
Η τιμή του χάλυβα, συστατικού στοιχείου για την κατασκευή ενός πλοίου, σημειώνει πτωτική πορεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ανεξάρτητα από αυτό, όμως, οι τιμές των πλοίων επιμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι αλλεπάλληλες τοποθετήσεις παραγγελιών μεταξύ 2020 και 2024 ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική δύναμη των ναυπηγείων έναντι των πλοιοκτητών.
Παρά το γεγονός ότι τα ναυπηγεία έχουν μειώσει ελαφρώς τις τιμές τους, απότοκο των μειωμένων παραγγελιών για νεότευκτα το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σχέση με προηγούμενα έτη, οι τιμές για νεότευκτα δεν παύουν να σπάνε ρεκόρ, δείγμα της εκρηκτικής ανόδου των παραγγελιών τα προηγούμενα έτη. Πάντως, σύμφωνα με την Drewry, αν ο αριθμός των παραγγελιών ‒για κάθε είδος πλοίου‒ δεν ανακάμψει από το χαμηλό επίπεδο όπου βρίσκεται, οι τιμές των νεότευκτων ενδέχεται να χαράξουν καθοδική πορεία.
Σαφώς, οι απαγορευτικά υψηλές τιμές αποτελούν μία από τις βασικές αιτίες για τη νωχελικότητα που χαρακτηρίζει την αγορά των νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, όμως υπάρχουν και άλλες, εξίσου σημαντικές, που αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να δεσμευτούν με μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νεότευκτα, σημειώνει η Drewry. Μεταξύ αυτών, οι δασμοί, οι γεωπολιτικές εντάσεις και λοιποί παράγοντες που επηρεάζουν τις εμπορευματικές ροές, εξυπηρετούμενες από τις θαλάσσιες μεταφορές.
Τέλος, η Drewry αποδίδει τη μειωμένη ζήτηση νεότευκτων πλοίων και σε έναν ακόμα παράγοντα: την πολιτική του IMO για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, το Net Zero Framework, το οποίο καθιστά τις αποφάσεις για τις επενδύσεις των πλοιοκτητών ακόμα πιο περίπλοκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ