
Η άνοδος του Ντόναλντ Τραμπ στον προεδρικό θώκο των ΗΠΑ για δεύτερη φορά έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων στην παγκόσμια οικονομική σφαίρα, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Η πρόσφατη συνάντησή του με τον Βλαντιμίρ Πούτιν, αν και πρακτικά απέδωσε ελάχιστα αποτελέσματα, αποτελεί ‒μάλλον‒ μια θετική ένδειξη για την πορεία της πολεμικής σύρραξης Ρωσίας-Ουκρανίας. Είναι άξιο αναφοράς ότι και μόνο η πιθανότητα εξεύρεσης μιας ειρηνευτικής λύσης είναι ικανή να προκαλέσει σημαντικές ανακατατάξεις στη ναυτιλία και στις μεταφορές.
Φυσικά, ο δρόμος προς την ειρήνη παραμένει μακρύς, ενώ, ακόμα και σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας, δεν είναι σαφές σε ποιο βαθμό οι εμπορικές σχέσεις μπορούν να επανέλθουν στα προπολεμικά πρότυπα.
Ωστόσο, σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson το σημείο-κλειδί για την επιστροφή στην «κανονικότητα» έγκειται στο αν θα επιτραπεί στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να επιστρέψουν στις προμήθειες ρωσικού αργού. Βέβαια, το γεγονός αυτό προϋποθέτει πως οποιαδήποτε συμφωνία περιλαμβάνει ανακούφιση από τις κυρώσεις. Εάν τα παραπάνω ευοδωθούν, τότε η εξομάλυνση των εμπορικών ροών κοντά στα προ-πολεμικά επίπεδα θεωρείται ρεαλιστικό σενάριο. Σε μια τέτοια περίπτωση, η Ευρώπη θα επανεκκινήσει -όπως προαναφέρθηκε- τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, μειώνοντας παράλληλα τις εισαγωγές της από πιο μακρινούς προορισμούς.
Ως εκ τούτου, όσον αφορά τα τονομίλια, η αντίδραση των ηγετών της ΕΕ και η επίτευξη ή μη συμφωνίας είναι υψίστης σημασίας. Εάν η Ευρώπη άρει το τρέχον εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, αυτό θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στη ζήτηση δεξαμενόπλοιων, καταλήγει η έκθεση της Gibson.
Υπενθυμίζεται ότι τα τονομίλια των δεξαμενόπλοιων (αργό πετρέλαιο/DPP/CPP) σημείωσαν άνοδο κατά 5,4% το 2022, μετά την εισβολή της Ρωσίας στη γείτονα χώρα, και κατά 7,2% το 2023, μετά την εφαρμογή του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και του πλαισίου ανώτατων τιμών πετρελαίου. Η άνοδος των τονομιλίων έχει έκτοτε επιβραδυνθεί, κερδίζοντας «έδαφος» κατά μόλις 1% το 2024. Μέχρι στιγμής, το τρέχον έτος, καταγράφουν άνοδο 4%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κορυφαία διοργάνωση γκολφ για τη ναυτιλία επιστρέφει ξανά, προσφέροντας έναν συνδυασμό αθλητισμού και επιχειρηματικότητας σε ένα γήπεδο υψηλών προδιαγραφών. Το Glyfada Greek Maritime…
Επιθεωρητές της υπηρεσίας του ΟΗΕ για την επιτήρηση των πυρηνικών (IAEA, Διεθνής Οργανισμός Ατομικής Ενέργειας – ΔΟΑΕ) εισήλθαν στο Ιράν με τη συγκατάθεση του…
Ένα σημαντικό ορόσημο στη διαδικασία ναυπήγησης ενός καινοτόμου LNG carrier ανακοίνωσε η Minerva Gas. Συγκεκριμένα, βάσεις σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το Σάββατο…
Με δυναμικούς ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου containerships της εισηγμένης στον Nasdaq Euroseas Ltd. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, η Euroseas προέβη πρόσφατα στην…
Η διαχείριση πολύπλοκων και υπερμεγέθων φορτίων, όπως γερανοί, τουρμπίνες και ειδικά οχήματα, αποτελεί εδώ και χρόνια μια μεγάλη πρόκληση για τα λιμάνια. Σε αντίθεση…
Ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την αποανθρακοποίηση της Γηραιάς Ηπείρου και την ανάδειξη της βιομηχανίας δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CCS)…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενίσχυσης των υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας της στη Νοτιοανατολική Ασία κατέγραψε πρόσφατα η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα…
Συνέχεια στο μπαράζ συμφωνιών προμήθειας αμερικανικού LNG έδωσαν πρόσφατα ConocoPhillips και Sempra. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 21 Αυγούστου, ConocoPhillips και Sempra υπέγραψαν μακροπρόθεσμη συμφωνία πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ