
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών αργού μαγνητίζει τα βλέμματα της παγκόσμιας αγοράς πετρελαίου.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv εστιάζει στις νέες τάσεις που αναδύονται στην αγορά των δεξαμενόπλοιων με επίκεντρο τις αποστολές πετρελαίου της Ρωσίας. Συγκεκριμένα, οι διά θαλάσσης εξαγωγές ρωσικού αργού άγγιξαν τα 3,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Αύγουστο, σημειώνοντας οριακή άνοδο σε μηνιαία βάση. Η οριακή αυτή άνοδος «κρύβει» σημαντικές μετατοπίσεις των εμπορικών ροών: οι αποστολές προς την Ινδία υποχώρησαν κατά 21%, στα 1,3 εκατ. βαρέλια ημερησίως, ενώ εκείνες προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 12%, στα 1,11 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Την ίδια στιγμή, άνοδο σημείωσαν οι εξαγωγές προς την Ευρώπη και την Αφρική, οι οποίες ωστόσο παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.
Για τα δεξαμενόπλοια, τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Η μειωμένη «όρεξη» της Ινδίας για ρωσικό αργό, σε συνδυασμό με την ταυτόχρονη αύξηση των εισαγωγών της Κίνας μέσω του Ειρηνικού, ενδέχεται να μειώσουν τη ζήτηση τονομιλίων. Στον αντίποδα, η άνοδος των ροών προς την Ευρώπη και την Αφρική –έστω και από χαμηλή βάση– ασκεί ανοδική πίεση στη ζήτηση τονομιλίων. Εν γένει, κάθε αναδρομολόγηση μακριά από την Ινδία προς μικρότερους και διάσπαρτους εισαγωγείς τείνει να κατακερματίζει το εμπόριο αργού, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης για τη δευτερογενή αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια του «σκιώδους στόλου» εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται κυρίως σε συναλλαγές που συνδέονται με τη Ρωσία, ωστόσο οποιαδήποτε διεύρυνση των εκπτώσεων ή διαφοροποίηση των αγοραστών θα μπορούσε να επεκτείνει περαιτέρω τον διαθέσιμο στόλο. Ταυτόχρονα, οι πλοιοκτήτες παραμένουν επιφυλακτικοί αναφορικά με τις εξελίξεις στην παραγωγή πετρελαίου, καθώς μια απότομη πτώση των τιμών θα επιφέρει σημαντικό αντίκτυπο στις ναυλαγορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Στον απόηχο της διμερούς εμπορικής συμφωνίας ΗΠΑ-Ιαπωνίας, η Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου προετοιμάζεται για μια σημαντική αύξηση των εισαγωγών αμερικανικών προϊόντων ενέργειας. Συγκεκριμένα, την…
Η Stena Line έχει ισχυρή παρουσία στις ακτοπλοϊκές μεταφορές της Βόρειας Ευρώπης, και ιδιαίτερα στη Βαλτική Θάλασσα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε την…
Ο νοτιοκορεατικός όμιλος POSCO έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εξαγοράσει την εταιρεία τακτικών γραμμών HMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχία από την πλευρά…
Με την αβεβαιότητα να αποτελεί το νέο status quo του διεθνούς εμπορίου και της παγκόσμιας ναυτιλίας, η δραστηριότητα των πλοιοκτητών στη δευτερογενή αγορά πλοίων…
Η Mitsui O.S.K. Lines (MOL) έλαβε πρόσφατα Έγκριση επί της Αρχής (Approval in Principle – AiP) από τον Lloyd’s Register για δύο νέες διατάξεις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ