
Η τιμή του χάλυβα, συστατικού στοιχείου για την κατασκευή ενός πλοίου, σημειώνει πτωτική πορεία τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ανεξάρτητα από αυτό, όμως, οι τιμές των πλοίων επιμένουν σε υψηλά επίπεδα, καθώς οι αλλεπάλληλες τοποθετήσεις παραγγελιών μεταξύ 2020 και 2024 ενίσχυσαν τη διαπραγματευτική δύναμη των ναυπηγείων έναντι των πλοιοκτητών.
Παρά το γεγονός ότι τα ναυπηγεία έχουν μειώσει ελαφρώς τις τιμές τους, απότοκο των μειωμένων παραγγελιών για νεότευκτα το α΄ εξάμηνο του 2025 σε σχέση με προηγούμενα έτη, οι τιμές για νεότευκτα δεν παύουν να σπάνε ρεκόρ, δείγμα της εκρηκτικής ανόδου των παραγγελιών τα προηγούμενα έτη. Πάντως, σύμφωνα με την Drewry, αν ο αριθμός των παραγγελιών ‒για κάθε είδος πλοίου‒ δεν ανακάμψει από το χαμηλό επίπεδο όπου βρίσκεται, οι τιμές των νεότευκτων ενδέχεται να χαράξουν καθοδική πορεία.
Σαφώς, οι απαγορευτικά υψηλές τιμές αποτελούν μία από τις βασικές αιτίες για τη νωχελικότητα που χαρακτηρίζει την αγορά των νεότευκτων το τελευταίο διάστημα, όμως υπάρχουν και άλλες, εξίσου σημαντικές, που αποθαρρύνουν τους πλοιοκτήτες να δεσμευτούν με μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε νεότευκτα, σημειώνει η Drewry. Μεταξύ αυτών, οι δασμοί, οι γεωπολιτικές εντάσεις και λοιποί παράγοντες που επηρεάζουν τις εμπορευματικές ροές, εξυπηρετούμενες από τις θαλάσσιες μεταφορές.
Τέλος, η Drewry αποδίδει τη μειωμένη ζήτηση νεότευκτων πλοίων και σε έναν ακόμα παράγοντα: την πολιτική του IMO για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας, το Net Zero Framework, το οποίο καθιστά τις αποφάσεις για τις επενδύσεις των πλοιοκτητών ακόμα πιο περίπλοκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ