
Ένα αναδιπλούμενο Rotor Sail διαμέτρου 3,5 μ., που για πρώτη φορά κατασκευάστηκε διεθνώς σε αυτό το μέγεθος, υπόσχεται να επιταχύνει την υιοθέτηση της αιολικής υποβοήθησης σε bulk carriers. Ο νέος μηχανισμός επιτρέπει το χαμήλωμα του ιστίου κατά τις λιμενικές εργασίες, ενώ αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις στοχεύουν σε ακόμα μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και μείωση εκπομπών σε σχέση με τα σημερινά συστήματα.
Η πρωτοτυπία της λύσης έγκειται στην κλιμάκωση του μηχανισμού αναδίπλωσης σε Rotor Sails 3,5 μ., όταν μέχρι σήμερα αντίστοιχες εφαρμογές υπήρχαν μόνο σε 5 μ. Αυτό μεταφράζεται σε ουσιαστική λειτουργικότητα, καθώς η αναδίπλωση κατά τις λιμενικές εργασίες επιλύει κρίσιμα ζητήματα ύψους και προσβασιμότητας, μειώνοντας εμπόδια πιστοποίησης και καθημερινής λειτουργίας. Παράλληλα, η στοχευμένη εφαρμογή σε Kamsarmax και Panamax bulk carriers μεγιστοποιεί τον αντίκτυπο σε στόλους με μεγάλο αποτύπωμα εκπομπής άνθρακα, ενσωματώνοντας βελτιώσεις στην αεροδυναμική τους απόδοση.
Η τεχνολογία αυτή αναπτύσσεται από την Anemoi Marine Technologies, η οποία εξασφάλισε 1,2 εκατ. λίρες από τον 6ο κύκλο του UK Clean Maritime Demonstration Competition (CMDC) για να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να δοκιμάσει το πρωτότυπο μέσα σε επτά μήνες. Η Pressure Design Hydraulics Engineers θα κατασκευάσει τον δοκιμαστικό πάγκο, οι Cape Horn Engineering (με υποστήριξη Stehr Consulting) έχουν την ευθύνη για τις αεροδυναμικές βελτιώσεις, ενώ η Victoria Steamship τροφοδοτεί το έργο με δεδομένα από εννέα bulk carriers. Τέλος, το Connected Places Catapult θα εκπονήσει μελέτη αγοράς και ενσωμάτωσης σε λιμάνια/πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο επίκεντρο του διαλόγου για το μέλλον της κρουαζιέρας στην Ελλάδα βρέθηκε το νέο τέλος αποβίβασης επιβατών, που εφαρμόστηκε από τον Ιούλιο του 2025,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LPG carriers, καθώς η τελευταία εβδομάδα ολοκληρώθηκε με αντίρροπες μεταβολές ανάμεσα στα μεγάλα και τα μικρά μεγέθη…
Συμφωνία ύψους $25 δισ. υπέγραψε το Ιράν με την κρατική εταιρεία της Ρωσίας Rosatom για την κατασκευή τεσσάρων πυρηνικών εργοστασίων στο Ιράν, μετέδωσε το…
Η ναυτιλιακή κοινότητα της Ανατολικής Μεσογείου αναγνωρίζει όλο και περισσότερο την ανάγκη μείωσης των εκπομπών και κάνει βήματα προς την απανθρακοποίηση. Αν και η…
Στις 26 Σεπτεμβρίου 2025, η MSC Cruises, φιλοξένησε επί του κρουαζιερόπλοιου «EXPLORA I» την εκδήλωση «Διαμορφώνοντας το Μέλλον της Κρουαζιέρας στην Ελλάδα», όπου συζητήθηκαν…
Στρατηγικής σημασίας συνεργασία ανακοινώθηκε από τις REGENT Craft και Fairlead με σκοπό να επιταχύνουν την ωρίμανση, τη βιομηχανική παραγωγή και την επιχειρησιακή ένταξη των…
Η εγκατάσταση του πρώτου φυγοκεντρικού συστήματος δέσμευσης άνθρακα επί πλοίου (Onboard Carbon Capture System – OCCS) από τη Headway Technology Group στην Κίνα σηματοδοτεί…
Μία περίοδο παρατεταμένης ύφεσης διανύει η ναυλαγορά των containerships, με τους ναύλους στις κύριες εμπορικές γραμμές να σημειώνουν νέα «βουτιά» σε εβδομαδιαία βάση. Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ