
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for Shipping» (W4S), μια σημαντική ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Interreg North-West Europe». Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025 και θα διαρκέσει έως τον Ιούλιο του 2028, στοχεύει στην προώθηση και στην εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών αιολικής πρόωσης στη ναυτιλία, με ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα rotorsails και wingsails.
Τα συστήματα αυτά αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και εκτιμάται πως έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου από 20% έως 40%, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα εμπορικά πλοία.
Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 5,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,4 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κύριος στόχος του «Wind for Shipping» είναι να ξεπεραστούν τα υφιστάμενα εμπόδια στην εμπορική αξιοποίηση της αιολικής πρόωσης, μειώνοντας το κόστος παραγωγής και βελτιστοποιώντας τις κατασκευαστικές διαδικασίες. Επιπλέον, το πρόγραμμα επιδιώκει να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ περιφερειακών φορέων και ερευνητικών κέντρων, ενισχύοντας έτσι τον ευρωπαϊκό κλάδο της πράσινης ναυτιλίας.
Ο BV και η BVS συμμετέχουν παρέχοντας εξειδικευμένες υπηρεσίες αξιολόγησης και μετρήσεων. Ειδικότερα, η BVS θα πραγματοποιήσει υπολογισμούς CFD και μετεωρολογική δρομολόγηση, ενώ ο BV θα αναπτύξει νέες μεθοδολογίες μοντελοποίησης για την αξιολόγηση της απόδοσης των τεχνολογιών αιολικής πρόωσης. Παράλληλα, ο BV θα συμβάλει στην εξέλιξη των διαδικασιών παραγωγής σύνθετων υλικών, ένα απαραίτητο βήμα για την ευρεία εμπορική εφαρμογή αυτών των συστημάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με άμεση επέμβαση των ρυμουλκών – αντιρρυπαντικών πλοίων της εταιρείας «Seagate» και συντονισμένες ενέργειες με το Λιμενικό Σώμα, απετράπη ο κίνδυνος εκτεταμένης ρύπανσης, σε…
Κάθετη βύθιση προς τα δεξιά με την πλώρη να εξέχει του ύδατος, παρουσιάζει το φορτηγό πλοίο «MN KOSTAS» σημαίας Σιέρρα Λεόνε, που είχε προσαράξει…
Στις επίμονες τάσεις συρρίκνωσης της αγοράς των Handy δεξαμενόπλοιων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson. Σύμφωνα με την έκθεση, μέχρι στιγμής φέτος ο συνολικός…
Καθώς η προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) βρίσκεται σε έλλειμμα στη Λατινική Αμερική, μια νέα στρατηγική κοινοπραξία φιλοδοξεί να καλύψει το κενό. Συγκεκριμένα, η…
Ο ισραηλινός υπουργός Άμυνας διέταξε σήμερα την επιστράτευση 60.000 εφέδρων, αφού έδωσε το πράσινο φως για την κατάληψη της Πόλης της Γάζας, εν μέσω…
Με τον υδράργυρο να χτυπά «κόκκινο» στην Κίνα και την ξηρασία να πλήττει την παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, η κινεζική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας…
Σε αλλαγή πλεύσης όσον αφορά τη στρατηγική στο πεδίο των διυλίσεων προχωρά η Ινδονησία, καθώς η κυβέρνηση του νησιωτικού κράτους σχεδιάζει την ανάπτυξη ενός…
Το 2025 αποτελεί ένα έτος με πολλές εναλλαγές σε ό,τι αφορά τις παγκόσμιες ροές σιδηρομεταλλεύματος. Ειδικότερα, οι διά θαλάσσης μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος μπορεί να ξεπέρασαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ