
Η παραγωγή ενέργειας με καύση άνθρακα στην Κίνα κατέγραψε μεγάλη αύξηση το πρώτο εξάμηνο, όμως –ταυτόχρονα– σημειώθηκε νέο ρεκόρ της παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Ο άνθρακας είναι πηγή ενέργειας απαραίτητη εδώ και δεκαετίες στην Κίνα, ωστόσο η ταχεία αύξηση των αιολικών και φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων τα τελευταία χρόνια έχει γεννήσει ελπίδες πως η χώρα θα μπορέσει να αφήσει πίσω της αυτό το εξαιρετικά ρυπογόνο καύσιμο.
Ο άνθρακας αντιπροσωπεύει περίπου το μισό ενεργειακό μείγμα, ή αλλιώς την παραγωγή ηλεκτρισμού στην Κίνα, ενώ έφθανε τα τρία τέταρτα το 2016. Η χώρα έθεσε σε υπηρεσία εγκαταστάσεις ικανές να παράγουν 21 γιγαβάτ (GW) με καύση άνθρακα τους πρώτους έξι μήνες της χρονιάς, ποσότητα που είναι η υψηλότερη κατά τη διάρκεια οποιουδήποτε πρώτου εξαμήνου από το 2016, σύμφωνα με την έκθεση του κέντρου έρευνας για την ενέργεια και τον καθαρό αέρα (CREA) και του παγκόσμιου παρατηρητηρίου ενέργειας (GEM).
Η δεύτερη οικονομία του κόσμου ναι μεν ευθύνεται για τις μεγαλύτερες εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή, όμως ταυτόχρονα αναδεικνύεται σε κορυφαία δύναμη όσον αφορά τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Κίνα εγκατέστησε 212 GW φωτοβολταϊκής παραγωγικής δυναμικότητας επίσης κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς, καταγράφοντας ρεκόρ και ξεπερνώντας σε δυναμικότητα το σύνολο των αντίστοιχων εγκαταστάσεων στις ΗΠΑ στα τέλη του 2024. Η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για την εγκατάσταση επαρκούς δυναμικότητας καθαρής ενέργειας (ηλιακής, αιολικής, υδροηλεκτρικής, πυρηνικής) εντός 2025 για την κάλυψη των συνολικών αναγκών για ηλεκτρισμό της Γερμανίας και της Βρετανίας μαζί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ