
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται στο «κυνήγι» φορτίων αργού πετρελαίου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εμπορικές ροές πετρελαίου προς τον κόμβο διύλισης στις ακτές του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται σε φάση αναδιάταξης, η οποία έχει φέρει στο προσκήνιο τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Αμερικής.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο, οι εισαγωγές αργού των εν λόγω διυλιστηρίων από την Κολομβία, τη Βραζιλία και τη Γουιάνα ανήλθαν σε υψηλό πενταετίας, βάσει δεδομένων παρακολούθησης πλοίων. Ενδεικτικά, οι αποστολές πετρελαίου από την Κολομβία υπερδιπλασιάστηκαν στα 225.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο. Την ίδια περίοδο, οι αποστολές από τη Γουιάνα και τη Βραζιλία διαμορφώθηκαν σε περίπου 95.000 και 57.000 βαρέλια ημερησίως αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι εισαγωγές των αμερικανικών διυλιστηρίων αυξήθηκαν κατακόρυφα και από τις χώρες της Μέσης Ανατολής (Ιράκ, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία), καθώς τον Ιούλιο άγγιξαν τα 212.000 βαρέλια ημερησίως. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Ιανουάριο.
Στον αντίποδα, οι εισαγωγές μεξικανικού αργού των ΗΠΑ σημείωσαν ιστορικό χαμηλό τον Ιούλιο (172.000 βαρέλια ημερησίως), ενώ οι εισαγωγές από τη Βενεζουέλα έχουν παύσει μετά τις κυρώσεις που επέβαλε ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.
Ωστόσο, αυτή η συνθήκη ενδέχεται να ανατραπεί προσεχώς, καθώς η Ουάσιγκτον εξετάζει την επανεκκίνηση των εισαγωγών βενεζουελάνικου αργού, υπό περιορισμούς. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού να στραφούν εκ νέου στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ