
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής υποβοήθησης σε bulk carriers. Ο νέος μηχανισμός επιτρέπει το χαμήλωμα του ιστίου κατά τις λιμενικές εργασίες, ενώ αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών σε σχέση με τα σημερινά συστήματα.
Η πρωτοτυπία της λύσης έγκειται στην κλιμάκωση του μηχανισμού αναδίπλωσης σε Rotor Sails 3,5 μ., όταν μέχρι σήμερα αντίστοιχες εφαρμογές υπήρχαν μόνο σε 5 μ. Αυτό μεταφράζεται σε ουσιαστική λειτουργικότητα, καθώς η αναδίπλωση κατά τις λιμενικές εργασίες επιλύει κρίσιμα ζητήματα ύψους και προσβασιμότητας, μειώνοντας εμπόδια πιστοποίησης και καθημερινής λειτουργίας. Παράλληλα, η στοχευμένη εφαρμογή σε Kamsarmax και Panamax bulk carriers μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο σε στόλους με μεγάλο αποτύπωμα εκπομπής άνθρακα, ενσωματώνοντας βελτιώσεις στην αεροδυναμική τους απόδοση.
Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από την Anemoi Marine Technologies, η οποία εξασφάλισε 1,2 εκατ. λίρες από τον 6ο κύκλο του UK Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC) για να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να δοκιμάσει το πρωτότυπο μέσα σε επτά μήνες. Η Pressure Design Hydraulics Engineers θα κατασκευάσει τον δοκιμαστικό πάγκο, οι Cape Horn Engineering (με υποστήριξη Stehr Consulting) έχουν την ευθύνη για τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, ενώ η Victoria Steamship τροφοδοτεί το έργο με δεδομένα από εννέα bulk carriers. Τέλος, το Connected Places Catapult θα εκπονήσει μελέτη αγοράς και ενσωμάτωσης σε λιμάνια/πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ και Νότιας Κορέας διευρύνεται διαρκώς, αγγίζοντας νέους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, εξήγγειλε ότι η κυβέρνησή…

Σε κατάσταση πέδησης βρέθηκαν οι εξαγωγές προϊόντων από την Κίνα τον περασμένο Οκτώβριο, σύμφωνα με το Reuters. Έπειτα από μήνες έντονης δραστηριότητας εξαγωγών, οπότε…

Νέα μελέτη του ITF Seafarers’ Trust επιβεβαιώνει τις ανησυχίες ότι οι άδειες εξόδου των ναυτικών στα λιμάνια βρίσκονται σε πτώση από την πανδημία και…

Η τεχνολογία μηδενικού άνθρακα και τα ευφυή ναυτιλιακά συστήματα βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο της ναυπηγικής έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η δημιουργία του…

Η άνοδος των ναύλων των VLCCs έως και τα $100.000/ημέρα, αποτέλεσμα της αύξησης της παραγωγής του OPEC+ και της ζήτησης για θαλάσσιες μεταφορές, οδήγησε…

Ρεκόρ σημειώθηκε κατά το γ΄ τρίμηνο του 2025 για τις θαλάσσιες μεταφορές χύδην ξηρού φορτίου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean, η εν…

Στο σταυροδρόμι της ναυπηγικής και της περιβαλλοντικής καινοτομίας, η Goltens Dubai παρουσίασε με υπερηφάνεια το «Captain Arctic», ένα πρωτοποριακό ερευνητικό κρουαζιερόπλοιο σχεδόν μηδενικών εκπομπών.…

Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας ψηφιακού διδύμου (digital twin) και της διαχείρισης κύκλου ζωής προϊόντων (PLM) αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται, κατασκευάζονται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ