
Ο περασμένος Ιούλιος αποτέλεσε μήνα με ιδιαίτερη σημασία για τη ναυτιλία τακτικών γραμμών, καθώς έλαβαν χώρα ορόσημα τα οποία είχαν αντίστοιχες επιδράσεις στη ναυλαγορά.
Όσον αφορά τη ναυλαγορά της liner ναυτιλίας, βασικοί οδηγοί της πορείας της ήταν οι μεταβολές στην προσφορά μεταφορικής ικανότητας του στόλου σε συνδυασμό με τις εχθροπραξίες στις −άλλοτε πολυσύχναστες− οδούς της Ερυθράς Θάλασσας. Σύμφωνα με την Alphaliner, για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης καταγράφηκε ο χαμηλότερος αριθμός containerships κατηγορίας μικρότερης των Panamaxes που διήλθαν από τη Διώρυγα του Σουέζ. Παράλληλα, για δέκατο πέμπτο συνεχόμενο μήνα κανένα πλοίο μεταφορικής ικανότητας 18.000 TEUs και άνω δεν διήλθε από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Ιούλιο. Σημειώθηκε όμως ετήσιο ρεκόρ διελεύσεων από πλοία μεσαίας μεταφορικής ικανότητας. Αξίζει επιπλέον να αναφερθεί ότι, κατά τον ίδιο μήνα, μόλις το 0,5% του παγκόσμιου στόλου containerships παρέμεινε αναύλωτο.
Όσον αφορά τα σημαντικότερα ορόσημα που «κατέκτησε» η ναυτιλία τακτικών γραμμών, αξίζει να σταθούμε στο γεγονός ότι η μεταφορική ικανότητα του παγκόσμιου στόλου αυξήθηκε κατά συνολικά 1,18 εκατ. TEUs. Παράλληλα, η CMA CGM ξεπέρασε το φράγμα των τεσσάρων εκατ. TEUs σε μεταφορική ικανότητα στόλου, ενώ η MSC πρόσθεσε 365.000 TEUs από την έναρξη του έτους.
Η ναυτιλία τακτικών γραμμών σημείωσε σημαντικά επιτεύγματα και στο ναυπηγικό μέτωπο. Τα πλοία εναλλακτικών καυσίμων (συμπεριλαμβανομένων του LNG) κοντεύουν να ξεπεράσουν σε όρους μεταφορικής ικανότητας τα containerships που λειτουργούν με συμβατικά καύσιμα. Μάλιστα, η Cosco καθέλκυσε το πρώτο της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που κινείται με μεθανόλη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ