
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση με τα τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια, τα συγκεκριμένα φορτία δύσκολα καταγράφονται ψηφιακά και απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες σχεδιασμού και χειρισμού.
Αυτήν ακριβώς την ανάγκη ήρθε να καλύψει το ερευνητικό έργο AKIDU (automated, AI-integrated dispatching for universal terminals), το οποίο υλοποιήθηκε από την UNIKAI – θυγατρική της Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). Το έργο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την AKQUINET και το Hamburg Informatics Technology Center (HITeC e.V.), με χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας (BMV), στο πλαίσιο του προγράμματος IHATEC II.
Το AKIDU ανέπτυξε μια σειρά από τεχνολογικές λύσεις που φέρνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο επίκεντρο των λιμενικών λειτουργιών break bulk και RoRo. Μέσω ενός πρωτότυπου λογισμικού, κατέστη δυνατή η δυναμική κατανομή του διαθέσιμου χώρου με βάση τις δηλώσεις άφιξης και τα στοιχεία των φορτίων. Παράλληλα, ο προηγμένος αλγόριθμος Yard Allocation Filter επιτρέπει τον αυτόματο υπολογισμό των βέλτιστων σημείων αποθήκευσης για διαφορετικούς τύπους φορτίων, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και το κόστος χειρισμού.
Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα του έργου είναι η τρισδιάστατη οπτικοποίηση του τερματικού, μέσω μιας νέας διεπαφής, που παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο την πληρότητα του χώρου με επιλογές φιλτραρίσματος ανά πλοίο, τύπο φορτίου και θέση στην αυλή. Τέλος, σε συνεργασία με το HITeC, αναπτύχθηκε μια διαδικασία για την αυτοματοποιημένη μέτρηση μιας ευρείας γκάμας ειδικών φορτίων, καθιστώντας εφικτή την πλήρη ψηφιακή καταγραφή τους.
Κεντρικό στοιχείο του έργου αποτέλεσε και η ανάπτυξη του ψηφιακού διδύμου στο CHESSCON, την πλατφόρμα λογισμικού της AKQUINET, που αξιοποιήθηκε για την προσομοίωση τερματικών και την ενσωμάτωση νέων τύπων φορτίου. Το ψηφιακό δίδυμο επέτρεψε την οπτικοποίηση και τη δοκιμή σε εικονικό περιβάλλον, πριν από την εφαρμογή των λύσεων σε πραγματικές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το λιμάνι του Μπέλφαστ φιλοξένησε την πρώτη τελετή ονοματοδοσίας πλοίου, μετά από δύο δεκαετίες, με 200 προσκεκλημένους να δίνουν το «παρών». Το «Stena Futura»,…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε κάμψη για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, οδηγούμενη εκ νέου από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…

Μεταβολές καταγράφονται στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο κατώφλι του 2026. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Xeneta, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι…

Η εισαγωγή του νέου Port Community System (PCS) από την DP World στο λιμάνι της Μομπάσα αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Norwegian Car Carriers (NOCC), με τον όμιλο να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός…

Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ