
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση με τα τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια, τα συγκεκριμένα φορτία δύσκολα καταγράφονται ψηφιακά και απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες σχεδιασμού και χειρισμού.
Αυτήν ακριβώς την ανάγκη ήρθε να καλύψει το ερευνητικό έργο AKIDU (automated, AI-integrated dispatching for universal terminals), το οποίο υλοποιήθηκε από την UNIKAI – θυγατρική της Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA). Το έργο πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την AKQUINET και το Hamburg Informatics Technology Center (HITeC e.V.), με χρηματοδότηση από το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας (BMV), στο πλαίσιο του προγράμματος IHATEC II.
Το AKIDU ανέπτυξε μια σειρά από τεχνολογικές λύσεις που φέρνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο επίκεντρο των λιμενικών λειτουργιών break bulk και RoRo. Μέσω ενός πρωτότυπου λογισμικού, κατέστη δυνατή η δυναμική κατανομή του διαθέσιμου χώρου με βάση τις δηλώσεις άφιξης και τα στοιχεία των φορτίων. Παράλληλα, ο προηγμένος αλγόριθμος Yard Allocation Filter επιτρέπει τον αυτόματο υπολογισμό των βέλτιστων σημείων αποθήκευσης για διαφορετικούς τύπους φορτίων, μειώνοντας έτσι τον χρόνο και το κόστος χειρισμού.
Ένα ακόμα σημαντικό επίτευγμα του έργου είναι η τρισδιάστατη οπτικοποίηση του τερματικού, μέσω μιας νέας διεπαφής, που παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο την πληρότητα του χώρου με επιλογές φιλτραρίσματος ανά πλοίο, τύπο φορτίου και θέση στην αυλή. Τέλος, σε συνεργασία με το HITeC, αναπτύχθηκε μια διαδικασία για την αυτοματοποιημένη μέτρηση μιας ευρείας γκάμας ειδικών φορτίων, καθιστώντας εφικτή την πλήρη ψηφιακή καταγραφή τους.
Κεντρικό στοιχείο του έργου αποτέλεσε και η ανάπτυξη του ψηφιακού διδύμου στο CHESSCON, την πλατφόρμα λογισμικού της AKQUINET, που αξιοποιήθηκε για την προσομοίωση τερματικών και την ενσωμάτωση νέων τύπων φορτίου. Το ψηφιακό δίδυμο επέτρεψε την οπτικοποίηση και τη δοκιμή σε εικονικό περιβάλλον, πριν από την εφαρμογή των λύσεων σε πραγματικές συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα στην…
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας της στη Νοτιοανατολική Ασία κατέγραψε πρόσφατα η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Συνέχεια στο μπαράζ συμφωνιών προμήθειας αμερικανικού LNG έδωσαν πρόσφατα ConocoPhillips και Sempra. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 21 Αυγούστου, ConocoPhillips και Sempra υπέγραψαν μακροπρόθεσμη συμφωνία πώλησης…
Το λιμάνι του Πειραιά καταλαμβάνει τη 13η θέση, μεταξύ των 40 πρώτων λιμανιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σε ό,τι αφορά τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια μικρών…
Τον κώδωνα του κινδύνου «κρούει» το Αζερμπαϊτζάν αναφορικά με την πτώση της στάθμης των υδάτων της Κασπίας Θάλασσας, η οποία εγείρει προβλήματα για τα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ