
Μπορεί ο Ντόναλντ Τραμπ να πάγωσε για 90 ακόμα ημέρες την εφαρμογή των δασμών στην Κίνα, ωστόσο τα τέλη που είναι προγραμματισμένα για τον ερχόμενο Οκτώβριο φαίνεται πως θα καταστήσουν τα αμερικανικά λιμάνια οικονομικά ασύμφορα για τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες πλοίων που συνδέονται με την Κίνα.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέλη θα στοχεύσουν σε Κινέζους διαχειριστές/πλοιοκτήτες και, σε μικρότερο βαθμό, σε πλοία ναυπηγημένα στην Κίνα τα οποία διαχειρίζονται μη Κινέζοι διαχειριστές.
Αν και ο USTR δεν έχει ακόμη αποσαφηνίσει πλήρως τον ορισμό του «διαχειριστή πλοίου» και αν αυτός περιλαμβάνει τα bareboat charters ή τις χρηματοδοτικές μισθώσεις, η αγορά εφαρμόζει αυτοπειθαρχία από τον Απρίλιο, με τους διαχειριστές και τους ιδιοκτήτες που συνδέονται με την ηπειρωτική Κίνα και το Χονγκ Κονγκ να αποσύρουν ήδη τον στόλο τους από τα λιμάνια των ΗΠΑ, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Howe Robinson Partners.
Τα πλοία που έχουν επηρεαστεί περισσότερο είναι τα γερανοφόρα bulk carriers, δεδομένου ότι το 60% των αμερικανικών εξαγωγών και το 80% των αμερικανικών εισαγωγών πραγματοποιούνται με τα εν λόγω πλοία.
Τα δεδομένα της Howe Robinson Partners δείχνουν ότι οι λιμενικές προσεγγίσεις Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες από το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα μειώθηκαν κατά μέσο σε 23 από τον Απρίλιο έναντι 53 από τις αρχές του έτους και 35 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παρ’ όλα αυτά, τα Supramaxes που διαχειρίζονται εταιρείες με έδρα το Χονγκ Κονγκ και την Κίνα αποτελούν τη μερίδα του λέοντος στις προσεγγίσεις των λιμένων των ΗΠΑ φέτος, με 345 προσεγγίσεις μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου. Ακολουθούν τα Handysizes με 236 προσεγγίσεις, τα Panamaxes με 136, τα Post-Panamaxes με 45 και τα Capesizes με μόλις τρεις προσεγγίσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τα εμπόδια που συναντά σε έντονο βαθμό, χαράσσει (οριακά) ανοδική τροχιά για το 2025. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με…
Χθες, Τρίτη 12 Αυγούστου, το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή πραγματοποίησε επιχειρήσεις απεγκλωβισμού συνολικά 76 πολιτών από παραλιακές περιοχές της Χίου και της Κάτω…
Την εστίασή της στην αγορά των product tankers ανακοίνωσε η Euroholdings Ltd, δύο μήνες μετά την απόκτηση του 51% των μετοχών της από τη…
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη. Σημειώνεται…
Η τεχνολογία διπλού καυσίμου με χρήση LNG βρίσκεται στον πυρήνα του νέου Capesize bulk carrier «SG DAWN», το οποίο παρέλαβε πρόσφατα η NYK. Η…
Πιθανό είναι το ενδεχόμενο η Peabody Energy να αποσυρθεί από την προσφορά ύψους $3,8 δισ. για τα ορυχεία οπτάνθρακα της Anglo American στην Αυστραλία,…
Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις στην Αργεντινή έχουν βελτιώσει τα αποθέματα υγρασίας του εδάφους για τη σοδειά σιταριού της χώρας για το 2025/26, με σχεδόν όλη…
Οι προοπτικές της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης σε μια πληθώρα εφαρμογών έχουν επιφέρει συζητήσεις και ανησυχίες γύρω από το μέλλον της αγοράς εργασίας. Είναι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ