
Ο Παναμάς ενισχύει όλο και περισσότερο την παρουσία του στον ναυτιλιακό κλάδο. Πρόσφατα, η διοίκηση της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την πρόθεσή της για τη δημιουργία δύο νέων τερματικών σταθμών στην περιοχή, κάνοντας δυναμική είσοδο στη διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων.
Η ανακοίνωση έπεται μιας αρκετά κερδοφόρας χρονιάς για τη Διώρυγα του Παναμά, καθώς, μετά την πρώιμη συσσώρευση εμπορευμάτων στις ΗΠΑ προς αποφυγή δασμών, η διοίκηση της διώρυγας εκτιμά ότι θα σημειώσει κέρδη ύψους $5 δισ. το 2025. Επιπλέον, ούριο άνεμο για την κερδοφορία της διώρυγας αποτελεί και η βελτίωση των καιρικών συνθηκών. Οι έντονες βροχοπτώσεις στην περιοχή, που μάλιστα θα συνεχιστούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, έως και το πέρας του 2025, επιτρέπουν σε πλοία με μεγαλύτερα βυθίσματα να διέρχονται από τη διώρυγα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez, ο ένας τερματικός θα βρίσκεται στην πλευρά του Ατλαντικού, για τον οποίο σύντομα θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάληψη του έργου, ενώ ο άλλος θα εγκατασταθεί στην πλευρά του Ειρηνικού. Μάλιστα, και οι δύο τερματικοί θα συνδέονται με αγωγό LPG, θα ανήκουν στην Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, ενώ θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση τρίτων. Τα εν λόγω έργα αποτελούν μέρος ενός επταετούς επενδυτικού πλάνου που πρότεινε η διοίκηση της διώρυγας, με συνολική αξία $8,5 δισ.
Ήδη το conglomerate CK Hutchison Holdings, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, διαχειρίζεται δύο λιμάνια στη διώρυγα, αυξάνοντας τη δυσαρέσκεια στον Λευκό Οίκο, που κατηγορεί τη διοίκηση της διώρυγας ότι υποστηρίζεται από το Πεκίνο. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση του Παναμά έχει αρνηθεί οποιαδήποτε ανάμειξη της Κίνας στη διοίκηση της διώρυγας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός επιβεβαίωσε ότι εξαπέλυσε επίθεση με στόχο υψηλόβαθμους αξιωματούχους της Χαμάς στο Κατάρ. Ο στρατός δεν διευκρίνισε σε ποιό σημείο έγινε η…
Πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2025 η τελετή εγκαινίων του Θεραπευτηρίου της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων, η ανακαίνιση του οποίου αποτελεί δωρεά της εταιρείας ΜΟΤOR…
Την πρώτη μελέτη στην Ελλάδα με θέμα «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης» παρουσίασε το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) σε…
Μνημόνιο συνεργασίας για τη δημιουργία ενός πράσινου και ψηφιακού ναυτιλιακού διαδρόμου μεταξύ της Σιγκαπούρης και της Ινδίας υπέγραψαν, μεταξύ άλλων, οι πρωθυπουργοί των δύο…
Η Νιγηρία επανέρχεται δυναμικά στην παγκόσμια αγορά αργού πετρελαίου ως βασικός παραγωγός, σύμφωνα με δεδομένα από πρόσφατη έκθεση της Signal Ocean. Πιο συγκεκριμένα, οι…
Οι εξαγωγές σπάνιων γαιών της Κίνας τον Αύγουστο σημείωσαν πτώση 3,4% σε σχέση με τον Ιούλιο, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters. Ο μεγαλύτερος παραγωγός…
Η καθιέρωση της Τουρκίας ως διεθνούς κόμβου της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με την αρωγή της αυστριακής εταιρείας logistics Gebruder Weiss,…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου του γιόρτασε πρόσφατα ο νορβηγικός κολοσσός Odfjell. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την Κυριακή 21 Αυγούστου πραγματοποιήθηκαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ