
Η χρήση της αμμωνίας για την πρόωση των πλοίων έχει πλέον ξεπεράσει το στάδιο της θεωρίας και έχει σταδιακά αναδυθεί ως μια ενδεχόμενη ενναλακτική έναντι των συμβατικών καυσίμων, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του DNV.
Η έκθεση «Ammonia in Shipping: Tracing the Emergence of a New Fuel» αναφέρεται στους τρόπους αντιμετώπισης έναντι των κύριων εμποδίων για την υιοθέτηση της αμμωνίας, ενώ ταυτόχρονα περιγράφει το «μονοπάτι» για την ευρεία εφαρμογή της στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Σύμφωνα με την έκθεση, η αμμωνία έχει σημειώσει κατακόρυφη πρόοδο τα τελευταία πέντε χρόνια. Το πλαίσιο ασφαλείας είναι σαφώς βελτιωμένο, δεδομένου ότι υπάρχουν ήδη προσωρινές κατευθυντήριες γραμμές από τον ΙΜΟ, ενώ παράλληλα και η τεχνολογική ετοιμότητα προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με την έκθεση, έχουν ήδη τοποθετηθεί παραγγελίες για 39 πλοία κατανάλωσης και αμμωνίας.
Η παραγωγή μπλε και πράσινης αμμωνίας ναι μεν είναι επί του παρόντος χαμηλή, αλλά τα επιβεβαιωμένα σχέδια καταδεικνύουν αύξηση σε 14 εκατ. τόνους ετησίως έως το 2030. Οι υποδομές ανεφοδιασμού αναπτύσσονται επίσης, με δοκιμές μάλιστα να έχουν ολοκληρωθεί σε κορυφαία λιμάνια, όπως της Σιγκαπούρης και του Ρότερνταμ.
Ο Knut Ørbeck-Nilssen, Διευθύνων Σύμβουλος του DNV Maritime, δήλωσε: «Το orderbook παραγγελιών αποδεικνύει ότι η αμμωνία δεν είναι πλέον μόνο ένα θεωρητικό καύσιμο. Ενώ έχουμε δει μεγάλη πρόοδο πρόσφατα, τα επόμενα χρόνια θα καθορίσουν τον ρόλο της μπλε και της πράσινης αμμωνίας στο διεθνές ναυτιλιακό επιχειρείν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ενδιαφέρον για τα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας από διάφορα επενδυτικά σχήματα έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Ανάμεσά τους και ο λιμένας Κατακόλου, στην…
Ανοιχτή «πληγή» για την οικονομία της Αιγύπτου εξακολουθούν να αποτελούν τα περιφερειακά γεωπολιτικά ζητήματα, τα οποία έχουν κατακρημνίσει τα έσοδα της Διώρυγας του Σουέζ.…
Η ανάπτυξη του εθνικού δικτύου υδροπλάνων προχωρά, καθώς ο προορισμός της Κυλλήνης έλαβε επίσημα το «πράσινο φως» από τις αρμόδιες αρχές, ανοίγοντας τον δρόμο…
Με κεκτημένη ταχύτητα εισέρχονται στο δ΄ τρίμηνο του έτους τα bulk carriers, καθώς η αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα που επέδειξαν οι αγορές χύδην ξηρών φορτίων κατά…
Σε μια πρωτοφανή κίνηση με έντονο γεωπολιτικό ενδιαφέρον προέβη πρόσφατα η κινεζική ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding Holdings Ltd. Συγκεκριμένα, η Yangzijiang ανακοίνωσε ότι οι…
Αναντίρρητα, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Ωστόσο, το κρίσιμο ερώτημα παραμένει: Ποιο εναλλακτικό καύσιμο θα πρωταγωνιστήσει στην…
Μια ριζοσπαστική απόφαση, που ενδέχεται να διαταράξει τις ροές αργού προς την Κίνα, έλαβαν πρόσφατα οι φορείς εκμετάλλευσης τερματικών σταθμών σε έναν από τους…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης φαίνεται να προχωρά ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός όμιλος HD Hyundai, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη διεθνή αγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ