
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio – VCR) σηματοδοτεί μια εξέλιξη με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σε συνεργασία με την ελβετική WinGD, η νοτιοκορεατική εταιρεία παρουσίασε την έκδοση 5X72DF-2.2, που φέρνει για πρώτη φορά το VCR στην αγορά των LNG carriers.
Στον πυρήνα της τεχνολογίας VCR βρίσκεται η δυνατότητα δυναμικής προσαρμογής του λόγου συμπίεσης σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με το φορτίο και τις συνθήκες λειτουργίας. Η προσαρμογή αυτή έχει πολλαπλά αποτελέσματα, καθώς μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση και περιορίζει τις εκπομπές CO₂. Το ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι περιορίζει δραστικά το φαινόμενο του methane slip, δηλαδή τη διαρροή μεθανίου λόγω ατελούς καύσης LNG. Ένα φαινόμενο που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις μηχανές διπλού καυσίμου. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η μείωση μπορεί να φτάσει από 30% έως και 50% σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα, κάτι που, αν επιβεβαιωθεί, σε κλίμακα θα προσφέρει μια καθοριστική απάντηση σε ένα από τα πιο δύσκολα περιβαλλοντικά ζητήματα της ναυτιλίας.
Η σημασία αυτής της εξέλιξης γίνεται ακόμα πιο έντονη αν ληφθεί υπόψη ότι το μεθάνιο έχει πολύ υψηλότερο δυναμικό υπερθέρμανσης σε σύγκριση με το διοξείδιο του άνθρακα. Κατά συνέπεια, η μείωση της διαρροής του μπορεί να αποφέρει άμεσα και μετρήσιμα περιβαλλοντικά οφέλη, συμβάλλοντας στην επίτευξη των στόχων αποανθρακοποίησης του κλάδου.
Η Hanwha Engine έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες για 70 μηχανές με VCR, συνολικής αξίας $500 εκατ., στοιχείο που δείχνει ότι η αγορά αναγνωρίζει την αξία της τεχνολογίας. Αν η απόδοση αποδειχθεί ανθεκτική και αξιόπιστη στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, η τεχνολογία VCR ίσως αποτελέσει στο μέλλον βασικό κριτήριο σχεδιασμού για όλες τις νέες ναυτικές μηχανές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας από διάφορα επενδυτικά σχήματα έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Ανάμεσά τους και ο λιμένας Κατακόλου, στην…
Ανοιχτή «πληγή» για την οικονομία της Αιγύπτου εξακολουθούν να αποτελούν τα περιφερειακά γεωπολιτικά ζητήματα, τα οποία έχουν κατακρημνίσει τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ.…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ