
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ναυτιλίας, με το ενδιαφέρον της για νεότευκτα πλοία να παραμένει αμείωτο. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες με ελληνικό χρώμα ανέρχονται πλέον σε 634, από 625 τον Ιούλιο. Σε σχετική έκθεση της Xclusiv, παρουσιάζονται δεδομένα αναφορικά με τα μερίδια των Ελλήνων πλοιοκτητών στα orderbooks των ναυπηγείων.
Bulk carriers
Το τρέχον διάστημα, το orderbook αριθμεί 1.386 bulk carriers, αριθμός που, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ανέρχεται στο 9,6% (σε αριθμό πλοίων). Από αυτά, στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογούν τα 162 πλοία, με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να αγγίζει το 12%.
Δεξαμενόπλοια
Ακόμα πιο έντονη διαγράφεται η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αθροιστικά, 1.217 δεξαμενόπλοια βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, με την αναλογία του orderbook ως προς τον υπάρχοντα στόλο tankers να ξεπερνά το 15%. Σε Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογεί σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των δεξαμενόπλοιων στο orderbook, ήτοι 288 πλοία.
Containerships
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων και στην αγορά για νεότευκτα containerships. Από τα 972 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, τα 86 (9%) θα προστεθούν στον ελληνικής διαχείρισης στόλο.
LNG carriers
Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη 329 LNG carriers, τα οποία αναλογούν σχεδόν στο 40% του υπάρχοντος στόλου. Έλληνες πλοιοκτήτες αναμένουν την παράδοση 51 εξ αυτών με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να ανέρχεται σε 15,5%.
LPG carriers
Κλείνοντας, από τα 318 πλοία μεταφοράς LPG που αναμένεται να ναυπηγηθούν το προσεχές διάστημα, τα 47 (14,7%) θα ενισχύσουν τους στόλους των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Γαλλία, στο πλαίσιο της σταδιακής μετάβασης της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, χρίζει την Total Energies επικεφαλής του μεγαλύτερου έργου ΑΠΕ στα χρονικά…
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκε με αντίρροπες μεταβολές ανάμεσα στα μεγάλα και τα μικρά μεγέθη…
Συμφωνία ύψους $25 δισ. υπέγραψε το Ιράν με την κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rosatom για την κατασκευή τεσσάρων πυρηνικών εργοστασίων στο Ιράν, μετέδωσε το…
Η ναυτιλιακή κοινότητα της Ανατολικής Μεσογείου αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την ανάγκη μείωσης των εκπομπών και κάνει βήματα προς την απανθρακοποίηση. Αν και η…
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ