
Καθώς το μεγαλεπήβολο deal πώλησης των λιμένων της CK Hutchison δεν έχει ακόμη τελεσφορήσει, η εμφάνιση ενός νέου «μνηστήρα» φαίνεται να προσδίδει νέα τροπή στο «σίριαλ».
Σύμφωνα με το Reuters, η CMA CGM ανακοίνωσε, την Τρίτη 29 Ιουλίου, ότι ενδιαφέρεται για την εξαγορά ορισμένων λιμένων της CK Hutchison. Το ενδιαφέρον του γαλλικού κολοσσού εκδηλώθηκε μετά την πρόσφατη ανεπιτυχή ολοκλήρωση των αποκλειστικών διαπραγματεύσεων ανάμεσα στη CK Hutchison και την κοινοπραξία με επικεφαλής την αμερικανική BlackRock.
Υπενθυμίζεται ότι η CK Hutchison συμφώνησε, τον περασμένο Μάρτιο, να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος των λιμενικών δραστηριοτήτων της, αξίας $22,8 δισ., στην BlackRock, όπου συμμετέχει και ο ισχυρός άνδρας της MSC, Gianluigi Aponte. Ωστόσο, τη Δευτέρα 28 Ιουλίου, έγινε γνωστό ότι η CK Hutchison βρίσκεται σε συνομιλίες με την κοινοπραξία για τη συμμετοχή ενός σημαντικού στρατηγικού επενδυτή από την Κίνα. Βάσει του Reuters, ο εν λόγω επενδυτής ακούει στο όνομα Cosco.
Στο πλαίσιο αυτό, η CMA CGM παρακολουθεί τις εξελίξεις και καιροφυλακτεί. Η γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών «καλοβλέπει» την απόκτηση μεριδίου στους 43 τερματικούς σταθμούς της CK Hutchison σε 23 χώρες, και ιδιαίτερα στα λιμάνια που βρίσκονται κατά μήκος της Διώρυγας του Παναμά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η CMA CGM διαχειρίζεται ήδη 65 τερματικούς σταθμούς ανά την υφήλιο.
«Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ευκαιρία για τη βιομηχανία, αλλά και για εμάς ως κομβικό παίκτη σε αυτόν τον κλάδο», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής της CMA CGM, Ramon Fernandez.
Σε κάθε περίπτωση, η συνέχεια του «σίριαλ» αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον, καθώς τρεις liner κολοσσοί –MSC, Cosco, CMA CGM– διεκδικούν μερίδιο σε ένα δίκτυο λιμένων στρατηγικής σημασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ