
Αύξηση των παραδόσεων bulk carriers εκτιμά η BIMCO για φέτος και το 2026, οπότε και θα ανέλθουν σε 41,2 εκατ. dwt, ήτοι υψηλά έξι ετών.
«Οι παραγγελίες νεότευκτων bulk carriers ήταν ισχυρές το 2023 και το 2024, και πολλά από τα πλοία που παραγγέλθηκαν εκείνη την περίοδο θα παραδοθούν φέτος και τον επόμενο χρόνο», σημειώνει ο Filipe Gouveia, Shipping Analysis Manager της BIMCO.
Από τα 59,3 εκατ. dwt που θα παραδοθούν έως το τέλος του 2026, το 33,9% θα αφορά Panamaxes και το 28,3% Supramaxes. Για τα συγκεκριμένα μεγέθη bulk carriers, η απόδοση της ναυλαγοράς ήταν καλή το 2023 και το 2024, γεγονός που ερμηνεύει και τις πολλές παραγγελίες. Όπως μάλιστα επισημαίνει ο Gouveia, η άνοδος των παραδόσεων Supramaxes και Panamaxes ενδέχεται να ασκήσει πιέσεις στη ναυλαγορά και να οδηγήσει στα διαλυτήρια παλαιότερα και μη ανταγωνιστικά πλοία τέτοιας χωρητικότητας. Στον αντίποδα, τα Capesizes, αν και απέδωσαν καλά πέρυσι, εκτιμάται ότι θα αντιπροσωπεύσουν το 23,9% των παραγγελιών.
Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί ότι, βάσει δεδομένων της BIMCO, από τα bulk carriers που θα παραδοθούν το εν λόγω διάστημα, το 9,1% θα καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα και το 10,7% θα μπορεί να μετασκευαστεί για να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ