
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ναυτιλίας, με το ενδιαφέρον της για νεότευκτα πλοία να παραμένει αμείωτο. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες με ελληνικό χρώμα ανέρχονται πλέον σε 634, από 625 τον Ιούλιο. Σε σχετική έκθεση της Xclusiv, παρουσιάζονται δεδομένα αναφορικά με τα μερίδια των Ελλήνων πλοιοκτητών στα orderbooks των ναυπηγείων.
Bulk carriers
Το τρέχον διάστημα, το orderbook αριθμεί 1.386 bulk carriers, αριθμός που, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ανέρχεται στο 9,6% (σε αριθμό πλοίων). Από αυτά, στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογούν τα 162 πλοία, με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να αγγίζει το 12%.
Δεξαμενόπλοια
Ακόμα πιο έντονη διαγράφεται η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αθροιστικά, 1.217 δεξαμενόπλοια βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, με την αναλογία του orderbook ως προς τον υπάρχοντα στόλο tankers να ξεπερνά το 15%. Σε Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογεί σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των δεξαμενόπλοιων στο orderbook, ήτοι 288 πλοία.
Containerships
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων και στην αγορά για νεότευκτα containerships. Από τα 972 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, τα 86 (9%) θα προστεθούν στον ελληνικής διαχείρισης στόλο.
LNG carriers
Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη 329 LNG carriers, τα οποία αναλογούν σχεδόν στο 40% του υπάρχοντος στόλου. Έλληνες πλοιοκτήτες αναμένουν την παράδοση 51 εξ αυτών με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να ανέρχεται σε 15,5%.
LPG carriers
Κλείνοντας, από τα 318 πλοία μεταφοράς LPG που αναμένεται να ναυπηγηθούν το προσεχές διάστημα, τα 47 (14,7%) θα ενισχύσουν τους στόλους των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει ένα ηλεκτρικό όχημα στο εργοστάσιό της στην Τσεχία, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της που θα κατασκευαστεί στην…
Στην Ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», στο λιμάνι της Κυλλήνης, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Στέφανος Γκίκας.…
Στην ανανεωμένη έκδοση ενός χρήσιμου οδηγού βέλτιστων πρακτικών για την ασφαλή διά θαλάσσης μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων προχώρησε η International Union of Marine Insurance (IUMI).…
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» της Ρωσίας βρίσκεται στη «μέγγενη» των κυρώσεων της Δύσης, δεξαμενόπλοια που υπόκεινται σε κυρώσεις μετέφεραν τον Ιούλιο το 36% των…
Η Συρία προχώρησε σε εξαγωγές αργού πετρελαίου για πρώτη φορά ύστερα από 14 συνεχόμενα έτη αδράνειας στην αγορά. Σύμφωνα με δεδομένα του πρακτορείου Reuters,…
Ο μεταλλουργικός άνθρακας, συστατικό στοιχείο για τη μεταλλουργία, και συγκεκριμένα για την παραγωγή χάλυβα, αποτελεί ένα από τα αγαθά που μεταφέρονται διά θαλάσσης σε…
Με φρενήρη ρυθμό συνεχίζονται οι εξαγωγές αμερικανικού LNG, οι οποίες σημείωσαν ιστορικό υψηλό τον Αύγουστο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της LSEG, οι εξαγωγές LNG των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ