
Ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο με κινεζική υπογραφή βρίσκεται προ των πυλών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ειδικότερα, μια κινεζική διαχειρίστρια εταιρεία πρόκειται να «εγκαινιάσει» την πρώτη υπηρεσία τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης μέσω του Αρκτικού Ωκεανού.
Το εν λόγω δρομολόγιο, το οποίο έχει προγραμματιστεί για τις 20 Σεπτεμβρίου, θα διασχίσει τη Ρωσική Αρκτική, συνδέοντας τους λιμένες Qingdao, Shanghai και Ningbo-Zhoushan με το Felixstowe, το Ρότερνταμ, το Αμβούργο και το Γκντανσκ. Το αρκτικό τμήμα της διαδρομής, από το Ningbo-Zhoushan στο Felixstowe μέσω του Βορείου Περάσματος, θα διαρκέσει μόλις 18 ημέρες, λιγότερο από το μισό ενός παραδοσιακού πλου μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Στα «χαρτιά», η εν λόγω διαδρομή φαντάζει εξαιρετικά ελκυστική, αλλά στην πραγματικότητα η εικόνα είναι πιο περίπλοκη, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal. Η συγκεκριμένη γραμμή της Αρκτικής θα παραμείνει αυστηρά εποχική, περιορισμένη στην περίοδο Ιουλίου-Νοεμβρίου. Φέτος, μάλιστα, έχει προγραμματιστεί μόλις ένα δρομολόγιο.
Από την άλλη πλευρά, η διαδρομή μέσω Σουέζ προσφέρει αξιοπιστία καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, αποτελώντας ιδανική επιλογή για την ανάπτυξη οικονομιών κλίμακας ελέω των mega-containerships. Αντίθετα, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» μέσω Αρκτικής εγκαινιάζεται με ένα πλοίο 4.890 TEUs.
Επομένως, η ανάδειξη του Βορείου Περάσματος ναι μεν προσφέρει μια υπαρκτή εναλλακτική λύση σε μια εποχή που οι αλυσίδες εφοδιασμού, ένεκα των γεωπολιτικών τριγμών, επιζητούν τη διαφοροποίηση, ωστόσο τα εν λόγω δρομολόγια δύνανται ‒τουλάχιστον προς το παρόν‒ να εξυπηρετήσουν μόνο εξειδικευμένους φορτωτές. Δεν υφίσταται δηλαδή τη δεδομένη στιγμή ως αντίπαλο δέος για τα δρομολόγια μέσω Σουέζ και Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας.
Βέβαια, ο νέος «Δρόμος του Μεταξιού» δεν αποτελεί πλέον ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά μια υπαρκτή θαλάσσια αρτηρία που παίρνει σταδιακά σάρκα και οστά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Η βραζιλιάνικος κολοσσός εξόρυξης μεταλλευμάτων Vale, εξήγγειλε στις 4 Σεπτεμβρίου ότι θα επενδύσει $12,3 δις. στις μεταλλευτικές της δραστηριότητες στην πολιτεία Minas Gerais μέχρι…
Η Τουρκία αναμένεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή ημιαγωγών, με στόχο να μειώσει την εξάρτησή της από τεχνολογίες τρίτων χωρών. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…
Μια διακήρυξη-ορόσημο, με στόχο την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών, υιοθετήθηκε πρόσφατα σε συνέδριο που διοργάνωσε η κυβέρνηση των Φιλιππίνων στη Μανίλα. Η Διακήρυξη…
Καθώς η παγκόσμια αγορά σιδηρομεταλλεύματος εξακολουθεί να διανύει περίοδο αβεβαιότητας, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal εστιάζει στις τελευταίες εξελίξεις και στον αντίκτυπό τους στην…
Ένας ακόμα τερματικός σταθμός εισαγωγής LNG εγκαινιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, με γνώμονα τη στρατηγική διαφοροποίηση των προμηθειών ενέργειας της χώρας. Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 29…
Εξίσου ενεργός στην προσπάθεια για την αποανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου είναι και η επιβατηγός ναυτιλία, τόσο για πορθμεία όσο και για κρουαζιερόπλοια. Πλέον, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ