
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον ερχόμενο Οκτώβριο φαίνεται πως θα καταστήσουν τα αμερικανικά λιμάνια οικονομικά ασύμφορα για τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες πλοίων που συνδέονται με την Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη θα στοχεύσουν σε Κινέζους διαχειριστές/πλοιοκτήτες και, σε μικρότερο βαθμό, σε πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα τα οποία διαχειρίζονται μη Κινέζοι διαχειριστές.
Αν και ο USTR δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει πλήρως τον ορισμό του «διαχειριστή πλοίου» και αν αυτός περιλαμβάνει τα bareboat charters ή τις χρηματοδοτικές μισθώσεις, η αγορά εφαρμόζει αυτοπειθαρχία από τον Απρίλιο, με τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες που συνδέονται με την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ να αποσύρουν ήδη τον στόλο τους από τα λιμάνια των ΗΠΑ, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson Partners.
Τα πλοία που έχουν επηρεαστεί περισσότερο είναι τα γερανοφόρα bulk carriers, δεδομένου ότι το 60% των αμερικανικών εξαγωγών και το 80% των αμερικανικών εισαγωγών πραγματοποιούνται με τα εν λόγω πλοία.
Τα δεδομένα της Howe Robinson Partners δείχνουν ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες από το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα μειώθηκαν κατά μέσο σε 23 από τον Απρίλιο έναντι 53 από τις αρχές του έτους και 35 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά, τα Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες με έδρα το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στις προσεγγίσεις των λιμένων των ΗΠΑ φέτος, με 345 προσεγγίσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. Ακολουθούν τα Handysizes με 236 προσεγγίσεις, τα Panamaxes με 136, τα Post-Panamaxes με 45 και τα Capesizes με μόλις τρεις προσεγγίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ