
Η παγκόσμια αγορά πετρελαίου βρίσκεται –για μία ακόμα φορά– «παγιδευμένη» ανάμεσα σε αντικρουόμενες προβλέψεις για τις προοπτικές της. Από τη μία πλευρά, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) παραμένει επιφυλακτικός, αναθεωρώντας προς τα κάτω τις εκτιμήσεις του για την αύξηση της ζήτησης το 2025 (680.000 βαρέλια/ημέρα) και το 2026 (700.000 βαρέλια/ημέρα). Από την άλλη, ο OPEC εμφανίζεται πιο αισιόδοξος και «βλέπει» αύξηση της ζήτησης κατά 1,4 εκατ. βαρέλια ημερησίως το 2026.
Την ίδια στιγμή, η στάση κορυφαίων χωρών-εισαγωγέων, όπως η Κίνα και η Ινδία, παραμένει ερωτηματικό, εντείνοντας την αβεβαιότητα στην αγορά. Ειδικότερα, οι εισαγωγές αργού της Κίνας άγγιξαν υψηλό 22 μηνών τον Ιούνιο, εντούτοις επιβραδύνθηκαν σημαντικά τον Ιούλιο και αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω στη συνέχεια. Εάν το Πεκίνο δεν προβεί σε νέες αγορές για την ενίσχυση των στρατηγικών του αποθεμάτων, οι κινεζικές εισαγωγές ενδέχεται να μειωθούν στα 11,05 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Παράλληλα, η Ινδία χαράσσει τη δική της πορεία. Αντιμέτωπο πλέον με τους αμερικανικούς δασμούς 50%, το Νέο Δελχί επιταχύνει τη διαφοροποίηση των εισαγωγών του, ενισχύοντας τους ενεργειακούς δεσμούς με τη Βραζιλία. Στο πλαίσιο αυτό, οι ροές βραζιλιάνικου αργού προς την Ινδία αυξήθηκαν κατά 75% σε ετήσια βάση το α΄ εξάμηνο του 2025, αγγίζοντας τα 72.000 βαρέλια ημερησίως.
Ο αντίκτυπος στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων
Οι συνεχείς μεταβολές στα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς αντικατοπτρίζονται στα έσοδα των δεξαμενόπλοιων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, oι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων κινήθηκαν ως εξής:
Η απόκλιση μεταξύ των επιμέρους μεγεθών δεξαμενόπλοιων αντανακλά την αλληλεπίδραση μεταξύ των μακροοικονομικών ισοζυγίων προσφοράς-ζήτησης και των στρεβλώσεων στο περιφερειακό εμπόριο. Τα Suezmaxes και τα Aframaxes επωφελούνται από τις διαταραχές στις ροές του Ατλαντικού και της Μεσογείου, ενώ τα VLCCs επωφελούνται από τη διαφοροποίηση των εισαγωγών αργού της Ινδίας, που αυξάνει τη ζήτηση τονομιλίων. Αντίθετα, τα MRs, που εξαρτώνται από τη ζήτηση προϊόντων πετρελαίου και δραστηριοποιούνται σε δρομολόγια μικρότερων αποστάσεων, δυσκολεύονται να διατηρήσουν δυναμική.
Πηγή: [xclusiv] S&P Report 25th August 2025
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κρατική εταιρεία φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας εξασφάλισε πρόσφατα μια σημαντική συμφωνία προμήθειας LNG από τον κολοσσό Trafigura, με στόχο την ενίσχυση της…
Ένα σημαντικό ορόσημο σημείωσε πρόσφατα o ιαπωνικός ναυπηγικός κολοσσός Tsuneishi. Συγκεκριμένα, η Tsuneishi Shipbuilding Co. Ltd. ανακοίνωσε ότι στη ναυπηγική μονάδα της στην Κίνα,…
Οι 32 χώρες μέλη του NATO θα αφιερώσουν φέτος τουλάχιστον το 2% του ΑΕΠ τους στην άμυνά τους, επιβεβαιώνει η ατλαντική συμμαχία, συμπληρώνοντας ωστόσο…
Η Μαρίνα Φλοίσβου κάνει ακόμη ένα βήμα προς την πράσινη μετάβαση, παρουσιάζοντας το πρώτο ηλεκτροκίνητο σκάφος υπηρεσίας που κατασκευάστηκε ειδικά για τις ανάγκες της…
Με γνώμονα την ανάδειξη της συμβολής της ιστορικής ναυαρχίδας του Πολεμικού Ναυτικού «Γ. Αβέρωφ» που σφράγισε με τη δράση της τη νεότερη ιστορία του…
Η Γερμανία και ο Καναδάς θα ενισχύσουν την οικονομική τους συνεργασία, υπογράφοντας νέα συμφωνία για τα ορυκτά, ανακοίνωσε την Τρίτη ο καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς.…
Η Βόρεια Θάλασσα εξακολουθεί να επιβεβαιώνει τον στρατηγικό της ρόλο στον ενεργειακό χάρτη της Ευρώπης, καθώς πρόσφατα ανακοινώθηκε μία ακόμα σημαντική ανακάλυψη υδρογονανθράκων στα…
Τα ανατολικότερα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ αντιμετωπίζουν μια απότομη αύξηση των ραδιοφωνικών και δορυφορικών παρεμβολών, με τις κυβερνήσεις της Βαλτικής να κατηγορούν τη Ρωσία, αναφέρει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ