
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ναυτιλίας, με το ενδιαφέρον της για νεότευκτα πλοία να παραμένει αμείωτο. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες με ελληνικό χρώμα ανέρχονται πλέον σε 634, από 625 τον Ιούλιο. Σε σχετική έκθεση της Xclusiv, παρουσιάζονται δεδομένα αναφορικά με τα μερίδια των Ελλήνων πλοιοκτητών στα orderbooks των ναυπηγείων.
Bulk carriers
Το τρέχον διάστημα, το orderbook αριθμεί 1.386 bulk carriers, αριθμός που, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ανέρχεται στο 9,6% (σε αριθμό πλοίων). Από αυτά, στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογούν τα 162 πλοία, με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να αγγίζει το 12%.
Δεξαμενόπλοια
Ακόμα πιο έντονη διαγράφεται η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αθροιστικά, 1.217 δεξαμενόπλοια βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, με την αναλογία του orderbook ως προς τον υπάρχοντα στόλο tankers να ξεπερνά το 15%. Σε Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογεί σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των δεξαμενόπλοιων στο orderbook, ήτοι 288 πλοία.
Containerships
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων και στην αγορά για νεότευκτα containerships. Από τα 972 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, τα 86 (9%) θα προστεθούν στον ελληνικής διαχείρισης στόλο.
LNG carriers
Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη 329 LNG carriers, τα οποία αναλογούν σχεδόν στο 40% του υπάρχοντος στόλου. Έλληνες πλοιοκτήτες αναμένουν την παράδοση 51 εξ αυτών με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να ανέρχεται σε 15,5%.
LPG carriers
Κλείνοντας, από τα 318 πλοία μεταφοράς LPG που αναμένεται να ναυπηγηθούν το προσεχές διάστημα, τα 47 (14,7%) θα ενισχύσουν τους στόλους των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ