
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε μια εμβληματική περιοχή της ΒΑ Κρήτης, κοντά στο Κυριαμάδι Σητείας. Πιο συγκεκριμένα, τις βραδινές ώρες στις 24 Ιουλίου 2025, το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS», σημαίας Σιέρα Λεόνε, προσάραξε σε ύφαλο στη θαλάσσια περιοχή 3 ν.μ. δυτικά του Κάβου «Σίδερος», κοντά στη Σητεία και εντός περιοχής NATURA.
Από τον πλοιοκτήτη του πλοίου ανατέθηκε στην εταιρεία «Seagate» η επιχείρηση επιθαλάσσιας αρωγής του πλοίου και του φορτίου του. Άμεσα, διατέθηκαν τα Ρυμουλκά-Αντιρρυπαντικά «ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ IV» και «ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΙΙΙ», τα οποία φέρουν ικανό διασωστικό και απαντλητικό εξοπλισμό συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού προστασίας θαλασσίου περιβάλλοντος, καθώς και το ελληνικό ναυαγοσωστικό πλοίο «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ», το οποίο παρέμεινε διαρκώς στην περιοχή του συμβάντος με σκοπό, πέραν των λοιπών, την διαφύλαξη της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας «Seagate», κατά την έναρξη της επιχείρησης και μετά από ενδελεχή έρευνα διαπιστώθηκε ότι η προσάραξη του πλοίου ήταν εξαιρετικά σφοδρή, με εμβολή μέρους του υφάλου διαστάσεων 10Χ9 μέτρων, σε βάθος 3 μέτρων, εντός του κύτους του πλοίου. Ως αποτέλεσμα, προκλήθηκαν σοβαρότατες ζημιές και εισροή υδάτων στο αριθμ. 1 αμπάρι. Με αυτά τα δεδομένα, ήταν αδύνατη η αποκόλληση του πλοίου.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η ίδια ανακοίνωση, εάν επιχειρείτο τέτοια προσπάθεια, ήταν βέβαιο ότι θα οδηγούσε σε ανεξέλεγκτη βύθιση του πλοίου, που εν συνεχεία θα προκαλούσε εκτεταμένη ρύπανση του θαλάσσιου περιβάλλοντος εξαιτίας των ρυπογόνων ουσιών που έφερε. Η ανεξέλεγκτη, όμως, βύθιση του πλοίου θα καθιστούσε και την ανέλκυση του ναυαγίου πολύ δύσκολη, ενδεχομένως και αδύνατη. Για τους παραπάνω λόγους, η απόλυτη προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος προκρίθηκε ως πρώτη προτεραιότητα κατά την επιχείρηση, καταλήγει η ανακοίνωση της «Seagate».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Η CK Hutchison Holdings Ltd. απέκλεισε το ενδεχόμενο να ολοκληρωθεί φέτος η αμφιλεγόμενη πώληση των δικαιωμάτων της για δεκάδες λιμένες σε κοινοπραξία που υποστηρίζεται…
Η ιαπωνική Mitsui O.S.K. Lines δραστηριοποιείται σε ένα ευρύ φάσμα της ναυτιλίας, μέρος της οποίας είναι και η κρουαζιέρα. Πρόσφατα, μάλιστα, η εταιρεία ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ