
Ο Παναμάς ενισχύει όλο και περισσότερο την παρουσία του στον ναυτιλιακό κλάδο. Πρόσφατα, η διοίκηση της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε την πρόθεσή της για τη δημιουργία δύο νέων τερματικών σταθμών στην περιοχή, κάνοντας δυναμική είσοδο στη διαχείριση λιμενικών εγκαταστάσεων.
Η ανακοίνωση έπεται μιας αρκετά κερδοφόρας χρονιάς για τη Διώρυγα του Παναμά, καθώς, μετά την πρώιμη συσσώρευση εμπορευμάτων στις ΗΠΑ προς αποφυγή δασμών, η διοίκηση της διώρυγας εκτιμά ότι θα σημειώσει κέρδη ύψους $5 δισ. το 2025. Επιπλέον, ούριο άνεμο για την κερδοφορία της διώρυγας αποτελεί και η βελτίωση των καιρικών συνθηκών. Οι έντονες βροχοπτώσεις στην περιοχή, που μάλιστα θα συνεχιστούν, σύμφωνα με εκτιμήσεις, έως και το πέρας του 2025, επιτρέπουν σε πλοία με μεγαλύτερα βυθίσματα να διέρχονται από τη διώρυγα.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez, ο ένας τερματικός θα βρίσκεται στην πλευρά του Ατλαντικού, για τον οποίο σύντομα θα ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάληψη του έργου, ενώ ο άλλος θα εγκατασταθεί στην πλευρά του Ειρηνικού. Μάλιστα, και οι δύο τερματικοί θα συνδέονται με αγωγό LPG, θα ανήκουν στην Αρχή της Διώρυγας του Παναμά, ενώ θα βρίσκονται υπό τη διαχείριση τρίτων. Τα εν λόγω έργα αποτελούν μέρος ενός επταετούς επενδυτικού πλάνου που πρότεινε η διοίκηση της διώρυγας, με συνολική αξία $8,5 δισ.
Ήδη το conglomerate CK Hutchison Holdings, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, διαχειρίζεται δύο λιμάνια στη διώρυγα, αυξάνοντας τη δυσαρέσκεια στον Λευκό Οίκο, που κατηγορεί τη διοίκηση της διώρυγας ότι υποστηρίζεται από το Πεκίνο. Από την πλευρά της, η κυβέρνηση του Παναμά έχει αρνηθεί οποιαδήποτε ανάμειξη της Κίνας στη διοίκηση της διώρυγας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ημιβύθιση του Φ/Γ πλοίου «MN Kostas» σημαίας Sierra Leone άνευ επιβαινόντων, το οποίο είχε προσαράξει την 24.07.2025 στη θαλάσσια περιοχή Κυπριαμαδί Σητείας σε χαρτογραφημένο…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του υπό ναύλωση στόλου της QatarEnergy, καθώς ο ενεργειακός κολοσσός παρέλαβε πρόσφατα ένα ακόμη υπερσύγχρονο LNG carrier. Ειδικότερα,…
Σημαντική αύξηση στις αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία καταδεικνύουν τα στοιχεία πρόσφατης έκθεσης της Signal. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο τρίμηνο, παρατηρείται άνοδος 18% σε…
Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας ολοκλήρωσαν και παρέδωσαν, χθες, 18 Αυγούστου, τέσσερα προεξοπλισμένα τμήματα (blocks) για την τρίτη φρεγάτα FDI του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού, την «Admiral…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε στις 18 Αυγούστου ότι η Ουάσινγκτον θα «βοηθήσει» την Ευρώπη, παρέχοντας ασφάλεια για την Ουκρανία στο πλαίσιο…
Οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ Δύσης και Ρωσίας έχουν λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για πολλές δραστηριότητες εκατέρωθεν των ρωσικών συνόρων. Παράδειγμα της εν λόγω κατάστασης…
Η MSC αυξάνει αδιάκοπα τη διαφορά με τους ανταγωνιστές της αναφορικά με το μέγεθος του στόλου της σε όρους TEU, καθιστώντας τον εκθρονισμό της…
Οι εισαγωγές ακατέργαστου αλουμινίου από την Κίνα τον Ιούλιο κατέγραψαν άνοδο 38,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία των τελωνείων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ