
Η ελληνική εφοπλιστική κοινότητα αποδεικνύει την προσαρμοστικότητά της στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της ναυτιλίας, με το ενδιαφέρον της για νεότευκτα πλοία να παραμένει αμείωτο. Είναι άξιο αναφοράς ότι οι παραγγελίες με ελληνικό χρώμα ανέρχονται πλέον σε 634, από 625 τον Ιούλιο. Σε σχετική έκθεση της Xclusiv, παρουσιάζονται δεδομένα αναφορικά με τα μερίδια των Ελλήνων πλοιοκτητών στα orderbooks των ναυπηγείων.
Bulk carriers
Το τρέχον διάστημα, το orderbook αριθμεί 1.386 bulk carriers, αριθμός που, ως αναλογία του υπάρχοντος στόλου της συγκεκριμένης κατηγορίας πλοίων, ανέρχεται στο 9,6% (σε αριθμό πλοίων). Από αυτά, στους Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογούν τα 162 πλοία, με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να αγγίζει το 12%.
Δεξαμενόπλοια
Ακόμα πιο έντονη διαγράφεται η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις ναυπηγήσεις δεξαμενόπλοιων. Αθροιστικά, 1.217 δεξαμενόπλοια βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, με την αναλογία του orderbook ως προς τον υπάρχοντα στόλο tankers να ξεπερνά το 15%. Σε Έλληνες πλοιοκτήτες αναλογεί σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) των δεξαμενόπλοιων στο orderbook, ήτοι 288 πλοία.
Containerships
Ισχυρή είναι η παρουσία των Ελλήνων και στην αγορά για νεότευκτα containerships. Από τα 972 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βρίσκονται εν αναμονή παράδοσης, τα 86 (9%) θα προστεθούν στον ελληνικής διαχείρισης στόλο.
LNG carriers
Υπό κατασκευή βρίσκονται ακόμη 329 LNG carriers, τα οποία αναλογούν σχεδόν στο 40% του υπάρχοντος στόλου. Έλληνες πλοιοκτήτες αναμένουν την παράδοση 51 εξ αυτών με το ποσοστό συμμετοχής τους στο orderbook να ανέρχεται σε 15,5%.
LPG carriers
Κλείνοντας, από τα 318 πλοία μεταφοράς LPG που αναμένεται να ναυπηγηθούν το προσεχές διάστημα, τα 47 (14,7%) θα ενισχύσουν τους στόλους των Ελλήνων πλοιοκτητών.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ