρρικνώνεται. Συγκεκριμένα, οι ινδικές γιάρδες διάλυσης παραμένουν υπό πίεση, καθώς η ρουπία αποδυναμώνεται συνεχώς, ενώ οι δασμοί και οι κυρώσεις έχουν κλονίσει την εμπιστοσύνη των αγοραστών. Αντίστοιχα, στην Τουρκία οι αντίθετοι «άνεμοι» στην εγχώρια οικονομία συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Την ίδια στιγμή, το Μπανγκλαντές επιβαρύνεται από την εγχώρια πολιτική αστάθεια, την πτώση των τιμών των χαλύβδινων πλακών και τον περιορισμένο αριθμό των λειτουργικών ναυπηγείων. Όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στις καθυστερήσεις στην εκπλήρωση των απαιτήσεων της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, οι οποίες περιορίζουν τη δραστηριότητα στις γιάρδες διάλυσης του Μπανγκλαντές. Μάλιστα, η G. Moundreas υπογραμμίζει ότι η συμμόρφωση με τη σύμβαση αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του όγκου ανακύκλωσης και του συνολικού κλίματος της αγοράς κατά το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Μέσα σε αυτό το τοπίο, το Πακιστάν αποτελεί τη μοναδική «φωτεινή» εξαίρεση. Η πακιστανική αγορά ανακύκλωσης πλοίων παρουσιάζει απρόσμενη ανθεκτικότητα, ευνοούμενη από τα σταθερά θεμελιώδη μεγέθη στην αγορά χάλυβα και το σχετικά σταθερό νόμισμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ