
Καθώς η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά δεξαμενόπλοιων καταγράφεται νωχελική από την εκκίνηση του έτους, η ζήτηση για πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ιδιαίτερα VLCCs και Aframaxes, εμφανίζεται απροσδόκητα ισχυρή.
Στο πλαίσιο αυτό, ολοένα και περισσότεροι αγοραστές εστιάζουν σε δεξαμενόπλοια με μέσο όρο ηλικίας τα 14 έτη, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει για μία ακόμη φορά ότι η ηλικία των πλοίων δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα, όταν τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς παραμένουν ευνοϊκά.
Πιο αναλυτικά, το α΄ εξάμηνο του 2025, 228 tankers άλλαξαν χέρια, έναντι 249 κατά την ίδια περίοδο το 2024, σημειώνοντας ετήσια πτώση 9,2%. Παράλληλα, οι τιμές τους κατέγραψαν ευρύτερα ανοδική πορεία, ειδικά στις κατηγορίες Aframax και VLCC. Μάλιστα, ένα VLCC 20ετίας με χωρητικότητα 310.000 dwt μπορούσε να πουληθεί σε έως και κατά 18,4% υψηλότερη τιμή από πέρυσι, σκαρφαλώνοντας από τα $33,14 εκατ. σε $39,12 εκατ. Αντίστοιχα, τα Aframaxes 20ετίας με χωρητικότητα 110.000 dwt σημείωσαν οριακή άνοδο στην αξία τους κατά 1,21%, δηλαδή από 24,77 στα 25,08 εκατ. δολάρια.
Βασικός παράγοντας πίσω από την εν λόγω τάση, σύμφωνα με τη VesselsValue, ενδέχεται να είναι η κλιμάκωση του «σκιώδους» στόλου και της δραστηριότητάς του. Ως γνωστόν, τα γηραιότερα πλοία αποτελούν τους «συνήθεις υπόπτους» που συμμετέχουν στη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Από τον υπάρχοντα στόλο δεξαμενόπλοιων, το 12%, που αντιστοιχεί σε 692 πλοία, θεωρούνται ύποπτα για συμμετοχή σε παράνομες μεταφορές ρωσικού πετρελαίου. Πολλά από αυτά ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 12 έως και 18 ετών.
Το ρίσκο που διέπει την εν λόγω δραστηριότητα αντισταθμίζεται επαρκώς αν αναλογιστεί κανείς το κόστος απόκτησης ενός δεξαμενόπλοιου χαμηλών προδιαγραφών, έναντι του κέρδους που αποφέρει.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…

Υπό καταρρακτώδη βροχή έλαβε χώρα νωρίτερα στη Λοριάν της Γαλλίας η τελετή ονοματοδοσίας και ύψωσης της ελληνικής σημαίας της φρεγάτας «Κίμων» του Πολεμικού Ναυτικού.…

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, Θανάση Δαβάκη, τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ), στρατηγό Δημήτριο…

Ένα σημαντικό κεφάλαιο της ιστορίας της ελληνικής ναυτιλίας, καθώς και ο διαχρονικός ρόλος των νηογνωμόνων στη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και αξιόπιστου ναυτιλιακού πλαισίου, βρέθηκαν…

Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αποχαιρετά με βαθιά θλίψη μια εμβληματική φυσιογνωμία του κλάδου, τον δρ. Heinrich Schulte, ιδρυτή της Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), ο…

Πορεία επέκτασης του στόλου της χαράσσει η DryDel Shipping, ανακοινώνοντας συμφωνία με τα ναυπηγεία Namura Shipbuilding της Ιαπωνίας για την κατασκευή ενός Capesize bulk…

Δύο νέοι δορυφόροι εκτοξεύθηκαν με επιτυχία στις 17 Δεκεμβρίου 2025 στις 06:01 π.μ. ενισχύοντας το ευρωπαϊκό δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Galileo. Η εκτόξευση πραγματοποιήθηκε από…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ