
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes, εμφανίζεται απροσδόκητα ισχυρή.
Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότεροι αγοραστές εστιάζουν σε δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά ότι η ηλικία των πλοίων δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όταν τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν ευνοϊκά.
Πιο αναλυτικά, το α΄ εξάμηνο του 2025, 228 tankers άλλαξαν χέρια, έναντι 249 κατά την ίδια περίοδο το 2024, σημειώνοντας ετήσια πτώση 9,2%. Παράλληλα, οι τιμές τους κατέγραψαν ευρύτερα ανοδική πορεία, ειδικά στις κατηγορίες Aframax και VLCC. Μάλιστα, ένα VLCC 20ετίας με χωρητικότητα 310.000 dwt μπορούσε να πουληθεί σε έως και κατά 18,4% υψηλότερη τιμή από πέρυσι, σκαρφαλώνοντας από τα $33,14 εκατ. σε $39,12 εκατ. Αντίστοιχα, τα Aframaxes 20ετίας με χωρητικότητα 110.000 dwt σημείωσαν οριακή άνοδο στην αξία τους κατά 1,21%, δηλαδή από 24,77 στα 25,08 εκατ. δολάρια.
Βασικός παράγοντας πίσω από την εν λόγω τάση, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενδέχεται να είναι η κλιμάκωση του «σκιώδους» στόλου και της δραστηριότητάς του. Ως γνωστόν, τα γηραιότερα πλοία αποτελούν τους «συνήθεις υπόπτους» που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Από τον υπάρχοντα στόλο δεξαμενόπλοιων, το 12%, που αντιστοιχεί σε 692 πλοία, θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή σε παράνομες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου. Πολλά από αυτά ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 12 έως και 18 ετών.
Το ρίσκο που διέπει την εν λόγω δραστηριότητα αντισταθμίζεται επαρκώς αν αναλογιστεί κανείς το κόστος απόκτησης ενός δεξαμενόπλοιου χαμηλών προδιαγραφών, έναντι του κέρδους που αποφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ