
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes, εμφανίζεται απροσδόκητα ισχυρή.
Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότεροι αγοραστές εστιάζουν σε δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά ότι η ηλικία των πλοίων δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όταν τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν ευνοϊκά.
Πιο αναλυτικά, το α΄ εξάμηνο του 2025, 228 tankers άλλαξαν χέρια, έναντι 249 κατά την ίδια περίοδο το 2024, σημειώνοντας ετήσια πτώση 9,2%. Παράλληλα, οι τιμές τους κατέγραψαν ευρύτερα ανοδική πορεία, ειδικά στις κατηγορίες Aframax και VLCC. Μάλιστα, ένα VLCC 20ετίας με χωρητικότητα 310.000 dwt μπορούσε να πουληθεί σε έως και κατά 18,4% υψηλότερη τιμή από πέρυσι, σκαρφαλώνοντας από τα $33,14 εκατ. σε $39,12 εκατ. Αντίστοιχα, τα Aframaxes 20ετίας με χωρητικότητα 110.000 dwt σημείωσαν οριακή άνοδο στην αξία τους κατά 1,21%, δηλαδή από 24,77 στα 25,08 εκατ. δολάρια.
Βασικός παράγοντας πίσω από την εν λόγω τάση, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενδέχεται να είναι η κλιμάκωση του «σκιώδους» στόλου και της δραστηριότητάς του. Ως γνωστόν, τα γηραιότερα πλοία αποτελούν τους «συνήθεις υπόπτους» που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Από τον υπάρχοντα στόλο δεξαμενόπλοιων, το 12%, που αντιστοιχεί σε 692 πλοία, θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή σε παράνομες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου. Πολλά από αυτά ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 12 έως και 18 ετών.
Το ρίσκο που διέπει την εν λόγω δραστηριότητα αντισταθμίζεται επαρκώς αν αναλογιστεί κανείς το κόστος απόκτησης ενός δεξαμενόπλοιου χαμηλών προδιαγραφών, έναντι του κέρδους που αποφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…
Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ