
Ο περασμένος Ιούλιος αποτέλεσε μήνα με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς έλαβαν χώρα ορόσημα τα οποία είχαν αντίστοιχες επιδράσεις στη ναυλαγορά.
Όσον αφορά τη ναυλαγορά της liner ναυτιλίας, βασικοί οδηγοί της πορείας της ήταν οι μεταβολές στην προσφορά μεταφορικής ικανότητας του στόλου σε συνδυασμό με τις εχθροπραξίες στις −άλλοτε πολυσύχναστες− οδούς της Ερυθράς Θάλασσας. Σύμφωνα με την Alphaliner, για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης καταγράφηκε ο χαμηλότερος αριθμός containerships κατηγορίας μικρότερης των Panamaxes που διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ. Παράλληλα, για δέκατο πέμπτο συνεχόμενο μήνα κανένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 18.000 TEUs και άνω δεν διήλθε από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Ιούλιο. Σημειώθηκε όμως ετήσιο ρεκόρ διελεύσεων από πλοία μεσαίας μεταφορικής ικανότητας. Αξίζει επιπλέον να αναφερθεί ότι, κατά τον ίδιο μήνα, μόλις το 0,5% του παγκόσμιου στόλου containerships παρέμεινε αναύλωτο.
Όσον αφορά τα σημαντικότερα ορόσημα που «κατέκτησε» η ναυτιλία τακτικών γραμμών, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά συνολικά 1,18 εκατ. TEUs. Παράλληλα, η CMA CGM ξεπέρασε το φράγμα των τεσσάρων εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα στόλου, ενώ η MSC πρόσθεσε 365.000 TEUs από την έναρξη του έτους.
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών σημείωσε σημαντικά επιτεύγματα και στο ναυπηγικό μέτωπο. Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων (συμπεριλαμβανομένων του LNG) κοντεύουν να ξεπεράσουν σε όρους μεταφορικής ικανότητας τα containerships που λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα. Μάλιστα, η Cosco καθέλκυσε το πρώτο της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με μεθανόλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η περασμένη εβδομάδα φαίνεται πως δεν επεφύλασσε εκπλήξεις για τη ναυλαγορά των bulkers, με τους δείκτες του Baltic Exchange να παρουσιάζουν μικρές αυξομειώσεις. Παράλληλα,…
Οι καιρικές συνθήκες αποτελούν κινητήριο μοχλό της παραγωγής διαφόρων γεωργικών αγαθών στη Γηραιά Ήπειρο, επηρεάζοντας κατά συνέπεια και τις θαλάσσιες μεταφορές αυτών. Ευνοϊκές μπορούν…
Το αργό της Βενεζουέλας έλαβε κόκκινη κάρτα από τις Ηνωμένες Πολιτείες για αρκετούς μήνες, από τον Μάρτιο του 2025. Ως αποκορύφωμα, τον περασμένο Μάιο,…
Ποσότητες iron ore-ρεκόρ εξήγαγε τον περασμένο Ιούλιο η Βραζιλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Αναλυτικότερα, η χώρα της Λατινικής Αμερικής εξήγαγε 41,1 εκατ. τόνους…
Την απουσία αδειών εξόδου στη στεριά για το μεγαλύτερο ποσοστό ναυτικών υπογραμμίζει νέα έκθεση των ITF Seafarers’ Trust (ITFST) και World Maritime University (WMU).…
Στην υλοποίηση έργων επάρκειας νερού και αφαλάτωσης με έμφαση στα πιο απομακρυσμένα και μικρά νησιά, έχουν προχωρήσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και η Γενική Γραμματεία…
Ο Παναμάς δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητος από τα φιλόδοξα πλάνα του κολοσσού της ναυτιλίας, COSCO. Συγκεκριμένα, η COSCO αποσκοπεί στην απόκτηση μεριδίου…
Ο Aμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ αποφάσισε να παρατείνει για 90 ημέρες την αποκλιμάκωση στο μέτωπο των τελωνειακών δασμών που έχει ανοίξει με την Κίνα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ