
Καθώς το ενδιαφέρον της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας εστιάζεται στα containerships-«μεγαθήρια», των οποίων το orderbook σπάει τα «κοντέρ», τα feeders συχνά διαφεύγουν τα φώτα της δημοσιότητας. Ωστόσο, η σχετική νηνεμία στην αγορά των feeders δεν αποτελεί ένδειξη αδράνειας, αλλά, αντίθετα, τον βασικό λόγο της σταθερότητας και της αθόρυβης ανθεκτικότητας του κλάδου.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Intermodal σκιαγραφεί τις προοπτικές των feeders, σε σύγκριση με τα containerships μεγάλης μεταφορικής ικανότητας. Σύμφωνα με την έκθεση, οι εκτιμώμενες μεταβολές μεταξύ των δύο τομέων της ναυτιλίας τακτικών γραμμών είναι εντυπωσιακές. Ενδεικτικά, το 2025, ο συνολικός στόλος των containerships προβλέπεται ότι θα επεκταθεί κατά 6,7%, με τον τομέα των Neo-Panamaxes να αυξάνεται σχεδόν 17%, υπερβαίνοντας κατά πολύ τις μακροπρόθεσμες τάσεις της ζήτησης. Στον αντίποδα, τα feeders θα βιώσουν αύξηση της τάξεως μόλις του 4,93%, ενώ την ίδια στιγμή οι παραγγελίες για νεότευκτα παραμένουν ισορροπημένες.
Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι το ηλικιακό προφίλ των feeders. Περισσότερο από το 28% των feeders είναι ήδη άνω των 20 ετών, ενώ η μέση ηλικία του στόλου υπερβαίνει τα 15 έτη. Συνεπώς, καθώς οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί αυστηροποιούνται και το λειτουργικό κόστος των πλοίων αυξάνεται, η αγορά των feeders εισέρχεται σταδιακά σε έναν φυσικό κύκλο ανανέωσης με αρκετά πλοία να αναμένεται να οδηγηθούν στις γιάρδες διάλυσης τους επόμενους 18-24 μήνες. Ως εκ τούτου, ο στόλος των feeders προβλέπεται ότι θα συρρικνωθεί κατά 1,3% έως το 2026.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι προοπτικές της ζήτησης προσθέτουν μία άλλη διάσταση στο outlook των feeders. Το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,5% το 2025 και κατά 2,7% το 2026, με τη ζήτηση τονομιλίων των containerships να ακολουθεί στο 2,2% το 2025. Οι εν λόγω προβλέψεις καταδεικνύουν νωχελική ανάπτυξη, εντούτοις επαρκούν για να υποστηρίξουν την αγορά των feeders, όπου η επέκταση του στόλου θα είναι αμελητέα τα επόμενα έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με τι ρυθμούς κινούνται φέτος οι ταξιδιώτες στα ελληνικά νησιά; Η Ferryscanner, η ελληνική πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ανέλυσε τις φετινές κρατήσεις…
Ορόσημο για τις υπηρεσίες bunkering στους κινεζικούς λιμένες αποτέλεσε ο πρόσφατος ανεφοδιασμός πλοίου με καύσιμα εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (ULSFO) στον λιμένα Yangshan.…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα για τη ναυλαγορά των LPG carriers την προηγούμενη εβδομάδα, με τις τάσεις να διαφοροποιούνται ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων.…
Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, President/Director της Samos Steamship Co. και επικεφαλής της J.H.I. Steamship Co.
Στις 27 Ιουλίου, ο Ντόναλντ Τραμπ και η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, κατέληξαν σε μια δασμολογική συμφωνία, στη συνάντηση-εξπρές που…
Σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες η μεγάλη έξοδος του Αυγούστου με χιλιάδες εκδρομείς να αναχωρούν από τα λιμάνια της Αττικής προς τους προορισμούς της…
Ο γενικός ελεγκτής του Παναμά Anel Flores ζήτησε από το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας να επανεξετάσει την παράταση της σύμβασης της κυβέρνησης με την…
Σε τροχιά ολοκλήρωσης βρίσκεται η εγκατάσταση των νέων φωτοβολταϊκών συστημάτων στον Λιμένα Βόλου, σηματοδοτώντας ένα ακόμη καθοριστικό βήμα προς την ενεργειακή αυτονομία και τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ