
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε μια εμβληματική περιοχή της ΒΑ Κρήτης, κοντά στο Κυριαμάδι Σητείας. Πιο συγκεκριμένα, τις βραδινές ώρες στις 24 Ιουλίου 2025, το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS», σημαίας Σιέρα Λεόνε, προσάραξε σε ύφαλο στη θαλάσσια περιοχή 3 ν.μ. δυτικά του Κάβου «Σίδερος», κοντά στη Σητεία και εντός περιοχής NATURA.
Από τον πλοιοκτήτη του πλοίου ανατέθηκε στην εταιρεία «Seagate» η επιχείρηση επιθαλάσσιας αρωγής του πλοίου και του φορτίου του. Άμεσα, διατέθηκαν τα Ρυμουλκά-Αντιρρυπαντικά «ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ IV» και «ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΙΙ», τα οποία φέρουν ικανό διασωστικό και απαντλητικό εξοπλισμό συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, καθώς και το ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ», το οποίο παρέμεινε διαρκώς στην περιοχή του συμβάντος με σκοπό, πέραν των λοιπών, την διαφύλαξη της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας «Seagate», κατά την έναρξη της επιχείρησης και μετά από ενδελεχή έρευνα διαπιστώθηκε ότι η προσάραξη του πλοίου ήταν εξαιρετικά σφοδρή, με εμβολή μέρους του υφάλου διαστάσεων 10Χ9 μέτρων, σε βάθος 3 μέτρων, εντός του κύτους του πλοίου. Ως αποτέλεσμα, προκλήθηκαν σοβαρότατες ζημιές και εισροή υδάτων στο αριθμ. 1 αμπάρι. Με αυτά τα δεδομένα, ήταν αδύνατη η αποκόλληση του πλοίου.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η ίδια ανακοίνωση, εάν επιχειρείτο τέτοια προσπάθεια, ήταν βέβαιο ότι θα οδηγούσε σε ανεξέλεγκτη βύθιση του πλοίου, που εν συνεχεία θα προκαλούσε εκτεταμένη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας των ρυπογόνων ουσιών που έφερε. Η ανεξέλεγκτη, όμως, βύθιση του πλοίου θα καθιστούσε και την ανέλκυση του ναυαγίου πολύ δύσκολη, ενδεχομένως και αδύνατη. Για τους παραπάνω λόγους, η απόλυτη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος προκρίθηκε ως πρώτη προτεραιότητα κατά την επιχείρηση, καταλήγει η ανακοίνωση της «Seagate».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ