
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA) σκιαγραφεί τις πρόσφατες τάσεις και τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς πετρελαίου.
Ειδικότερα, οι νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν, που θα οδηγούσαν πιθανότατα σε μείωση της προσφοράς αργού, αντισταθμίστηκαν από την απόφαση αύξησης της παραγωγής του OPEC+. Την ίδια στιγμή, η Κίνα εξακολουθεί να «χτίζει» στρατηγικά αποθέματα, μετριάζοντας την πτώση των τιμών των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο IEA «βλέπει» αύξηση της ζήτησης πετρελαίου κατά 740.000 βαρέλια ημερησίως σε ετήσια βάση το 2025, καθώς η υποτονική κατανάλωση στις αναδυόμενες οικονομίες αντισταθμίζεται από τις ανθεκτικές αποστολές προς τις προηγμένες οικονομίες. Στο μέτωπο της προσφοράς, η παγκόσμια παραγωγή αργού αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,7 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025 και κατά 2,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2026, σύμφωνα με τον IEA.
Όσον αφορά τη διακίνηση αργού στα διυλιστήρια, αναμένεται να μειωθεί κατά 3,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως έως τον Οκτώβριο, λόγω της εποχικής συντήρησης των μονάδων. Η παγκόσμια διακίνηση πετρελαίου στα διυλιστήρια εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 83,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2025 και στα 84 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2026. Σε κάθε περίπτωση, τα περιθώρια διύλισης παραμένουν ισχυρά, καθώς η απότομη πτώση του ντίζελ αντισταθμίστηκε εν μέρει από την άνοδο της βενζίνης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά πλοίων…
Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle – AiP) από τον Lloyd’s Register για δύο νέες διατάξεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ