
Νωχελική εξακολουθεί να καταγράφεται η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων το 2025, η οποία παραμένει αισθητά χαμηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Allied, μέχρι τα τέλη του γ΄τριμήνου του τρέχοντος έτους συνολικά 246 πλοία (7,08 εκατ. dwt) οδηγήθηκαν προς ανακύκλωση, έναντι 320 πλοίων (7,27 εκατ. dwt) την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Μάλιστα, μόνο κατά το γ΄τρίμηνο του έτους μόλις 41 πλοία πωλήθηκαν προς ανακύκλωση, έναντι 83 πλοίων κατά τη διάρκεια του περσινού γ΄τριμήνου.
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, μέχρι στιγμής φέτος οι διαλύσεις bulk carriers ανέρχονται σε 51 πλοία, έναντι 67 συνολικά το 2024. Ακόμη πιο υποτονική καταγράφεται η δραστηριότητα στις διαλύσεις containerships, με μόλις 10 πλοία να έχουν οδηγηθεί στις γιάρδες διάλυσης μέχρι στιγμής φέτος, έναντι 55 πλοίων συνολικά το 2024. Αντίθετα, εξαιρέσεις συνιστούν τα δεξαμενόπλοια και τα gas carriers, με τις διαλύσεις να ανέρχονται σε 49 και 18 πλοία αντίστοιχα, υπερβαίνοντας ήδη τα επίπεδα του 2024 (45 δεξαμενόπλοια, 15 gas carriers).
Τέλος, σε ό,τι αφορά τους προορισμούς ανακύκλωσης, κατά του τελευταίους δώδεκα μήνες Ινδία, Τουρκία και Μπαγκλαντές εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν. Από τις συνολικά 364 διαλύσεις των τελευταίων δώδεκα μηνών, 78 έλαβαν χώρα στις γιάρδες της Ινδίας, 76 σε εκείνες της Τουρκίας, και 64 σε εκείνες του Μπαγκλαντές.
Πηγή: Allied Shipbroking
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ