
Η περασμένη εβδομάδα φαίνεται πως δεν επεφύλασσε εκπλήξεις για τη ναυλαγορά των bulkers, με τους δείκτες του Baltic Exchange να παρουσιάζουν μικρές αυξομειώσεις.
Παράλληλα, η S&P αγορά επιχειρεί να αποφύγει τη θερινή ραστώνη, με τη δραστηριότητα να χαρακτηρίζεται σταθερή από την George Moundreas & Company S.A. Πάντως, τα bulk carriers προσέλκυσαν μεγαλύτερο ενδιαφέρον των επενδυτών συγκριτικά με τα δεξαμενόπλοια. Συνολικά 14 bulk carriers άλλαξαν χέρια έναντι τριών δεξαμενόπλοιων την περασμένη εβδομάδα.
Άξια αναφοράς είναι η πτώση των αξιών bulk carriers. Oι τιμές για bulkers μεγέθους από Supramax έως και Kamsarmax (κάθε ηλικίας) παρουσιάζουν πτώση σε ένα εύρος 15,5 έως 29,7% σε σχέση με τις αντίστοιχες τιμές προ 12 μηνών. Μόνη εξαίρεση αποτελούν τα Capezises πενταετίας, τα οποία σημειώνουν άνοδο κατά 7,8% σε σχέση την ίδια περίοδο το 2024. Στον αντίποδα, τα Capesizes 15 ετών και άνω κατέγραψαν πτώση 13,8%. Τα χνάρια των Capesizes ακολουθούν και τα Handysizes πενταετίας, των οποίων οι τιμές σημείωσαν επίσης άνοδο κατά 4,47% περίπου τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο μέσος όρος τιμών για bulk carriers πενταετίας το 2025 διαμορφώνεται ως εξής, σύμφωνα με τα δεδομένα που παραθέτει η George Moundreas & Company S.A.: $60,3 εκατ. για Capesizes, $31,6 εκατ. για Kamsarmaxes/Panamaxes, $30,2 εκατ. για Ultramaxes/Supramaxes και, τέλος, $25,7 εκατ. για Handysizes.
Πηγή: George Moundreas & Company S.A. Weekly S&P Review (week 32)
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ηχηρά ονόματα του τραπεζικού κλάδου ενώνουν τις δυνάμεις τους, υποστηρίζοντας την Defence, Security and Resilience Bank (DSRB), μια νέα μη κερδοσκοπική τράπεζα που θα…
Το κύμα καύσωνα που αντιμετωπίζει η Γαλλία, αξιοσημείωτο ακόμη και για τον μήνα Αύγουστο, εξαπλώνεται σήμερα στη χώρα, υποχρεώνοντας τις αρχές να αυξήσουν τα…
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών. Ευνοϊκές μπορούν…
Το αργό της Βενεζουέλας έλαβε κόκκινη κάρτα από τις Ηνωμένες Πολιτείες για αρκετούς μήνες, από τον Μάρτιο του 2025. Ως αποκορύφωμα, τον περασμένο Μάιο,…
Ποσότητες iron ore-ρεκόρ εξήγαγε τον περασμένο Ιούλιο η Βραζιλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Αναλυτικότερα, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 41,1 εκατ. τόνους…
Την απουσία αδειών εξόδου στη στεριά για το μεγαλύτερο ποσοστό ναυτικών υπογραμμίζει νέα έκθεση των ITF Seafarers’ Trust (ITFST) και World Maritime University (WMU).…
Ο περασμένος Ιούλιος αποτέλεσε μήνα με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς έλαβαν χώρα ορόσημα τα οποία είχαν αντίστοιχες επιδράσεις στη ναυλαγορά.…
Στην υλοποίηση έργων επάρκειας νερού και αφαλάτωσης με έμφαση στα πιο απομακρυσμένα και μικρά νησιά, έχουν προχωρήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Γενική Γραμματεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ