
Την εγκατάσταση του συστήματος WindWings σε δύο νέα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 διπλού καυσίμου, τα «Suzuka» και «Long Beach», ανακοίνωσε πρόσφατα η BAR Technologies. Πρόκειται για μία από τις πρώτες μεγάλης κλίμακας εφαρμογές αιολικής πρόωσης σε αυτού του τύπου τα πλοία.
Τα δεξαμενόπλοια αυτά, μήκους 250 μ., σχεδιάστηκαν από τη γνωστή εταιρεία SDARI και θα κατασκευαστούν στα ναυπηγεία Xiamen Shipbuilding Industry (XSI). Κάθε πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο ιστία WindWings, ύψους 37,5 μ., τα οποία αξιοποιούν την αεροδυναμική τεχνολογία για να προσφέρουν ουσιαστική μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO₂). Το σύστημα WindWings λειτουργεί συμπληρωματικά με το διπλό σύστημα καυσίμου των πλοίων, ενισχύοντας την ενεργειακή τους απόδοση και μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ο σχεδιασμός των WindWings επιτρέπει την αποδοτική εκμετάλλευση της αιολικής ενέργειας ακόμα και σε απαιτητικές συνθήκες ανοικτής θαλάσσης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το σύστημα αυτό θα εξασφαλίζει ημερήσια εξοικονόμηση 3 τόνων καυσίμου ανά πλοίο, μεταφράζοντας αυτή την εξοικονόμηση σε περίπου 2.300 τόνους λιγότερες εκπομπές CO₂ κατ’ έτος ανά πλοίο. H ποσότητα αυτή αντιστοιχεί με την απόσυρση άνω των 500 συμβατικών αυτοκινήτων από τους δρόμους.
Τα πλοία θα φέρουν σημαία των Νήσων Μάρσαλ και θα πιστοποιηθούν από τον νηογνώμονα Bureau Veritas Marine & Offshore. Η τεχνολογία πρόωσης WindWings αποτελεί προϊόν της στρατηγικής συνεργασίας μεταξύ της BAR Technologies και της CM Energy Tech.
Η κατασκευή των πλοίων αναμένεται να ξεκινήσει τον Νοέμβριο του 2025, με παράδοση το α΄ τρίμηνο του 2027.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένταση επικράτησε χθες βράδυ στο πλοίο «Knossos Palace» της MINOAN LINES, όταν δεν πραγματοποιήθηκε η προγραμματισμένη ενδιάμεση στάση στο λιμάνι του Αδάμαντα στη Μήλο,…
Ένα χρόνο νωρίτερα, έως το τέλος του 2026, μεταθέτει η Επιτροπή την απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου σε χώρες της ΕΕ, σύμφωνα με…
Συνεχίζονται οι διχογνωμίες εντός της ναυτιλιακής κοινότητας ενόψει της υιοθέτησης του IMO Net Zero Framework τον ερχόμενο Οκτώβριο. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, μια…
Το παγκόσμιο ενεργειακό τοπίο διαμορφώνεται σήμερα από μια μείξη γεωπολιτικών και οικονομικών παραγόντων, με την πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Inermodal να επιχειρεί να ρίξει…
Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων, με ορίζοντα την ενεργειακή μετάβαση, ανέδειξαν, τόσο o Πρόεδρος της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων…
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ