
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ναυτιλίας, με το ενδιαφέρον της για νεότευκτα πλοία να παραμένει αμείωτο. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες με ελληνικό χρώμα ανέρχονται πλέον σε 634, από 625 τον Ιούλιο. Σε σχετική έκθεση της Xclusiv, παρουσιάζονται δεδομένα αναφορικά με τα μερίδια των Ελλήνων πλοιοκτητών στα orderbooks των ναυπηγείων.
Bulk carriers
Το τρέχον διάστημα, το orderbook αριθμεί 1.386 bulk carriers, αριθμός που, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ανέρχεται στο 9,6% (σε αριθμό πλοίων). Από αυτά, στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογούν τα 162 πλοία, με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να αγγίζει το 12%.
Δεξαμενόπλοια
Ακόμα πιο έντονη διαγράφεται η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αθροιστικά, 1.217 δεξαμενόπλοια βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, με την αναλογία του orderbook ως προς τον υπάρχοντα στόλο tankers να ξεπερνά το 15%. Σε Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογεί σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των δεξαμενόπλοιων στο orderbook, ήτοι 288 πλοία.
Containerships
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων και στην αγορά για νεότευκτα containerships. Από τα 972 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, τα 86 (9%) θα προστεθούν στον ελληνικής διαχείρισης στόλο.
LNG carriers
Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη 329 LNG carriers, τα οποία αναλογούν σχεδόν στο 40% του υπάρχοντος στόλου. Έλληνες πλοιοκτήτες αναμένουν την παράδοση 51 εξ αυτών με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να ανέρχεται σε 15,5%.
LPG carriers
Κλείνοντας, από τα 318 πλοία μεταφοράς LPG που αναμένεται να ναυπηγηθούν το προσεχές διάστημα, τα 47 (14,7%) θα ενισχύσουν τους στόλους των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ