
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes, εμφανίζεται απροσδόκητα ισχυρή.
Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότεροι αγοραστές εστιάζουν σε δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά ότι η ηλικία των πλοίων δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όταν τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν ευνοϊκά.
Πιο αναλυτικά, το α΄ εξάμηνο του 2025, 228 tankers άλλαξαν χέρια, έναντι 249 κατά την ίδια περίοδο το 2024, σημειώνοντας ετήσια πτώση 9,2%. Παράλληλα, οι τιμές τους κατέγραψαν ευρύτερα ανοδική πορεία, ειδικά στις κατηγορίες Aframax και VLCC. Μάλιστα, ένα VLCC 20ετίας με χωρητικότητα 310.000 dwt μπορούσε να πουληθεί σε έως και κατά 18,4% υψηλότερη τιμή από πέρυσι, σκαρφαλώνοντας από τα $33,14 εκατ. σε $39,12 εκατ. Αντίστοιχα, τα Aframaxes 20ετίας με χωρητικότητα 110.000 dwt σημείωσαν οριακή άνοδο στην αξία τους κατά 1,21%, δηλαδή από 24,77 στα 25,08 εκατ. δολάρια.
Βασικός παράγοντας πίσω από την εν λόγω τάση, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενδέχεται να είναι η κλιμάκωση του «σκιώδους» στόλου και της δραστηριότητάς του. Ως γνωστόν, τα γηραιότερα πλοία αποτελούν τους «συνήθεις υπόπτους» που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Από τον υπάρχοντα στόλο δεξαμενόπλοιων, το 12%, που αντιστοιχεί σε 692 πλοία, θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή σε παράνομες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου. Πολλά από αυτά ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 12 έως και 18 ετών.
Το ρίσκο που διέπει την εν λόγω δραστηριότητα αντισταθμίζεται επαρκώς αν αναλογιστεί κανείς το κόστος απόκτησης ενός δεξαμενόπλοιου χαμηλών προδιαγραφών, έναντι του κέρδους που αποφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ