
Οι ρωσικές και ουκρανικές αποστολές σιτηρών εκτιμάται, σύμφωνα με την BIMCO, ότι σημείωσαν συλλογικά ετήσια πτώση 49% το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025. Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία είχαν μικρότερο πλεόνασμα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, μετά τις «χαμηλές πτήσεις» της συγκομιδής σιτηρών κατά το β΄ εξάμηνο του 2024. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA), η εν λόγω συγκομιδή μειώθηκε κατά 12% και 6% αντίστοιχα πέρυσι, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Σε απάντηση στη μειωμένη παραγωγή, η Ρωσία μείωσε το ποσοστό εξαγωγής σιταριού κατά 63% μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2025.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι ουκρανικές αποστολές διά θαλάσσης έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα, παρά την εν εξελίξει πολεμική σύγκρουση. Ωστόσο, τον Ιούνιο, η συμφωνία της ΕΕ για τις ουκρανικές γεωργικές εξαγωγές άνευ δασμών έληξε και η αναθεωρημένη συμφωνία αποκλείει πλέον το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Η αποδυνάμωση των εξαγωγών της Ρωσίας και της Ουκρανίας συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων αποστολών σιτηρών κατά 6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025, βάσει της BIMCO. Η αύξηση των αποστολών από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Αργεντινή και τη Ρουμανία αντιστάθμισε μόνο εν μέρει το κενό που δημιουργήθηκε από τις δύο χώρες. Συνολικά, αυτό επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση για τα bulk carriers, επηρεάζοντας κυρίως τα Panamaxes, τα Supramaxes και τα Handysizes.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων δώδεκα μηνών, αναμένουμε μερική ανάκαμψη των ρωσικών και ουκρανικών αποστολών σιτηρών, λόγω της αναμενόμενης αύξησης παραγωγής του αραβοσίτου στην Ουκρανία κατά 19%.
Ταυτόχρονα, οι αποστολές σιταριού ενδέχεται να παραμείνουν σταθερές, καθώς η αναμενόμενη αύξηση κατά 2% στην παραγωγή της Ρωσίας αντισταθμίζεται από τη μείωση κατά 8% στην Ουκρανία. Συνολικά, η παραγωγή σιτηρών τους προβλέπεται να είναι 6% κάτω από τα προπολεμικά επίπεδα, γεγονός που μεταφράζεται στη δεύτερη χειρότερη χρονιά από την έναρξη του πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ελβετική εταιρεία WinGD ανακοίνωσε, μετά από περισσότερο από μία δεκαετία έρευνας και ανάπτυξης, ότι το 2026 θα παρουσιάσει την πρώτη στον κόσμο δίχρονη…
Παράταση παίρνει η ολοκλήρωση της κατασκευής νέου επιβατικού αεροσκάφους που σχεδιάζει η αμερικανική Boeing. Πρόκειται για το 777X, το οποίο, σύμφωνα με την Boeing,…
Ανάμεικτα ήταν εκ νέου τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς τα υγραεριοφόρα μεγάλης μεταφορικής ικανότητας κατέγραψαν απώλειες, ενώ τα μικρότερου μεγέθους πλοία…
Η Σερβία ολοκλήρωσε την ανακατασκευή του σιδηροδρομικού δικτύου από το Βελιγράδι μέχρι την πόλη Σουμπότιτσα, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Tην Παρασκευή 3 Οκτωβρίου…
Μια νέα πρόκληση αναδύεται για τις ενδοποτάμιες μεταφορές μέσω του Μισισιπή στις ΗΠΑ, καθώς η στάθμη του νερού μειώνεται διαρκώς, καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση…
Με τον Ντόναλντ Τραμπ να έχει διαμηνύσει επανειλημμένως την πρόθεσή του να αξιοποιήσει τους υδρογονάνθρακες των ΗΠΑ, ενεργειακοί κολοσσοί της Ευρώπης φαίνεται να «ποντάρουν»…
Τα LNG carriers κερδίζουν συνεχώς δημοτικότητα, με την ανάγκη μείωσης εκπομπών να διαμορφώνει τις τεχνολογικές επιλογές του μέλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο, η Everllence…
Αναρτήθηκε η προκήρυξη του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές, με την οποία το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά σε ένα νέο πλαίσιο για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ