
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον ερχόμενο Οκτώβριο φαίνεται πως θα καταστήσουν τα αμερικανικά λιμάνια οικονομικά ασύμφορα για τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες πλοίων που συνδέονται με την Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη θα στοχεύσουν σε Κινέζους διαχειριστές/πλοιοκτήτες και, σε μικρότερο βαθμό, σε πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα τα οποία διαχειρίζονται μη Κινέζοι διαχειριστές.
Αν και ο USTR δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει πλήρως τον ορισμό του «διαχειριστή πλοίου» και αν αυτός περιλαμβάνει τα bareboat charters ή τις χρηματοδοτικές μισθώσεις, η αγορά εφαρμόζει αυτοπειθαρχία από τον Απρίλιο, με τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες που συνδέονται με την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ να αποσύρουν ήδη τον στόλο τους από τα λιμάνια των ΗΠΑ, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson Partners.
Τα πλοία που έχουν επηρεαστεί περισσότερο είναι τα γερανοφόρα bulk carriers, δεδομένου ότι το 60% των αμερικανικών εξαγωγών και το 80% των αμερικανικών εισαγωγών πραγματοποιούνται με τα εν λόγω πλοία.
Τα δεδομένα της Howe Robinson Partners δείχνουν ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες από το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα μειώθηκαν κατά μέσο σε 23 από τον Απρίλιο έναντι 53 από τις αρχές του έτους και 35 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά, τα Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες με έδρα το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στις προσεγγίσεις των λιμένων των ΗΠΑ φέτος, με 345 προσεγγίσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. Ακολουθούν τα Handysizes με 236 προσεγγίσεις, τα Panamaxes με 136, τα Post-Panamaxes με 45 και τα Capesizes με μόλις τρεις προσεγγίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Αφήστε πίσω σας την μαζικότητα και τις παράλογες τιμές άλλων νησιών και προτιμήστε την Άνδρο για τις διακοπές σας» παροτρύνει η Daily Mail τους…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την εμπορική και λιμενική ανάπτυξη της Ινδίας σηματοδοτεί η «πρεμιέρα» της επέκτασης του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων PSA Mumbai. Σύμφωνα με…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Τα καταστροφικά αποτελέσματα που επιφυλάσσουν οι αμείωτες εκπομπές λόγω της καύσης συμβατικών καυσίμων βρίσκονται πιο κοντά από ποτέ. Σε πρόσφατη δημοσίευσή της, η Guardian…
Ο ελληνικός τουρισμός συνεχίζει να καταγράφει μικτές επιδόσεις το καλοκαίρι του 2025, με τα έσοδα και τις διεθνείς αφίξεις να κινούνται ανοδικά, την ώρα…
Στα 50 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) έφθασε η ποσότητα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν που μετέφερε ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) στην Ευρώπη…
Στην απόλυση έως και του 25% του εργατικού δυναμικού του αναμένεται να προχωρήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός ConocoPhillips, σε μια προσπάθεια να περιορίσει τις δαπάνες…
Η Νορβηγία κάνει ακόμα ένα βήμα προς την αποανθρακοποίηση στις θαλάσσιες μεταφορές, με τη συμφωνία της Brunvoll Mar-El και της Rødne Fjord Cruise για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ