
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής υποβοήθησης σε bulk carriers. Ο νέος μηχανισμός επιτρέπει το χαμήλωμα του ιστίου κατά τις λιμενικές εργασίες, ενώ αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών σε σχέση με τα σημερινά συστήματα.
Η πρωτοτυπία της λύσης έγκειται στην κλιμάκωση του μηχανισμού αναδίπλωσης σε Rotor Sails 3,5 μ., όταν μέχρι σήμερα αντίστοιχες εφαρμογές υπήρχαν μόνο σε 5 μ. Αυτό μεταφράζεται σε ουσιαστική λειτουργικότητα, καθώς η αναδίπλωση κατά τις λιμενικές εργασίες επιλύει κρίσιμα ζητήματα ύψους και προσβασιμότητας, μειώνοντας εμπόδια πιστοποίησης και καθημερινής λειτουργίας. Παράλληλα, η στοχευμένη εφαρμογή σε Kamsarmax και Panamax bulk carriers μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο σε στόλους με μεγάλο αποτύπωμα εκπομπής άνθρακα, ενσωματώνοντας βελτιώσεις στην αεροδυναμική τους απόδοση.
Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από την Anemoi Marine Technologies, η οποία εξασφάλισε 1,2 εκατ. λίρες από τον 6ο κύκλο του UK Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC) για να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να δοκιμάσει το πρωτότυπο μέσα σε επτά μήνες. Η Pressure Design Hydraulics Engineers θα κατασκευάσει τον δοκιμαστικό πάγκο, οι Cape Horn Engineering (με υποστήριξη Stehr Consulting) έχουν την ευθύνη για τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, ενώ η Victoria Steamship τροφοδοτεί το έργο με δεδομένα από εννέα bulk carriers. Τέλος, το Connected Places Catapult θα εκπονήσει μελέτη αγοράς και ενσωμάτωσης σε λιμάνια/πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Οι ΗΠΑ προτρέπουν τις υπόλοιπες χώρες να απορρίψουν το Net-Zero Framework, διαφορετικά θα υποστούν νέους δασμούς, περιορισμούς στις κάρτες visa και λιμενικές εισφορές, σύμφωνα…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Τάσεις σταθερότητας εμφανίζει η ναυλαγορά των containerships, έπειτα από έντεκα διαδοχικές εβδομάδες πτώσης των spot ναύλων. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container Index (WCI) της…
Η ανάπτυξη πλήρως ηλεκτρικών υποθαλάσσιων συστημάτων παραγωγής είναι καίριας σημασίας, καθώς μειώνει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και τις ανάγκες σε εξοπλισμό στην επιφάνεια. Παράλληλα ανοίγει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ