
Η παραγωγή ενέργειας με καύση άνθρακα στην Κίνα κατέγραψε μεγάλη αύξηση το πρώτο εξάμηνο, όμως –ταυτόχρονα– σημειώθηκε νέο ρεκόρ της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ο άνθρακας είναι πηγή ενέργειας απαραίτητη εδώ και δεκαετίες στην Κίνα, ωστόσο η ταχεία αύξηση των αιολικών και φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων τα τελευταία χρόνια έχει γεννήσει ελπίδες πως η χώρα θα μπορέσει να αφήσει πίσω της αυτό το εξαιρετικά ρυπογόνο καύσιμο.
Ο άνθρακας αντιπροσωπεύει περίπου το μισό ενεργειακό μείγμα, ή αλλιώς την παραγωγή ηλεκτρισμού στην Κίνα, ενώ έφθανε τα τρία τέταρτα το 2016. Η χώρα έθεσε σε υπηρεσία εγκαταστάσεις ικανές να παράγουν 21 γιγαβάτ (GW) με καύση άνθρακα τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, ποσότητα που είναι η υψηλότερη κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε πρώτου εξαμήνου από το 2016, σύμφωνα με την έκθεση του κέντρου έρευνας για την ενέργεια και τον καθαρό αέρα (CREA) και του παγκόσμιου παρατηρητηρίου ενέργειας (GEM).
Η δεύτερη οικονομία του κόσμου ναι μεν ευθύνεται για τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή, όμως ταυτόχρονα αναδεικνύεται σε κορυφαία δύναμη όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Κίνα εγκατέστησε 212 GW φωτοβολταϊκής παραγωγικής δυναμικότητας επίσης κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, καταγράφοντας ρεκόρ και ξεπερνώντας σε δυναμικότητα το σύνολο των αντίστοιχων εγκαταστάσεων στις ΗΠΑ στα τέλη του 2024. Η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για την εγκατάσταση επαρκούς δυναμικότητας καθαρής ενέργειας (ηλιακής, αιολικής, υδροηλεκτρικής, πυρηνικής) εντός 2025 για την κάλυψη των συνολικών αναγκών για ηλεκτρισμό της Γερμανίας και της Βρετανίας μαζί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Κυβερνοεπίθεση με στόχο πάροχο υπηρεσιών για συστήματα ελέγχου (check-in) εισιτηρίων και διαβατηρίων και επιβίβασης προκάλεσε προβλήματα λειτουργίας σε ορισμένα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, περιλαμβανομένων αυτών…
«Χαμόγελα» στις τάξεις των πλοιοκτητών δεξαμενόπλοιων έχει προκαλέσει το ράλι των ναύλων των VLCCs, οι οποίοι «εκτοξεύτηκαν» στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δύο ετών.…
Στον απόηχο των εμπορικών αναταράξεων, με αφορμή τη δασμολογική πολιτική που χαράσσει η αμερικανική κυβέρνηση, ο λιμένας του Λος Άντζελες κατέγραψε ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων…
Καθώς η Chevron επιταχύνει τις προσπάθειες περικοπής των δαπανών της, αρκετά από τα περιουσιακά στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού βγαίνουν «στο σφυρί».…
Ιστορία έγραψε η CMA CGM στο Μπρισμπέιν της Αυστραλίας. Συγκεκριμένα, το πλοίο της «CMA CGM Abu Dhabi» κατέγραψε ένα ασυνήθιστο ρεκόρ: φόρτωσε ταυτόχρονα 15…
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ