
Η αγορά του χαλκού κατέγραψε αξιοσημείωτες μεταβολές τον Ιούλιο, με τις παγκόσμιες εξαγωγές να εκτοξεύονται και να επηρεάζουν άμεσα την αγορά των bulk carriers.
Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο, οι παγκόσμιες εξαγωγές χαλκού άγγιξαν τους 4,1 εκατ. τόνους, σημειώνοντας άνοδο της τάξεως του 53% σε ετήσια βάση (2,7 εκατ. τόνοι τον Ιούλιο 2023). Πρωταγωνιστές των εξαγωγών αναδείχθηκαν το Περού, με 1,1 εκατ. τόνους (+84% σε ετήσια βάση), και η Χιλή, με 1,2 εκατ. τόνους (+6%).
Όπως υπογραμμίζει έκθεση της MB Shipbrokers, η κατακόρυφη αυτή άνοδος αποδίδεται κυρίως σε ένα αρμπιτράζ, εν αναμονή των υψηλότερων αμερικανικών δασμών της 1ης Αυγούστου. Ειδικότερα, οι εισαγωγείς των ΗΠΑ έσπευσαν να εξασφαλίσουν φορτία χαλκού κατά το β΄ τρίμηνο του 2025 και στις αρχές Ιουλίου, υποθέτοντας ότι ο ακατέργαστος χαλκός θα συμπεριληφθεί στους προτεινόμενους δασμούς 50%.
Ωστόσο, η διευκρίνιση του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών (USTR), στις 10 Ιουλίου, ότι ο ακατέργαστος χαλκός θα εξαιρεθεί από τους δασμούς, ανέτρεψε τα δεδομένα. Τα φορτία χαλκού που βρίσκονταν καθ’ οδόν προς τις ΗΠΑ εκτράπηκαν κυρίως προς την Κίνα. Οι Κινέζοι εισαγωγείς εκμεταλλεύτηκαν την πλεονάζουσα προσφορά, εξασφαλίζοντας φορτία χαλκού σε χαμηλότερες τιμές, λόγω των επειγουσών συνθηκών παράδοσης.
Ως εκ τούτου, οι μεταβολές στις ρότες των bulk carriers κατά τη διάρκεια του Ιουλίου περιόρισαν για μικρό χρονικό διάστημα την προσφορά πλοίων στον Ειρηνικό. Σε κάθε περίπτωση, το ισχυρό μομέντουμ των εξαγωγών χαλκού από το Περού και τη Χιλή δύναται να στηρίξει τη ζήτηση τονομιλίων στην αγορά των bulk carriers, εφόσον η παραγωγή συμβαδίζει με τη σταθερή παγκόσμια ζήτηση.
Πηγή: MB Shipbrokers
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ