
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την πρώτη υπηρεσία τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Αρκτικού Ωκεανού.
Το εν λόγω δρομολόγιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου, θα διασχίσει τη Ρωσική Αρκτική, συνδέοντας τους λιμένες Qingdao, Shanghai και Ningbo-Zhoushan με το Felixstowe, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ. Το αρκτικό τμήμα της διαδρομής, από το Ningbo-Zhoushan στο Felixstowe μέσω του Βορείου Περάσματος, θα διαρκέσει μόλις 18 ημέρες, λιγότερο από το μισό ενός παραδοσιακού πλου μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στα «χαρτιά», η εν λόγω διαδρομή φαντάζει εξαιρετικά ελκυστική, αλλά στην πραγματικότητα η εικόνα είναι πιο περίπλοκη, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal. Η συγκεκριμένη γραμμή της Αρκτικής θα παραμείνει αυστηρά εποχική, περιορισμένη στην περίοδο Ιουλίου-Νοεμβρίου. Φέτος, μάλιστα, έχει προγραμματιστεί μόλις ένα δρομολόγιο.
Από την άλλη πλευρά, η διαδρομή μέσω Σουέζ προσφέρει αξιοπιστία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελώντας ιδανική επιλογή για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας ελέω των mega-containerships. Αντίθετα, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» μέσω Αρκτικής εγκαινιάζεται με ένα πλοίο 4.890 TEUs.
Επομένως, η ανάδειξη του Βορείου Περάσματος ναι μεν προσφέρει μια υπαρκτή εναλλακτική λύση σε μια εποχή που οι αλυσίδες εφοδιασμού, ένεκα των γεωπολιτικών τριγμών, επιζητούν τη διαφοροποίηση, ωστόσο τα εν λόγω δρομολόγια δύνανται ‒τουλάχιστον προς το παρόν‒ να εξυπηρετήσουν μόνο εξειδικευμένους φορτωτές. Δεν υφίσταται δηλαδή τη δεδομένη στιγμή ως αντίπαλο δέος για τα δρομολόγια μέσω Σουέζ και Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας.
Βέβαια, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» δεν αποτελεί πλέον ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά μια υπαρκτή θαλάσσια αρτηρία που παίρνει σταδιακά σάρκα και οστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ουκρανικά ναυτικά μη επανδρωμένα σκάφη έπληξαν σήμερα και κατέστησαν ανενεργό ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στον σκιώδη στόλο της Ρωσίας, ενώ διέπλεε την αποκλειστική οικονομική…

Την ολοκλήρωση της εξαγοράς της SQLearn ανακοίνωσε η εταιρεία Mintra, σηματοδοτώντας το επόμενο βήμα στη δέσμευσή της για την υποστήριξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της…

Η νέα σχεδίαση υπερμεγέθους πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 21.700 TEU, με κύριο καύσιμο την αμμωνία, από τη συνεργασία MSC, Zhoushan Changhong International και…

Tελευταία ενημέρωση 14:00 – Έληξε ο αποκλεισμός στο λιμάνι του Βόλου Μετά από ώρες κινητοποίησης, οι αγρότες αποχώρησαν οργανωμένα από το εμπορικό λιμάνι του…

Σε συζητήσεις για την εξαγορά της LLOG Exploration Offshore, μιας εκ των κορυφαίων πετρελαϊκών που δραστηριοποιούνται στον Κόλπο του Μεξικού, βρίσκεται η Shell. Οι…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε ότι ενέκρινε, υπό όρους, την εξαγωγή ορισμένων ημιαγωγών της εταιρείας Nvidia στην Κίνα, αφού συνομίλησε με τον…

Η τουρκική εταιρεία low-cost αερομεταφορών Pegasus απλώνει τα «φτερά» της, προχωρώντας στην πλήρη εξαγορά τουλάχιστον δύο άλλων αερομεταφορέων της Γηραιάς Ηπείρου. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα…

Ένα νέο ερευνητικό project εκκινεί το World Maritime University, με στόχο την αντιμετώπιση της αυξανόμενης πρόκλησης εγκατάλειψης των ναυτικών. Στόχος του project, το οποίο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ