
Οι ρωσικές και ουκρανικές αποστολές σιτηρών εκτιμάται, σύμφωνα με την BIMCO, ότι σημείωσαν συλλογικά ετήσια πτώση 49% το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025. Τόσο η Ρωσία όσο και η Ουκρανία είχαν μικρότερο πλεόνασμα σε ό,τι αφορά τις εξαγωγές, μετά τις «χαμηλές πτήσεις» της συγκομιδής σιτηρών κατά το β΄ εξάμηνο του 2024. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του Υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ (USDA), η εν λόγω συγκομιδή μειώθηκε κατά 12% και 6% αντίστοιχα πέρυσι, λόγω των κακών καιρικών συνθηκών. Σε απάντηση στη μειωμένη παραγωγή, η Ρωσία μείωσε το ποσοστό εξαγωγής σιταριού κατά 63% μεταξύ Φεβρουαρίου και Ιουνίου 2025.
Είναι άξιο αναφοράς ότι οι ουκρανικές αποστολές διά θαλάσσης έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα ικανοποιητικά επίπεδα, παρά την εν εξελίξει πολεμική σύγκρουση. Ωστόσο, τον Ιούνιο, η συμφωνία της ΕΕ για τις ουκρανικές γεωργικές εξαγωγές άνευ δασμών έληξε και η αναθεωρημένη συμφωνία αποκλείει πλέον το σιτάρι και το καλαμπόκι.
Η αποδυνάμωση των εξαγωγών της Ρωσίας και της Ουκρανίας συνέβαλε στη μείωση των παγκόσμιων αποστολών σιτηρών κατά 6% μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2025, βάσει της BIMCO. Η αύξηση των αποστολών από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Αυστραλία, την Αργεντινή και τη Ρουμανία αντιστάθμισε μόνο εν μέρει το κενό που δημιουργήθηκε από τις δύο χώρες. Συνολικά, αυτό επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση για τα bulk carriers, επηρεάζοντας κυρίως τα Panamaxes, τα Supramaxes και τα Handysizes.
Κατά τη διάρκεια των επόμενων δώδεκα μηνών, αναμένουμε μερική ανάκαμψη των ρωσικών και ουκρανικών αποστολών σιτηρών, λόγω της αναμενόμενης αύξησης παραγωγής του αραβοσίτου στην Ουκρανία κατά 19%.
Ταυτόχρονα, οι αποστολές σιταριού ενδέχεται να παραμείνουν σταθερές, καθώς η αναμενόμενη αύξηση κατά 2% στην παραγωγή της Ρωσίας αντισταθμίζεται από τη μείωση κατά 8% στην Ουκρανία. Συνολικά, η παραγωγή σιτηρών τους προβλέπεται να είναι 6% κάτω από τα προπολεμικά επίπεδα, γεγονός που μεταφράζεται στη δεύτερη χειρότερη χρονιά από την έναρξη του πολέμου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με πανηγυρική συμμετοχή και απαρτία που ξεπέρασε το ιστορικό όριο των 2.392 εξουσιοδοτημένων ψήφων ολοκληρώθηκε την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025 η 47η Τακτική Γενική…

Την ενίσχυση του στόλου της με το νεότευκτο «Maran Gas Syros» ανακοίνωσε νωρίτερα η Maran Gas Maritime του Ομίλου Αγγελικούση. Το νεότευκτο LNG carrier…

Η διαχρονικά ισχυρή ναυτιλιακή σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας, καθώς και ο αμοιβαίος σεβασμός μεταξύ των δύο χωρών, αποτυπώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του…

Σε μια εποχή όπου η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος αποτελεί πιο επιτακτική ανάγκη από ποτέ, η HELMEPA συνεχίζει να αποδεικνύει ότι η συλλογική δέσμευση…

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ABS εξέλεξε τον John McDonald ως νέο Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του, σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 11 Νοεμβρίου.…

Μια καινοτόμος τεχνολογία θαλάσσιας δέσμευσης άνθρακα, βασισμένη στη φυσική διεργασία της αντίδρασης διοξειδίου του άνθρακα με ασβεστόλιθο και θαλασσινό νερό, προωθείται προς εφαρμογή στη…

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ αναμένεται να ψηφίσει σήμερα επί σχεδίου Ψηφίσματος του Ηνωμένου Βασιλείου για την ανανέωση του καθεστώτος κυρώσεων στην Υεμένη για…

Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ενέκρινε την πιθανή πώληση στην Ταϊβάν ανταλλακτικών για μαχητικά και μεταγωγικά αεροσκάφη και υπηρεσίες υποστήριξης έναντι τιμήματος 330 εκατομμυρίων δολαρίων, ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ