
Από τον Ιούλιο του 2025, η αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων επανέρχεται σε μια περίοδο συγκρατημένης αισιοδοξίας, όπως προκύπτει από την ανάκαμψη των ναύλων διαφόρων μεγεθών bulkers, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv.
Με βάση τα δεδομένα της εν λόγω έκθεσης, σημαντικές μεταβολές καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στη ναυλαγορά των bulk carriers, γεγονός που επιβεβαιώνει την ευθραυστότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας εν γένει.
Ειδικότερα, η αγορά των Capesizes βρίσκεται σε καλό «φεγγάρι», με τον Baltic 5TC Average να καταγράφει ετήσια άνοδο 35% τον Ιούλιο και να διαμορφώνεται περίπου στα $31.756/ημέρα. Μάλιστα, η εν λόγω τιμή αποτελεί την υψηλότερη του τελευταίου έτους.
Σε αυτό το σημείο είναι άξιο αναφοράς ότι ο παραπάνω δείκτης κατά τη διάρκεια του 2025 καταγράφει σημαντικές αυξομειώσεις, με τον Baltic 5TC να κυμαίνεται από $5.899/ημέρα έως και $31.756/ημέρα.
Ταυτόχρονα, ανοδικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται και στην αγορά των Kamsarmaxes, όπου ο 5TC Average κυμαίνεται κοντά στα $16.540/ημέρα. Μάλιστα, συγκριτικά με τα τέλη Μαΐου, ο εν λόγω δείκτης έχει εκτοξευτεί κατά περίπου 72%. Η άνοδος των ναύλων για τον συγκεκριμένο τύπο πλοίου επιδρά και στις τιμές των μεταχειρισμένων, αλλά όχι όπως θα ανέμενε κανείς. Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρά την άνοδο της ναυλαγοράς, ένα ιαπωνικό Kamsarmax ναυπηγημένο το 2020 άλλαξε πρόσφατα χέρια έναντι $25,5 εκατ. Πέρυσι, την ίδια εποχή, ένα αντίστοιχο πλοίο του 2015 πουλήθηκε για $37 εκατ.
Supramaxes και Handysizes παρουσιάζουν επίσης άνοδο σε σχέση με το τελευταίο διάστημα, αγγίζοντας τα υψηλά νούμερα της αντίστοιχης περιόδου του 2024. Ο Baltic S11TC κατά μέσο όρο κυμαίνεται περίπου στα $16.351/ημέρα, μόλις 5% χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους. Τέλος, ο μέσος όρος του Handysize 7TC επί του παρόντος βρίσκεται κοντά στα $12.271/ημέρα, τιμή που αποτελεί την υψηλότερη από τον Νοέμβριο του 2024.
Πηγή: Xclusiv
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με γνώμονα την αντιμετώπιση του προβλήματος της επάρκειας και της ποιότητας του νερού, το Βαρδινογιάννειο Ίδρυμα και η Motor Oil προχώρησαν σε δωρεά οκτώ…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι η προθεσμία για την επιβολή των ανταποδοτικών δασμών του στους υπόλοιπους εμπορικούς εταίρους δεν θα…
«Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με τους αρμόδιους φορείς, έχει δουλέψει σε πολιτικό επίπεδο το Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που θέλουμε να καταθέσουμε το…
Ισχυρός σεισμός μεγέθους 8,8 βαθμών που σημειώθηκε στα ανοικτά της χερσονήσου Καμτσάκτα της ρωσικής Άπω Ανατολής προκάλεσε σήμερα κύματα τσουνάμι με ύψος έως 5…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουλίου-Αυγούστου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for…
Ο DNV απένειμε πρόσφατα πιστοποιητικό Γενικής Έγκρισης για Ναυτική Εφαρμογή (General Approval for Ship Application ‒ GASA) στις εταιρείες Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL),…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας του Πακιστάν, Junaid Anwar Chaudhry, ανακοίνωσε την έναρξη ενός σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εμπορικού στόλου της χώρας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ