
															
															Τα έργα για την οικοδόμηση της γέφυρας που θα ενώσει το νησί της Σικελίας με την Καλαβρία, δηλαδή με την ιταλική χερσόνησο, πρόκειται να ξεκινήσουν πριν από το τέλος του καλοκαιριού, σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις από το υπουργείο Υποδομών της κυβέρνησης Μελόνι.
Το συνολικό κόστος του έργου είναι 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται για το 2026. Το μήκος της γέφυρας θα ξεπερνά τα 3,6 χιλιόμετρα και για να καλύψει κανείς την απόσταση αυτή με αυτοκίνητο θα χρειάζεται ένα τέταρτο της ώρας. Οι δυο «πύργοι», στην αρχή και στο τέλος της γέφυρας, θα έχουν ύψος 399 μέτρων. Η συγκεκριμένη υποδομή σχεδιάστηκε για να μπορεί να αντέχει σε σεισμούς μέχρι και 7,7 βαθμών (δεδομένου ότι η περιοχή είναι σεισμογενής) και σε ανέμους ταχύτητας μέχρι και 200 χιλιομέτρων την ώρα.
Πρόκειται για προσωπικό «στοίχημα» του γραμματέα της Λέγκα και υπουργού Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, ο οποίος επέμεινε ιδιαίτερα στην αναγκαιότητα του έργου, με την λογική ότι -μεταξύ των άλλων- θα αυξήσει σημαντικά την απασχόληση (η σχετική πρόβλεψη αναφέρει ότι μπορεί να δημιουργηθούν μέχρι και 120.000 νέες θέσεις εργασίας) και θα φέρει πιο κοντά την Σικελία στην υπόλοιπη Ιταλία.
Η ιταλική αντιπολίτευση, από την μεριά της, εφιστά την προσοχή στον κίνδυνο παρείσδυσης εργολαβικών εταιριών που συνδέονται με την μαφία και υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα σε δεκάδες άλλες υποδομές που χρειάζονται άμεσα ενίσχυση και συντήρηση, όπως για παράδειγμα στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Κάτω Ιταλίας. Οι υπεύθυνοι του σχεδίου εγγυώνται ότι «η γέφυρα της Μεσσίνας» πρόκειται να διαρκέσει τουλάχιστον δυο αιώνες, αλλά πολλές οικολογικές οργανώσεις απαντούν ότι το τίμημα, σε ό,τι αφορά την καταστροφή του περιβαλλοντικού πλούτου της περιοχής, θα είναι πολύ βαρύ.
Δεν έχει καθοριστεί ακόμη το ύψος των διοδίων που θα πρέπει να πληρώνουν οι οδηγοί. Το υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνει όμως τους Ιταλούς ότι «οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές και εντελώς λογικές».
Η μεγαλύτερη γέφυρα στον κόσμο σε ό,τι αφορά την κατηγορία της, θα οικοδομηθεί με εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια. Μέρος του ποσού, μάλιστα, πρόκειται να θεωρηθεί δαπάνη αμυντικού χαρακτήρα, από την στιγμή που θα διευκολύνει στρατηγικές οδικές συνδέσεις, σε περίπτωση πολέμου. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση Μελόνι αναμένεται να μπορέσει να προσεγγίσει πιο εύκολα τον στόχο της διάθεσης του 5% του ΑΕΠ της χώρας, για αμυντικές δαπάνες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Το ενδιαφέρον των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία τακτικών γραμμών για επενδύσεις στην Ινδία διαγράφεται έντονο το τελευταίο χρονικό διάστημα. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ