
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την πρώτη υπηρεσία τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Αρκτικού Ωκεανού.
Το εν λόγω δρομολόγιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου, θα διασχίσει τη Ρωσική Αρκτική, συνδέοντας τους λιμένες Qingdao, Shanghai και Ningbo-Zhoushan με το Felixstowe, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ. Το αρκτικό τμήμα της διαδρομής, από το Ningbo-Zhoushan στο Felixstowe μέσω του Βορείου Περάσματος, θα διαρκέσει μόλις 18 ημέρες, λιγότερο από το μισό ενός παραδοσιακού πλου μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στα «χαρτιά», η εν λόγω διαδρομή φαντάζει εξαιρετικά ελκυστική, αλλά στην πραγματικότητα η εικόνα είναι πιο περίπλοκη, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal. Η συγκεκριμένη γραμμή της Αρκτικής θα παραμείνει αυστηρά εποχική, περιορισμένη στην περίοδο Ιουλίου-Νοεμβρίου. Φέτος, μάλιστα, έχει προγραμματιστεί μόλις ένα δρομολόγιο.
Από την άλλη πλευρά, η διαδρομή μέσω Σουέζ προσφέρει αξιοπιστία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελώντας ιδανική επιλογή για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας ελέω των mega-containerships. Αντίθετα, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» μέσω Αρκτικής εγκαινιάζεται με ένα πλοίο 4.890 TEUs.
Επομένως, η ανάδειξη του Βορείου Περάσματος ναι μεν προσφέρει μια υπαρκτή εναλλακτική λύση σε μια εποχή που οι αλυσίδες εφοδιασμού, ένεκα των γεωπολιτικών τριγμών, επιζητούν τη διαφοροποίηση, ωστόσο τα εν λόγω δρομολόγια δύνανται ‒τουλάχιστον προς το παρόν‒ να εξυπηρετήσουν μόνο εξειδικευμένους φορτωτές. Δεν υφίσταται δηλαδή τη δεδομένη στιγμή ως αντίπαλο δέος για τα δρομολόγια μέσω Σουέζ και Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας.
Βέβαια, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» δεν αποτελεί πλέον ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά μια υπαρκτή θαλάσσια αρτηρία που παίρνει σταδιακά σάρκα και οστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Ένα νέο κεφάλαιο για τις εξαγωγές LNG του Κατάρ «εγκαινίασε» πρόσφατα η QatarEnergy στο Ηνωμένο Βασίλειο, με την παραχώρηση ενός εκ των μεγαλύτερων τερματικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ