
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον ερχόμενο Οκτώβριο φαίνεται πως θα καταστήσουν τα αμερικανικά λιμάνια οικονομικά ασύμφορα για τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες πλοίων που συνδέονται με την Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη θα στοχεύσουν σε Κινέζους διαχειριστές/πλοιοκτήτες και, σε μικρότερο βαθμό, σε πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα τα οποία διαχειρίζονται μη Κινέζοι διαχειριστές.
Αν και ο USTR δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει πλήρως τον ορισμό του «διαχειριστή πλοίου» και αν αυτός περιλαμβάνει τα bareboat charters ή τις χρηματοδοτικές μισθώσεις, η αγορά εφαρμόζει αυτοπειθαρχία από τον Απρίλιο, με τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες που συνδέονται με την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ να αποσύρουν ήδη τον στόλο τους από τα λιμάνια των ΗΠΑ, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson Partners.
Τα πλοία που έχουν επηρεαστεί περισσότερο είναι τα γερανοφόρα bulk carriers, δεδομένου ότι το 60% των αμερικανικών εξαγωγών και το 80% των αμερικανικών εισαγωγών πραγματοποιούνται με τα εν λόγω πλοία.
Τα δεδομένα της Howe Robinson Partners δείχνουν ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες από το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα μειώθηκαν κατά μέσο σε 23 από τον Απρίλιο έναντι 53 από τις αρχές του έτους και 35 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά, τα Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες με έδρα το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στις προσεγγίσεις των λιμένων των ΗΠΑ φέτος, με 345 προσεγγίσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. Ακολουθούν τα Handysizes με 236 προσεγγίσεις, τα Panamaxes με 136, τα Post-Panamaxes με 45 και τα Capesizes με μόλις τρεις προσεγγίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ