
Η πρόσφατη ανακοίνωση της Hanwha Engine για την παραγωγή της πρώτης παγκοσμίως μηχανής διπλού καυσίμου X-DF με τεχνολογία μεταβλητού λόγου συμπίεσης (Variable Compression Ratio – VCR) σηματοδοτεί μια εξέλιξη με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Σε συνεργασία με την ελβετική WinGD, η νοτιοκορεατική εταιρεία παρουσίασε την έκδοση 5X72DF-2.2, που φέρνει για πρώτη φορά το VCR στην αγορά των LNG carriers.
Στον πυρήνα της τεχνολογίας VCR βρίσκεται η δυνατότητα δυναμικής προσαρμογής του λόγου συμπίεσης σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με το φορτίο και τις συνθήκες λειτουργίας. Η προσαρμογή αυτή έχει πολλαπλά αποτελέσματα, καθώς μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση και περιορίζει τις εκπομπές CO₂. Το ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι ότι περιορίζει δραστικά το φαινόμενο του methane slip, δηλαδή τη διαρροή μεθανίου λόγω ατελούς καύσης LNG. Ένα φαινόμενο που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τις μηχανές διπλού καυσίμου. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η μείωση μπορεί να φτάσει από 30% έως και 50% σε σχέση με τα υπάρχοντα συστήματα, κάτι που, αν επιβεβαιωθεί, σε κλίμακα θα προσφέρει μια καθοριστική απάντηση σε ένα από τα πιο δύσκολα περιβαλλοντικά ζητήματα της ναυτιλίας.
Η σημασία αυτής της εξέλιξης γίνεται ακόμα πιο έντονη αν ληφθεί υπόψη ότι το μεθάνιο έχει πολύ υψηλότερο δυναμικό υπερθέρμανσης σε σύγκριση με το διοξείδιο του άνθρακα. Κατά συνέπεια, η μείωση της διαρροής του μπορεί να αποφέρει άμεσα και μετρήσιμα περιβαλλοντικά οφέλη, συμβάλλοντας στην επίτευξη των στόχων αποανθρακοποίησης του κλάδου.
Η Hanwha Engine έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες για 70 μηχανές με VCR, συνολικής αξίας $500 εκατ., στοιχείο που δείχνει ότι η αγορά αναγνωρίζει την αξία της τεχνολογίας. Αν η απόδοση αποδειχθεί ανθεκτική και αξιόπιστη στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, η τεχνολογία VCR ίσως αποτελέσει στο μέλλον βασικό κριτήριο σχεδιασμού για όλες τις νέες ναυτικές μηχανές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό βήμα για την τεχνολογία αυτόνομων ρομπότ βαθέων υδάτων που ανοίγει τον δρόμο για αποστολές σε εξαιρετικά απαιτητικά περιβάλλοντα ανακοινώθηκε πρόσφατα από την…
Το τρέχον έτος, η αμερικανική παραγωγή καλαμποκιού έχει ανέλθει σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα και διαμορφώθηκε σε 425 εκατ. τόνους. Ωστόσο, παρά την αύξηση κατά…
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική…
Σε 1,7% ανήλθε ο ρυθμός ανάπτυξης του 2ου τριμήνου, σε ετήσια βάση στη χώρα μας όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Αυξημένες…
Με γνώμονα την καθετοποίηση των δραστηριοτήτων του, ο κολοσσός POSCO Group φαίνεται να εξετάζει την είσοδό του στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Συγκεκριμένα, η POSCO εξετάζει…
Οι χώρες της ΕΕ εξετάζουν το ενδεχόμενο μιας δεκαετούς καθυστέρησης στην καθιέρωση φόρων αναφορικά με τα καύσιμα των αερομεταφορών και της ναυτιλίας, αναφέρει δημοσίευμα…
Οι διελεύσεις πλοίων από τα Στενά του Μπαμπ ελ Μάντεμπ τον περασμένο μήνα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2024, σύμφωνα…
Η Ρωσία θα χρειαστεί να ενισχύσει τον κρατικό της στόλο με τουλάχιστον δέκα bulk carriers, ικανά να πλέουν σε παγωμένα ύδατα, προκειμένου να υποστηρίξει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ