
Η αντιπαλότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας το τελευταίο διάστημα, ελέω των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία, γίνεται όλο και εντονότερη. Ως αντίδραση στη μη υπακοή της Ινδίας στις συστάσεις των ΗΠΑ, η αμερικανική κυβέρνηση επέβαλε επιπλέον 25% δασμούς σε προϊόντα ινδικής προέλευσης. Κατά συνέπεια, το συνολικό ποσοστό των δασμών σε ινδικά προϊόντα ανέρχεται πλέον στο 50%.
Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, σύμφωνα με την Braemar, η Ινδία και κατ’ επέκταση ιδιωτικά και μη διυλιστήρια της χώρας ενδέχεται να υιοθετήσουν −εν μέρει− θετικά προσκείμενες προς τις ΗΠΑ τακτικές. Πιο αναλυτικά, η Ινδία πιθανώς θα αυξήσει τον όγκο εισαγωγών πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Παράλληλα, η Braemar αναφέρει ότι, αν και οι εν λόγω εξαγωγές από τις ΗΠΑ προς την Ινδία αυξάνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, παραμένουν στα ίδια επίπεδα με το διάστημα πριν από τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας. Αντίθετα, οι εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία τον τελευταίο χρόνο αυξήθηκαν κατά 2% από την έναρξη του πολέμου.
Αξίζει να αναφερθεί ότι, εάν η Ινδία στραφεί ευρύτερα στις εισαγωγές πετρελαίου από τις ΗΠΑ, πιθανότατα θα υπάρξουν επιδράσεις στον στόλο ο οποίος μεταφέρει το αργό που εισάγει η Ινδία. Συγκεκριμένα, η ηλικία των πλοίων αναμένεται να είναι μικρότερη, σημειώνει η Braemar. Κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025, το 58% των εξαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην Ινδία μεταφέρθηκε από πλοία που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της οικονομικής τους ζωής. Επιπλέον, το 38% των ροών μεταφέρθηκε από πλοία τα οποία έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον 20 έτη λειτουργίας. Στον αντίποδα, λιγότερο από το 1% των συνολικών εξαγωγών αμερικανικού πετρελαίου (προς πάσα κατεύθυνση) μεταφέρθηκε από πλοία ηλικίας άνω των 18 ετών τη δεδομένη περίοδο. Σε περίπτωση αντικατάστασης των ρωσικών εισαγωγών που πραγματοποιούνται με δεξαμενόπλοια ηλικίας άνω των 18 ετών, θα μεταφερθεί ένα 8% της συνολικής ζήτησης προς νεότερα Aframaxes/LR2s και Suezmaxes, σημειώνει η Braemar.
H Braemar αναφέρει ακόμη ότι αυτή η αύξηση της ζήτησης θα υπερτερούσε της προκύπτουσας μικρότερης μέσης διάρκειας ταξιδιού που μπορούμε να αναμένουμε για τα Aframaxes από τη μείωση κατά 40% της έντασης τονομιλίων των ασιατικών εισαγωγών αργού πετρελαίου με τα συγκεκριμένα πλοία. Από την άλλη, οι διανυθείσες αποστάσεις δεν αναμένεται να μεταβληθούν σημαντικά για τα Suezmaxes.
Πηγή: Braemar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Τετάρτη 18 Ιουνίου 2025, στην Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών στο κέντρο της Αθήνας, έλαβε χώρα η 17η τελετή απονομής των Βραβείων Ευκράντη.…
Δεσμευτική πρόταση για την απόκτηση μειοψηφικού μετοχικού πακέτου της Air Europa ετοιμάζει η Turkish Airlines, σύμφωνα με όσα αναφέρουν ΜΜΕ της Τουρκίας. Στόχος του…
Καθώς η καταληκτική ημερομηνία για την υποχρεωτική εγκατάσταση συστημάτων ηλεκτρικής διασύνδεσης πλοίων με την ξηρά (Offshore Power Supply − OPS) πλησιάζει, το λιμάνι του…
Η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν δεσμεύθηκαν χθες στην Ουάσιγκτον να «σταματήσουν οριστικά», σύμφωνα με τον Ντόναλντ Τραμπ, την εδαφική τους διένεξη, η οποία έφερε…
Την παράδοση του 600ού πλοίου που ναυπήγησε γιόρτασε το κινεζικό ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Ltd. Ο λόγος για το PCTC «Grande Tianjin» του…
Συνέντευξη του Emanuele Grimaldi, Προέδρου του International Chamber of Shipping (ICS)
Marcura, a leading maritime technology provider, has acquired Brightwell Navigator, the maritime crew payroll and payment services division of Brightwell, an Atlanta-based financial technology company.…
Μια καινοτόμος τεχνολογία, που υπόσχεται να μεταμορφώσει το μέλλον της ναυτιλίας, επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποανθρακοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο αφορά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ