
Καθώς η παραγωγή πετρελαίου του Μεξικού αντιμετωπίζει σκοπέλους και η ενεργειακή βιομηχανία της Βενεζουέλας υπόκειται σε κυρώσεις από την Ουάσιγκτον, τα αμερικανικά διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται στο «κυνήγι» φορτίων αργού πετρελαίου.
Στο πλαίσιο αυτό, οι εμπορικές ροές πετρελαίου προς τον κόμβο διύλισης στις ακτές του Κόλπου του Μεξικού βρίσκονται σε φάση αναδιάταξης, η οποία έχει φέρει στο προσκήνιο τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Νότιας Αμερικής.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο, οι εισαγωγές αργού των εν λόγω διυλιστηρίων από την Κολομβία, τη Βραζιλία και τη Γουιάνα ανήλθαν σε υψηλό πενταετίας, βάσει δεδομένων παρακολούθησης πλοίων. Ενδεικτικά, οι αποστολές πετρελαίου από την Κολομβία υπερδιπλασιάστηκαν στα 225.000 βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο. Την ίδια περίοδο, οι αποστολές από τη Γουιάνα και τη Βραζιλία διαμορφώθηκαν σε περίπου 95.000 και 57.000 βαρέλια ημερησίως αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι εισαγωγές των αμερικανικών διυλιστηρίων αυξήθηκαν κατακόρυφα και από τις χώρες της Μέσης Ανατολής (Ιράκ, Κουβέιτ, Σαουδική Αραβία), καθώς τον Ιούλιο άγγιξαν τα 212.000 βαρέλια ημερησίως. Πρόκειται για το υψηλότερο επίπεδο από τον περασμένο Ιανουάριο.
Στον αντίποδα, οι εισαγωγές μεξικανικού αργού των ΗΠΑ σημείωσαν ιστορικό χαμηλό τον Ιούλιο (172.000 βαρέλια ημερησίως), ενώ οι εισαγωγές από τη Βενεζουέλα έχουν παύσει μετά τις κυρώσεις που επέβαλε ο Αμερικανός Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ.
Ωστόσο, αυτή η συνθήκη ενδέχεται να ανατραπεί προσεχώς, καθώς η Ουάσιγκτον εξετάζει την επανεκκίνηση των εισαγωγών βενεζουελάνικου αργού, υπό περιορισμούς. Μια τέτοια εξέλιξη θα επέτρεπε στα διυλιστήρια της ακτής του Κόλπου του Μεξικού να στραφούν εκ νέου στο πετρέλαιο της Βενεζουέλας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Τα εθνικά αεροδρόμια, με βάση δεδομένα που παραθέτει η Insete Intelligence, διαφαίνεται ότι το 2025 ελκύουν συλλογικά αυξημένη επισκεψιμότητα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…

Η παραγωγή καυσίμων από διυλιστήρια της Νιγηρίας εισέρχεται σε νέα κλίμακα. Με την κυβέρνηση της αφρικανικής χώρας να καθιερώνει δασμούς ύψους 15% στις εισαγωγές…

Έπειτα από ένα εύφλεκτο εξάμηνο στις σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας, οι Τραμπ και Σι Τζινπίνγκ αποφάσισαν να θάψουν (;) το τσεκούρι του (εμπορικού) πολέμου,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ