
Ο Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) και η Bureau Veritas Solutions Marine & Offshore (BVS) ανακοίνωσαν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «Wind for Shipping» (W4S), μια σημαντική ευρωπαϊκή πρωτοβουλία που χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Interreg North-West Europe». Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2025 και θα διαρκέσει έως τον Ιούλιο του 2028, στοχεύει στην προώθηση και στην εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών αιολικής πρόωσης στη ναυτιλία, με ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα rotorsails και wingsails.
Τα συστήματα αυτά αξιοποιούν την αιολική ενέργεια και εκτιμάται πως έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση καυσίμου από 20% έως 40%, συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα εμπορικά πλοία.
Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 5,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,4 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κύριος στόχος του «Wind for Shipping» είναι να ξεπεραστούν τα υφιστάμενα εμπόδια στην εμπορική αξιοποίηση της αιολικής πρόωσης, μειώνοντας το κόστος παραγωγής και βελτιστοποιώντας τις κατασκευαστικές διαδικασίες. Επιπλέον, το πρόγραμμα επιδιώκει να ενισχύσει τη συνεργασία μεταξύ περιφερειακών φορέων και ερευνητικών κέντρων, ενισχύοντας έτσι τον ευρωπαϊκό κλάδο της πράσινης ναυτιλίας.
Ο BV και η BVS συμμετέχουν παρέχοντας εξειδικευμένες υπηρεσίες αξιολόγησης και μετρήσεων. Ειδικότερα, η BVS θα πραγματοποιήσει υπολογισμούς CFD και μετεωρολογική δρομολόγηση, ενώ ο BV θα αναπτύξει νέες μεθοδολογίες μοντελοποίησης για την αξιολόγηση της απόδοσης των τεχνολογιών αιολικής πρόωσης. Παράλληλα, ο BV θα συμβάλει στην εξέλιξη των διαδικασιών παραγωγής σύνθετων υλικών, ένα απαραίτητο βήμα για την ευρεία εμπορική εφαρμογή αυτών των συστημάτων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ένα μήνυμα συνεργασίας με το σύνολο των stakeholders για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας εξέπεμψε από τη Λεμεσό, όπου λαμβάνει χώρα το Maritime Cyprus,…
Σε μια μέτρια αύξηση της παραγωγής πετρελαίου για τον Νοέμβριο κατέληξαν οι οκτώ χώρες-μέλη του OPEC+, κατά τη συνεδρίασή τους την Κυριακή 5 Οκτωβρίου.…
Η ενεργειακή μετάβαση στη Βαλτική αποκτά νέα δυναμική, καθώς το λιμάνι της Κλαϊπέντα προχωρά αποφασιστικά προς την ολοκλήρωση του φιλόδοξου έργου παραγωγής πράσινου υδρογόνου.…
Το διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα επηρεάζεται έντονα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. Οι συνεχόμενες επιθέσεις των Χούθι, ειδικότερα, κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επιμηκύνει…
Σε χαμηλές στροφές εξακολουθεί να κινείται η ναυλαγορά των LNG carriers, με την «ψαλίδα» ωστόσο Ανατολής-Δύσης να κλείνει σημαντικά την τελευταία εβδομάδα. Σύμφωνα με…
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την πλήρη λειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης; Έχουμε κοινοποιήσει το χρονοδιάγραμμα για την επαναλειτουργία του FSRU Αλεξανδρούπολης. Η σταδιακή επαναλειτουργία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ