
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις πρόσφατες τάσεις και τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου.
Ειδικότερα, οι νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν, που θα οδηγούσαν πιθανότατα σε μείωση της προσφοράς αργού, αντισταθμίστηκαν από την απόφαση αύξησης της παραγωγής του OPEC+. Την ίδια στιγμή, η Κίνα εξακολουθεί να «χτίζει» στρατηγικά αποθέματα, μετριάζοντας την πτώση των τιμών των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο IEA «βλέπει» αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 740.000 βαρέλια ημερησίως σε ετήσια βάση το 2025, καθώς η υποτονική κατανάλωση στις αναδυόμενες οικονομίες αντισταθμίζεται από τις ανθεκτικές αποστολές προς τις προηγμένες οικονομίες. Στο μέτωπο της προσφοράς, η παγκόσμια παραγωγή αργού αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025 και κατά 2,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2026, σύμφωνα με τον IEA.
Όσον αφορά τη διακίνηση αργού στα διυλιστήρια, αναμένεται να μειωθεί κατά 3,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως τον Οκτώβριο, λόγω της εποχικής συντήρησης των μονάδων. Η παγκόσμια διακίνηση πετρελαίου στα διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 83,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025 και στα 84 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2026. Σε κάθε περίπτωση, τα περιθώρια διύλισης παραμένουν ισχυρά, καθώς η απότομη πτώση του ντίζελ αντισταθμίστηκε εν μέρει από την άνοδο της βενζίνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ