
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση με τα τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια, τα συγκεκριμένα φορτία δύσκολα καταγράφονται ψηφιακά και απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες σχεδιασμού και χειρισμού.
Αυτήν ακριβώς την ανάγκη ήρθε να καλύψει το ερευνητικό έργο AKIDU (automated, AI-integrated dispatching for universal terminals), το οποίο υλοποιήθηκε από την UNIKAI – θυγατρική της Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). Το έργο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την AKQUINET και το Hamburg Informatics Technology Center (HITeC e.V.), με χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας (BMV), στο πλαίσιο του προγράμματος IHATEC II.
Το AKIDU ανέπτυξε μια σειρά από τεχνολογικές λύσεις που φέρνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο επίκεντρο των λιμενικών λειτουργιών break bulk και RoRo. Μέσω ενός πρωτότυπου λογισμικού, κατέστη δυνατή η δυναμική κατανομή του διαθέσιμου χώρου με βάση τις δηλώσεις άφιξης και τα στοιχεία των φορτίων. Παράλληλα, ο προηγμένος αλγόριθμος Yard Allocation Filter επιτρέπει τον αυτόματο υπολογισμό των βέλτιστων σημείων αποθήκευσης για διαφορετικούς τύπους φορτίων, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και το κόστος χειρισμού.
Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα του έργου είναι η τρισδιάστατη οπτικοποίηση του τερματικού, μέσω μιας νέας διεπαφής, που παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο την πληρότητα του χώρου με επιλογές φιλτραρίσματος ανά πλοίο, τύπο φορτίου και θέση στην αυλή. Τέλος, σε συνεργασία με το HITeC, αναπτύχθηκε μια διαδικασία για την αυτοματοποιημένη μέτρηση μιας ευρείας γκάμας ειδικών φορτίων, καθιστώντας εφικτή την πλήρη ψηφιακή καταγραφή τους.
Κεντρικό στοιχείο του έργου αποτέλεσε και η ανάπτυξη του ψηφιακού διδύμου στο CHESSCON, την πλατφόρμα λογισμικού της AKQUINET, που αξιοποιήθηκε για την προσομοίωση τερματικών και την ενσωμάτωση νέων τύπων φορτίου. Το ψηφιακό δίδυμο επέτρεψε την οπτικοποίηση και τη δοκιμή σε εικονικό περιβάλλον, πριν από την εφαρμογή των λύσεων σε πραγματικές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ