
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την πρώτη υπηρεσία τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Αρκτικού Ωκεανού.
Το εν λόγω δρομολόγιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου, θα διασχίσει τη Ρωσική Αρκτική, συνδέοντας τους λιμένες Qingdao, Shanghai και Ningbo-Zhoushan με το Felixstowe, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ. Το αρκτικό τμήμα της διαδρομής, από το Ningbo-Zhoushan στο Felixstowe μέσω του Βορείου Περάσματος, θα διαρκέσει μόλις 18 ημέρες, λιγότερο από το μισό ενός παραδοσιακού πλου μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στα «χαρτιά», η εν λόγω διαδρομή φαντάζει εξαιρετικά ελκυστική, αλλά στην πραγματικότητα η εικόνα είναι πιο περίπλοκη, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal. Η συγκεκριμένη γραμμή της Αρκτικής θα παραμείνει αυστηρά εποχική, περιορισμένη στην περίοδο Ιουλίου-Νοεμβρίου. Φέτος, μάλιστα, έχει προγραμματιστεί μόλις ένα δρομολόγιο.
Από την άλλη πλευρά, η διαδρομή μέσω Σουέζ προσφέρει αξιοπιστία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελώντας ιδανική επιλογή για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας ελέω των mega-containerships. Αντίθετα, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» μέσω Αρκτικής εγκαινιάζεται με ένα πλοίο 4.890 TEUs.
Επομένως, η ανάδειξη του Βορείου Περάσματος ναι μεν προσφέρει μια υπαρκτή εναλλακτική λύση σε μια εποχή που οι αλυσίδες εφοδιασμού, ένεκα των γεωπολιτικών τριγμών, επιζητούν τη διαφοροποίηση, ωστόσο τα εν λόγω δρομολόγια δύνανται ‒τουλάχιστον προς το παρόν‒ να εξυπηρετήσουν μόνο εξειδικευμένους φορτωτές. Δεν υφίσταται δηλαδή τη δεδομένη στιγμή ως αντίπαλο δέος για τα δρομολόγια μέσω Σουέζ και Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας.
Βέβαια, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» δεν αποτελεί πλέον ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά μια υπαρκτή θαλάσσια αρτηρία που παίρνει σταδιακά σάρκα και οστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
UMAR Shipping Services Ltd, part of the UW Group, is proud to announce that it has been awarded with the Corporate Social Responsibility (CSR)…
Τις απόψεις τους σχετικά με το ακανθώδες ζήτημα των εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και τις λεπτές ισορροπίες μεταξύ αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου ή επέκτασης μέσω…
Τα Ναυπηγεία της ΟΝΕΧ στη Σύρο φιλοξένησαν από την 1η έως και την 3η Οκτωβρίου τις εργασίες δύο σημαντικών επιτροπών της Διεθνούς Ένωσης Ανεξάρτητων…
Υπέκυψε στα τραύματά του ένα μέλος του πληρώματος του υπό ολλανδική σημαία φορτηγού πλοίου «Minervagracht», το οποίο δέχθηκε επίθεση από τους αντάρτες Χούθι στον…
«Η στρατηγική σχέση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής είναι αναβαθμισμένη και σαφώς ισχυροποιημένη. Μελετούμε από κοινού ένα ρεαλιστικό και υλοποιήσιμο πλαίσιο, που…
Στην καθοριστική σημασία που διαδραματίζουν οι ναυτικοί, αλλά και γενικότερα στον ανθρώπινο παράγοντα στον κλάδο της ναυτιλίας, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση η Karin Orsel, Πρόεδρος…
Σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Xclusiv αναλύει τα στατιστικά δεδομένα του υπάρχοντος εμπορικού στόλου, αλλά και των παραγγελιών για νεότευκτα. Ο υπάρχων στόλος…
Το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου της ΤΕΝ προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, κατόπιν παραλαβής νεότευκτου πλοίου από τα ναυπηγεία HD Hyundai Heavy Industries της Ν.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ