
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται στο «κυνήγι» φορτίων αργού πετρελαίου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εμπορικές ροές πετρελαίου προς τον κόμβο διύλισης στις ακτές του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται σε φάση αναδιάταξης, η οποία έχει φέρει στο προσκήνιο τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Αμερικής.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο, οι εισαγωγές αργού των εν λόγω διυλιστηρίων από την Κολομβία, τη Βραζιλία και τη Γουιάνα ανήλθαν σε υψηλό πενταετίας, βάσει δεδομένων παρακολούθησης πλοίων. Ενδεικτικά, οι αποστολές πετρελαίου από την Κολομβία υπερδιπλασιάστηκαν στα 225.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο. Την ίδια περίοδο, οι αποστολές από τη Γουιάνα και τη Βραζιλία διαμορφώθηκαν σε περίπου 95.000 και 57.000 βαρέλια ημερησίως αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι εισαγωγές των αμερικανικών διυλιστηρίων αυξήθηκαν κατακόρυφα και από τις χώρες της Μέσης Ανατολής (Ιράκ, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία), καθώς τον Ιούλιο άγγιξαν τα 212.000 βαρέλια ημερησίως. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Ιανουάριο.
Στον αντίποδα, οι εισαγωγές μεξικανικού αργού των ΗΠΑ σημείωσαν ιστορικό χαμηλό τον Ιούλιο (172.000 βαρέλια ημερησίως), ενώ οι εισαγωγές από τη Βενεζουέλα έχουν παύσει μετά τις κυρώσεις που επέβαλε ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.
Ωστόσο, αυτή η συνθήκη ενδέχεται να ανατραπεί προσεχώς, καθώς η Ουάσιγκτον εξετάζει την επανεκκίνηση των εισαγωγών βενεζουελάνικου αργού, υπό περιορισμούς. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού να στραφούν εκ νέου στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ